  • 1. Data: 2006-10-10 15:19:28
    Temat: Rezygnacja ze studiow!
    Od: "symele" <s...@p...onet.pl>

    Zlożyłam podanie do 2 uczelni i do obu zostałam przyjeta. 4
    września dostałam wiadomość o przyjeciu mnie na studia na US w
    wyniku przeprowadzonego postepowania kwalifikacyjnego. 5 września
    zlożyłam pismo z rezygnacją z US i rozpoczęłam juz studia na innej
    uczelni. Dzisiaj dostałam ponownie pismo z US o przyjeciu mnie na
    studia ... z adnotacją: "Podstawą odwołania może być jedynie
    naruszenie zasad i trybu rekrutacji". Zrezygnowałam z US gdyż zjazdy
    odbywają sią w piątki, soboty i niedziele. Piątki kolidują z moja
    praca. Chce jeszcze raz odwolać się od decyzji Wydzialowej Komisji
    Rekrutacyjnej. Jak to zrobić? ... i jakie czekają mnie konsekwencje?
    Prosze o pomoc! P.S. Nie stać mnie na opłacenie obu uczelni. Z góry
    dziekuje.

  • 2. Data: 2006-10-10 16:33:48
    Temat: Re: Rezygnacja ze studiow!
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 10 Oct 2006 08:19:28 -0700, symele napisał(a):

    > Jak to zrobić? ... i jakie czekają mnie konsekwencje?
    > Prosze o pomoc! P.S. Nie stać mnie na opłacenie obu uczelni.

    Chwileczke, co to ma do rzeczy? Naraziłaś uczelnie na straty finansowe w
    wysokości conajmniej rocznego czesnego. Nie uważasz, że należy im to
    zwrócić?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-10 16:52:53
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    Użytkownik "symele" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Zlożyłam podanie do 2 uczelni i do obu zostałam przyjeta.

    Zapłacilas juz za 1 semestr US? Jesli nie to nie płac - wtedy automatycznie
    nie zostaniesz studentka, nie odbierzesz indeksu etc

    Angie

  • 4. Data: 2006-10-10 17:16:25
    Od: "symele" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki Angie.
    Nie zapłaciłam jeszcze za studia ... ale jestem gotowa zapłacić
    jakąś kare (oby nie za wysoką)

  • 5. Data: 2006-10-10 18:42:16
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-10-10 18:33, scream wrote:

    > Chwileczke, co to ma do rzeczy? Naraziłaś uczelnie na straty finansowe w
    > wysokości conajmniej rocznego czesnego. Nie uważasz, że należy im to
    > zwrócić?

    Nie należy im tego zwrócić. Przecież uczelnie nie poniosła żadnych
    kosztów -- pytający nie skorzystał z jej usług. Koszt postępowania
    rekrutacyjnego pokryła opłata rekrutacyjna.
    Polecam lekturę orzecznictwa Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    dotyczącą niedozwolonych klauzul umownych w edukacji.
    Wstępnie i ostrożnie radzę nic nie płacić, trzymać dowód rezygnacji ze
    studiów trzymać w domu i czekać cierpliwie ewentualnego pozwu.

    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 6. Data: 2006-10-10 19:48:37
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Zapłacilas juz za 1 semestr US? Jesli nie to nie płac - wtedy automatycznie
    > nie zostaniesz studentka, nie odbierzesz indeksu etc

    O Panie ... nie jestes nawet ty w stanie wyjasnic, skad sie biorą
    blondynki i blondyni :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 7. Data: 2006-10-10 21:08:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 20:42:16 +0200, Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Nie należy im tego zwrócić. Przecież uczelnie nie poniosła żadnych
    > kosztów -- pytający nie skorzystał z jej usług.

    Nie poniosła kosztów, ale jednocześnie poniosła stratę - przecież gdyby
    wiedzieli, że symele zrezygnuje, to przyjeliby kogos na jej miejsce. A tak
    rok akademicki juz sie zaczal a miejsce zostalo puste - uczelnia jest pare
    tysiecy w plecy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-10-10 21:18:05
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    blondynki i blondyni :)

    Ja tam religijna nie jestem ale za to studiuje zaocznie na US i wiem jaka
    maja procedure. Dopiero co ktos tu sie zalil ze nie dostal zaswiadczenia bo
    nie jest studentem bo sie nie rozpoczely zajecia. Na US indeks dostajesz do
    lapki, plus zaswiadczenie dla facetow ze jestes studentem [ na potrzey WKU]
    PO dokonaniu wpłaty za pierwszy semestr. Moj znajomy odpadl na pierwszym
    semestrze bo nie zaliczyl jednego przedmiotu i papiery odebral rok pozniej,
    ale pismo ze zostal skreslony z listy studentow otrzymal praktycznie odrazu.
    I nie naliczano mu zadnych oplat. A ona nawet nie zostala studentka -to tak
    jakbys wsiadl do pociagu aby nim jechac i sie rozmyslil i wysiadl. Sadzisz
    ze musialbys zaplacic za przejazd? [ dla potrzeb przykladu wyobraz sobie, ze
    chciales kupic bilet u konduktora}. Zaplacila za rekrutacje, napisala ze
    rezygnuje. Sprawa czysta

    Angie

  • 9. Data: 2006-10-10 21:20:27
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    > uczelnia jest pare
    > tysiecy w plecy.

    Nie zbiednieja:) W zeszlym roku przyjeli ponad 1000 osob na 1 rok prawa. Po
    pierwszym semestrze zostalo z 60% z tego:) Tak wiec co najwyzej moga byc
    stratni ok 1500-1800zl:)

    Angie

  • 10. Data: 2006-10-10 22:20:54
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-10-10 23:08, scream wrote:

> [...]
    > rok akademicki juz sie zaczal a miejsce zostalo puste - uczelnia jest pare

    Na zaocznych studiach zwykle nie ma limitu miejsc. Jak jest, to właśnie
    na takie sytuacje jest lista rezerwowa -- w końcu pytająca zrezygnowała
    we wrześniu, czyli przed rozpoczęciem roku akademickiego.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)