-
1. Data: 2013-07-18 10:22:37
Temat: Reklamacja towaru
Od: Maciek <m...@n...pl>
Witam
Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację i
procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
akcji. Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
umowy w przypadku przeciągających się napraw (przypominam, że chodzi o
działalność gospodarczą, a nie zakup konsumencki)? Wygląda na to, że
naprawy będą trwały łącznie 2 miesiące, zakładając, że tym razem uda się
naprawić :-/
--
Pozdrawiam
Maciek
-
2. Data: 2013-07-18 11:17:00
Temat: Re: Reklamacja towaru
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:
> Witam
>
> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
> urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
> wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację
> i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
> żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
> akcji.
> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
> umowy w przypadku przeciągających się napraw
Będzie kłopot.
Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
by się powołać.
Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia
rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia
jest "wyłączalna".
Sprawdź sobie przepis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2013-07-20 23:00:57
Temat: Re: Reklamacja towaru
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:
>
>> Witam
>>
>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
>> tego typu akcji.
>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
>> umowy w przypadku przeciągających się napraw
>
> Będzie kłopot.
> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
> by się powołać.
Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...
podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z umową,
też termin nieokreslony.
Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.
-
4. Data: 2013-07-20 23:36:48
Temat: Re: Reklamacja towaru
Od: m <m...@g...com>
W dniu 20.07.2013 23:00, Marek Dyjor pisze:
>>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
>>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
>>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
>>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
>>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
>>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
>>> tego typu akcji.
>>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
>>> umowy w przypadku przeciągających się napraw
>>
>> Będzie kłopot.
>> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
>> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
>> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
>> by się powołać.
>
> Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...
>
> podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z
> umową, też termin nieokreslony.
>
> Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.
Wpisać to i 1 dzień bardzo łatwo.
p. m.
-
5. Data: 2013-07-22 11:01:53
Temat: Re: Reklamacja towaru
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2013-07-18 11:17, Gotfryd Smolik news pisze:
> Będzie kłopot.
> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
Dzięki wielkie, czyli pewnie będę się bujał od naprawy do naprawy :-/
--
Pozdrawiam
Maciek