-
1. Data: 2023-11-29 18:50:20
Temat: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
element eksploatacyjny.
Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
zażądam zwrotu kasy?
Robert
-
2. Data: 2023-11-29 20:12:56
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 29.11.2023 o 18:50, Robert Wańkowski pisze:
> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
> element eksploatacyjny.
> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
> zażądam zwrotu kasy?
Uważam, ze racji nie mają. Element eksploatacyjny, to przykładowo
atrament w drukarce. Trudno ją reklamować z powodu wyczerpania się
zapasu. Ale zasilacza ne ubywa przecież w miarę pracy.
Natomiast ustaliłbym, ile ten zasilacz kosztuje, bo czasem po prostu
szkoda czasu na idiotów.
--
(~) Robert Tomasik
-
3. Data: 2023-11-30 00:50:17
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
Kiedy kupiony? Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
dołączyłeś kartę gwarancyjną?
> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
> element eksploatacyjny.
Jeśli to była faktycznie rekojmia (niezgodność towaru z umową) to nie ma
znaczenia co sądzą. W typowym rozumieniu zasilacz do typowego laptopa
zdecydowanie nie jest elementem eksploatacyjnym. Natomiast jeśli de
facto złożyleś z tyt. gwarancji, to jak najbardziej gwarant może sobie
zastrzec, że gwarancja nie obejmuje zasilacza. Czy tak jest w tym
wypadku to musisz zerknąć do karty gwarancyjnej.
> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
>
> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
"bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"
2 tyg. na zasilacz to MZ jest jeszcze rozsadny czas. Więcej, nie bardzo.
> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
Dlatego, ze tak sobie wymyślił sprzedawca, co przy ochronie ustawowej
jest oczywistą bzdurą.
> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
> zażądam zwrotu kasy?
Najpierw ustalmy z tyt. czego faktycznie reklamowałeś bo gwarancja a
rękojmia to zupełnie inne pary butów.
*) Od stycznia zmieniły się przepisy i zamiast rękojmi konsumenckiej jest
ponownie niezgodność z umową, ale nie sądzę aby to był duży problem, no
chyba, że jesteś jednocześnie przedsiębiorcą i to był zakup na firmę.
--
Marcin
-
4. Data: 2023-11-30 01:13:52
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-11-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
>> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
>
> Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
> "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
> towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"
Jeszcze taka jedna uwaga, bo zasadniczo są tu dwie sprawy:
1) uznanie reklamacji - i na to sprzedawca ma twarde 14 dni. Jesli w tym
czasie nie odpowiedział na reklamacje to uznaje się, że ją uznał.
2) naprawa/wymiana - tu nie ma twardego terminu.
W sumie chyba nalezy przyjąć, że w tej chwili czekasz na p.1., więc jak
nie uzyskasz odpowiedzi w te 2 tyg. to sprzedawca ma pozamiaten. No
chyba, ponownie, że to była gwarancja.
Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest
obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia
jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o
którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na
papierze lub innym trwałym nośniku
--
Marcin
-
5. Data: 2023-11-30 01:41:12
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 29.11.2023 o 20:12, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 29.11.2023 o 18:50, Robert Wańkowski pisze:
>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
>> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
>> element eksploatacyjny.
>> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
>> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
>> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
>> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
>> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
>> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz
>> i zażądam zwrotu kasy?
>
> Uważam, ze racji nie mają. Element eksploatacyjny, to przykładowo
> atrament w drukarce. Trudno ją reklamować z powodu wyczerpania się
> zapasu. Ale zasilacza ne ubywa przecież w miarę pracy.
>
> Natomiast ustaliłbym, ile ten zasilacz kosztuje, bo czasem po prostu
> szkoda czasu na idiotów.
Tu nie chodzi o pieniądze (więcej napiszę w odpowiedzi na następną
wiadomość). Tylko uznałem, że nakłamali i trochę mnie ubodło. Gdyby
napisali, że kabel przy wtyczce od nienależytego obchodzenia się z nim
przerwał się, to bym dopuścił taką możliwość i na tym byłby koniec*. Ale
to, że się wyeksploatował...
*(bo może jest jakaś żyła do komunikacji laptopa z zasilaczem. Laptop
reagował na podłączanie zasilacza, ale nie ładował, podczas startu
pojawiał się komunikat, że laptop nie może się dogadać z ładowarką)
Robert
-
6. Data: 2023-11-30 02:29:13
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
>
> Kiedy kupiony?
11.07.2022 r.
Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
> rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
> dołączyłeś kartę gwarancyjną?
Przez formularz na stronie (x-com).
Wybrałem rękojmię i wymiana na nowy.
