  • 1. Data: 2005-12-18 06:51:10
    Temat: Remont budowa czy przebudowa?? Prawo budowlane.
    Od: "INDYGO29" <I...@v...pl>

    Witam forumowiczów.
    Mam pytanie zwiazane z prawem budowlanym.
    Otóż niedługo zostanę włascicielem parterowego domu.
    Budynek jest w połowie murowany a w połowie drewniany, część drewniana nie
    jest podpiwniczona ani też na fundamencie. Obie części są nakryte wspólnym
    dachem kopertowym.
    Częśc murowana jest podpiwniczona.
    Na planach ujete są obie części tj. połowa drewniana połowa murowana.
    Teraz mam pytanie.
    Mianowicie gdybym chciał ta część drewnianą rozebrać i dobudowac murowaną
    ale bez podpiwniczenia czy musze wyrabiac plany na budowę? Czy bedzie to
    budowa to jest dobudowanie części murowanej w granicach dachu tj obecnego
    obrysu budynku.
    Czy moze to byc remont? Jak to zostanie ujete w planach? Czy nie grozi mi
    potem rozbiórka dobudowanej cześci murowanej?
    Interesują mnie wszelkie aspekty sprawy związanej z tym zagadnieniem.
    Serdecznie dziekuje za informacje i liczę na rzeczowe odpowiedzi (najlepiej
    od osób majacych doswiadczenie zawodowe w tym temacie).

  • 2. Data: 2005-12-18 19:42:17
    Temat: Re: Remont budowa czy przebudowa?? Prawo budowlane.
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Wszystko zleży od punktu widzenia miejscowego inspektora w
    starostwie.Osobiście wykonywałem ocieplenie styropianem murowanego domku.
    Okazało się,że zapomniałem na zgłoszeniu podać nr pesel, no i oczywiście
    zgłoszenie musi byc na druku urzędowym (według sciśle określonego
    ministerialnego wzoru). Tu rozpoczęły się schody (mapki, wypisy z księgi,
    itd). W końcu postanowieie,że jeśli nie usunę braków, to wydana zostanie
    decyzja wstrzymująca prace. Dlatego wydaje mi się,że u Ciebie potraktują
    inwestycję z rygorami, jak przy budowie nowej chatki. Taka Twoja własność,że
    bez całej biurokracji,to z miejsca nie ruszysz.