  • 1. Data: 2005-03-07 13:48:08
    Temat: Reklamacja obuwia z tytułu niezgodności z umową.
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Sprawa przedstawia sie tak:

    W grudniu kupiłam skózane kozaki zimowe. Ponieważ zimy przez długi czas nie
    było dopiero ok. miesiac temu okazało się ze obuwie kompletnie nie chronią
    przed wilgocią i śniegiem (a to podstawowe zadanie obuwia zimowego przecież)
    Mało powiedziane - one chłoną wode jak gabka. Wystarczy ze nasypie na nie
    troche śniegu w srodku buta już jest wilgotno, a gdy przejdę kilkanaście
    metrów zasypanym śniegiem chodnikiem w bucie jest kałuża. Generalnie w
    butach nie da się chodzić.
    Wiem, że mogę taki towar reklamować z tytułu niezgodności z umową. Tylko mam
    pytanie.
    Zgodnie z ustawą mam prawo zadać naprawy towaru i tego też zaządałam. Jestem
    jednak prawie w 100% przekonana ze butów nie da się naprawić, jest to taki
    gatunek skóry (tak mi się wydaje) ze bedzie przemakał zawsze. Czy jesli po
    14 dniach buty wrócą od producenta i nadal będą chłonac wode jak gabka, czy
    wtedy juz od razu mam prawo domagac sie odstapienia od umowy i zwrotu
    wartosci towaru?

  • 2. Data: 2005-03-07 14:55:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Shady napisał(a):
> [...]
    > 14 dniach buty wrócą od producenta i nadal będą chłonac wode jak gabka, czy
    > wtedy juz od razu mam prawo domagac sie odstapienia od umowy i zwrotu

    tak, bo nawet bez wchodzenia w to, czy naprawa i wymiana są możliwe,
    będzie to oznaczało że sprzedawca nie usunął niezgodności z umową w
    odpowiednim terminie (art.8 ust.4)

    KG

  • 3. Data: 2005-03-07 15:55:04
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

> [...]
    > nie było dopiero ok. miesiac temu okazało się ze obuwie kompletnie nie
    > chronią przed wilgocią i śniegiem (a to podstawowe zadanie obuwia zimowego
    Są też przecież zimy bezsnieżne...
    Jeżeli nie zostałas poinformowana że te buty są nieprzemakalne to nie masz
    podstaw do ich reklamowania.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2005-03-07 16:10:08
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Jeżeli nie zostałas poinformowana że te buty są nieprzemakalne to nie masz
    > podstaw do ich reklamowania.

    Haha, no bez jaj. Buty zimowe, tym bardziej kozaki zimowe, z założenia mają
    nie przemakać - taką ceche ma mieć ten towar (nie mowie o sytuacji
    wchodzenia w pół metrową kałuże bo wtedy to kazdy but przemoknie). A nie ze
    pada śnieg i ja nie moge butów założyć bo mam kałuże wewnątrz.. :)

  • 5. Data: 2005-03-07 16:11:17
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > tak, bo nawet bez wchodzenia w to, czy naprawa i wymiana są możliwe,
    > będzie to oznaczało że sprzedawca nie usunął niezgodności z umową w
    > odpowiednim terminie (art.8 ust.4)
    Dzięki

  • 6. Data: 2005-03-08 09:35:15
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

> [...]
    > wchodzenia w pół metrową kałuże bo wtedy to kazdy but przemoknie). A nie
    > ze pada śnieg i ja nie moge butów założyć bo mam kałuże wewnątrz.. :)

    To jest twoje założenie. Jeżeli założyłabyś sobie, że te buty mają idealnie
    izolować przy temperaturze -40 st C to nie znaczy, że powinny izolować i że
    mozesz je reklamowac z tego powodu. Bądź rozsądna. Po co wkłada się membrany
    do butów jeżeli wystarczyłaby skóra którą wkłada sie do "kozaczków"? Kup
    sobie impregnat do butów, napewno pomoże.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2005-03-08 10:04:17
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

> [...]
    > wkłada się membrany do butów jeżeli wystarczyłaby skóra którą wkłada sie
    > do "kozaczków"? Kup sobie impregnat do butów, napewno pomoże.

    ale chwile, jakie moje założenie? To jest ogólnie przyjęte pojęcie kozaka
    zimowego. Tak samo jak podsatawową funckją tv jest to ze ma odbierać
    programy. Tak samo jesli kupowalabym buty ktore maja izolowac przy -40
    stopniach, bo tak mowi producent to bym pewnie od nich tego wymagała.
    Przecież ja nie założyłam czegos abstrakcyjnego - ze kupuje sobie sandały na
    lato mają chronić przed wodą i ma mi być ciepło przy - 40 stopniach. To nie
    żadne założenie, to podstawowa funkcja kozaka zimowego - ma chronic przed
    wilgocią w stopniu tzw. normalnym - czyli przy zwykłym, podstawowoym
    użytkowaniu - czyli np. chodzeniu po ośnieżonym chodniku podczas opadów
    śniegu. Więc jestem jak najbardziej rozsądna. Po co w takim razie mi kozak
    zimowy do którego woda wlewa się jak w gąbke...? Kupno mija się z celem
    przecież.
    Przed składaniem reklamacji a i owszem, wypróbowałam pasty z impregnatem
    oraz czysty impregnat. efekt : N - I - C.

  • 8. Data: 2005-03-08 10:20:05
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > ale chwile, jakie moje założenie? To jest ogólnie przyjęte pojęcie kozaka
    > zimowego.

    Dla mnie buty zimowe to chroniące przed niskimi temperaturami (docieplone),
    natomiast nie wszystkie buty zimowe są nieprzemakalne - te zazwyczaj są
    dodatkowo oznaczone.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-03-08 10:28:49
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > ale chwile, jakie moje założenie? To jest ogólnie przyjęte pojęcie kozaka
    > zimowego.
    Napisałem Ci wcześniej - jeżeli nie zostałaś poinformowana, że but jest
    nieprzemakalny (nie ma oznaczeń, metek itp) to nie ma podstaw do reklamacji.
    Dla mnie nie jest normą, że but ze zwykłej skóry, bez żadnej membrany ma nie
    przemakać.
    Pytanie podstwowe - Dlaczego miałby nie przemakać? Ogólnie przyjęte jest, że
    zwykła skóra przemaka.
    Narka, nie będę już Cię więcej studził:-)

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2005-03-08 10:34:18
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Dobra. Zobaczymy co bedzie dalej.
    Na stronie federacji kons, rzecznik napisał ze mam jak najbardziej rację.
    W takim razie dam znac jak sie skonczyła sprawa