Opisałem problem, że nie ładuje.
>
>> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
>> element eksploatacyjny.
>
> Jeśli to była faktycznie rekojmia (niezgodność towaru z umową) to nie ma
> znaczenia co sądzą. W typowym rozumieniu zasilacz do typowego laptopa
> zdecydowanie nie jest elementem eksploatacyjnym. Natomiast jeśli de
Tak rękojmia.
> facto złożyleś z tyt. gwarancji, to jak najbardziej gwarant może sobie
> zastrzec, że gwarancja nie obejmuje zasilacza. Czy tak jest w tym
> wypadku to musisz zerknąć do karty gwarancyjnej.
>
>> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
>>
>> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
>> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
>
> Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
> "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
> towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"
Po co go w ogóle odsyłają do serwisu? Serwis stwierdzi, że zasilacz
nawalił i co dalej? Odeślą do sklepu z tą informacją. Czy może (nie wiem
po co) zyskać na czasie?
>
> 2 tyg. na zasilacz to MZ jest jeszcze rozsadny czas. Więcej, nie bardzo.
>
Ale 2 tyg. na co? Na odpowiedź (którą dziś otrzymałem), czy 2 tyg. na
naprawę? Tylko jaka naprawa, jak zasilacz pewnie klejony, i kto by się
bawił w naprawę.
>> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
>> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
>
> Dlatego, ze tak sobie wymyślił sprzedawca, co przy ochronie ustawowej
> jest oczywistą bzdurą.
Tylko co zrobić? Napisać, że się nie zgadzam. Oni swoje. To co dalej,
UOKiK, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta?
A do tego czasu muszę kupić zasilacz. I jak wygram, to będę miał
satysfakcję i dwa zasilacze, czy zwrócą za zasilacz? Może kupię u nich? :-)
Może napisać opinię w Google i dołączyć tą decyzję? :-)
Przejmą się jedną gwiazdką?
>
>> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
>> zażądam zwrotu kasy?
>
> Najpierw ustalmy z tyt. czego faktycznie reklamowałeś bo gwarancja a
> rękojmia to zupełnie inne pary butów.
Tak jak pisałem, rękojmia i wymiana na nowy.
>
> *) Od stycznia zmieniły się przepisy i zamiast rękojmi konsumenckiej jest
> ponownie niezgodność z umową, ale nie sądzę aby to był duży problem, no
> chyba, że jesteś jednocześnie przedsiębiorcą i to był zakup na firmę.
Tak, był to zakup na firmę.
Nie wiem czy była gwarancja, bo tę sprawę komuś załatwiam. Mieli tylko
FV zakupu. Nie ma żadnego problemu z kupnem zasilacza. Ale trochę
wkurzające, że tak kombinują.
Tu poniżej to pismo co dziś przysłali mailem.
"Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana laptop na dodatkową
weryfikację w autoryzowanym serwisie
producenta.
Dlaczego nie uznajemy reklamacji
Sprawdziliśmy Pana laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki. Bateria w
Pana laptopie ładuje się prawidłowo
na zasilaczu serwisowym. Zgłaszany problem powoduje niesprawny zasilacz,
który jest akcesorium laptopa
Dell Vostro 3510 i5-1135G7/16GB/512+1TB/Win11P. Akcesoria urządzenia są
częściami eksploatacyjnymi
i nie podlegają reklamacji tytułem rękojmi. Sam laptop jest sprawny i
zgodny z umową sprzedaży.
Reklamowane urządzenie sprawdzi producent
Laptop wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo
sprawdzi Pana urządzenie.
Poinformujemy Pana o wynikach diagnozy serwisu producenta.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1
Z poważaniem
Justyna Rorat
Dział Administracji Tech Support"
Robert
-
7. Data: 2023-11-30 04:20:21
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
>> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
>>
>> Kiedy kupiony?
>
> 11.07.2022 r.
>
> Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
>> rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
>> dołączyłeś kartę gwarancyjną?
>
> Przez formularz na stronie (x-com).
> Wybrałem rękojmię i wymiana na nowy.
> Opisałem problem, że nie ładuje.
> Tak, był to zakup na firmę.
To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
640160093/U/D19640093Lj.pdf
Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
Wydaje mi się, że nie. Sa jakies wyjątki dla zakupu niekonsumenckiego
osoby fizycznej, ale MZ szkoda czasu na drążenie.
> Nie wiem czy była gwarancja, bo tę sprawę komuś załatwiam. Mieli tylko
> FV zakupu. Nie ma żadnego problemu z kupnem zasilacza. Ale trochę
> wkurzające, że tak kombinują.
Kupcie ten zasilacz.
> Tu poniżej to pismo co dziś przysłali mailem.
>
> "Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana laptop na dodatkową
> weryfikację w autoryzowanym serwisie
> producenta.
>
> Dlaczego nie uznajemy reklamacji
>
> Sprawdziliśmy Pana laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki. Bateria w
> Pana laptopie ładuje się prawidłowo
> na zasilaczu serwisowym. Zgłaszany problem powoduje niesprawny zasilacz,
> który jest akcesorium laptopa
> Dell Vostro 3510 i5-1135G7/16GB/512+1TB/Win11P. Akcesoria urządzenia są
> częściami eksploatacyjnymi
> i nie podlegają reklamacji tytułem rękojmi. Sam laptop jest sprawny i
> zgodny z umową sprzedaży.
To jest oczywiście bzdura, tyle, że przy zakupie niekonsumenckim nie
masz MZ w rękawie żadnych atutów. Najpewnie musiałbyś udowodnić, ze wada
istniała w momencie wydania.
Tak na wszelki wypadek: odradzam udawanie, że jesteś konsumentem. Jak
już teraz wiesz, że są tu inne przepisy, mozna by to podciagnąć MZ pod
oszustwo.
> Reklamowane urządzenie sprawdzi producent
>
> Laptop wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo
> sprawdzi Pana urządzenie.
> Poinformujemy Pana o wynikach diagnozy serwisu producenta.
>
> Podstawa prawna:
> Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1
Paragraf z dupy mający pewnie sprawic, że pismo wygląda poważniej.
Art. 556(1)
§ 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel
w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
--
Marcin
-
8. Data: 2023-11-30 09:02:51
Temat: Re: Rękojmia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 29 Nov 2023 18:50:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
> element eksploatacyjny.
> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
>
> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
Dlatego ze x-com.
Ale IMO nie wystarczy wymyslec, trzeba to jeszcze gdzies zapisac,
a zapis byłby dziwny. Bateria sie zuzywa, a ładowarka nie powinna.
Szkoda, ze "na firme", konsument lepiej chroniony.
> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
> zażądam zwrotu kasy?
Maja konto na facebooku?
Moze mozesz gdzies antyreklame zrobic :-)
J.
-
9. Data: 2023-11-30 09:48:20
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 30.11.2023 o 01:41, Robert Wańkowski pisze:
>
> Tu nie chodzi o pieniądze (więcej napiszę w odpowiedzi na następną
> wiadomość). Tylko uznałem, że nakłamali i trochę mnie ubodło. Gdyby
> napisali, że kabel przy wtyczce od nienależytego obchodzenia się z nim
> przerwał się, to bym dopuścił taką możliwość i na tym byłby koniec*. Ale
> to, że się wyeksploatował...
>
Ale nadal taki kabelek musi mieć jakąś tam odporność na normalne
użytkowanie. U mnie zużywa się w wyniku kontaktu z gryzoniem domowym.
Rozumiem, że nie musi mieć odporności na królika.
>
> *(bo może jest jakaś żyła do komunikacji laptopa z zasilaczem. Laptop
> reagował na podłączanie zasilacza, ale nie ładował, podczas startu
> pojawiał się komunikat, że laptop nie może się dogadać z ładowarką)
O ile wiem, to nie. Wynika to z faktu, że możesz użyć dowolnej
ładowarki, byle miała odpowiednie parametry. Ona na wtyczkę musi po
prostu podać określony prąd. Tam nie ma jakiejś szczególnej filozofii.
Jest jeszcze bezpiecznik na wejściu i zdarzyło mi się, że to on się
"przepalił" i nie działało zasilanie.
--
(~) Robert Tomasik
-
10. Data: 2023-11-30 10:22:22
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 30.11.2023 o 09:02, J.F pisze:
> On Wed, 29 Nov 2023 18:50:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:
>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
>> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
>> element eksploatacyjny.
>> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
>>
>> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
>> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
>> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
>> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
>
> Dlatego ze x-com.
> Ale IMO nie wystarczy wymyslec, trzeba to jeszcze gdzies zapisac,
> a zapis byłby dziwny. Bateria sie zuzywa, a ładowarka nie powinna.
>
> Szkoda, ze "na firme", konsument lepiej chroniony.
>
>> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
>> zażądam zwrotu kasy?
>
> Maja konto na facebooku?
> Moze mozesz gdzies antyreklame zrobic :-)
Może mają, ale ja nie mam.
Co najwyżej mogę opinię na Google napisać. Oglądałem ich opinie z jedną
gwiazdką. Standardowa odpowiedź pod każda. Prosimy o kontakt w celu....
Robert