-
1. Data: 2003-06-04 19:45:35
Temat: Reklamacja komputera
Od: "maes" <m...@t...pl>
Witam.
Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela 3
letniej gwarancji.
1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
kazdy podzespol zamontowany w komputerze?
2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
naprawy w ramach gwarancji.
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
2. Data: 2003-06-05 00:38:00
Temat: Re: Reklamacja komputera
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bbli7g$3pd$1@kujawiak.man.lodz.pl>, maes wrote:
> Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
> plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela 3
> letniej gwarancji.
> 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
> kazdy podzespol zamontowany w komputerze?
Może się tak zdarzyć, jeśli to stoi w warunkach gwarancji. Gwarancji
udziela najczęściej producent czegoś, a ten ma dużą swobodę kształtowania
swoich warunków bo gwarancja jest w ogóle nieobowiązkowa. Może się więc
np. zdarzyć sytuacja że producent komputera (sklep który go składa - o ile
to taki składak) ma podpisaną umowę z producentem dysków że tylko z
zaplombowanego komputera przyjmie uszkodzony dysk w ramach swojej
gwarancji. Może się też zdarzyć tak, że sklep ładuje do składaka części
nie posiadające w ogóle gwarancji (są tańsze od tych z gwarancją) i
przejmuje na siebie w ramach swojej gwarancji ryzyko producenta.
Tę sprawę powinieneś mieć opisaną w karcie gwarancyjnej, a jeśli tam tego
nie ma, to domagaj się wyjaśnień od sprzedawcy.
> 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
> producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
> naprawy w ramach gwarancji.
Patrz wyżej. Dodatkowo skontaktuj się z przedstawicielem producenta
dysków. Nierówny okres gwarancji sugeruje że idzie ona niezależnie od
zestawu, ale lepiej dowiedz się u źródeł.
--
Marcin
-
3. Data: 2003-06-06 07:34:38
Temat: Re: Reklamacja komputera
Od: "mark" <3...@p...com>
"maes"
> Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
> plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela
3
> letniej gwarancji.
> 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
> kazdy podzespol zamontowany w komputerze?
Kiedys tez kupilem komputer, ktory byl zaplombowany.
Uwazam, ze jest to przejaw komplentego kretynizmu firmy sprzedajacej. Albo
nieuczciwy sposob zabezpieczenia sie jej przed tym, abys nie zobaczyl jak
zjechane sa czesci, ktore stanowia skladowe sprzetu.
Bo niby jak przy zaplombowanym sprzecie uzytkownik komputera moze podlaczyc
dodatkowy dysk (czynnosc ta jest calkiem naturalna)?.
Moja rada: unikac firm ktore plombuja sprzet.
> 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
> producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
> naprawy w ramach gwarancji.
Jesli zgodziles sie na zakup zaplombowanego komputera (co uwazam bylo
nieprzemyslane, ale przeciez i ja kiedys popelnilem taki blad) to musisz sie
dostosowac do warunkow, ktore ta firma okresla. Raczej nie uzyskasz
odpowiedzi na swoje watpliwosci na grupie. Zadzwon do nich, bo tylko oni Ci
moga w pelni wyjasnic te sprawe.
-
4. Data: 2003-06-10 07:16:22
Temat: Re: Reklamacja komputera
Od: t...@w...pdi.net
mark <3...@p...com> wrote:
> Bo niby jak przy zaplombowanym sprzecie uzytkownik komputera moze podlaczyc
> dodatkowy dysk (czynnosc ta jest calkiem naturalna)?.
Tak bardzo naturalna, ze widzialem dysk w ktorym uzytkownik podlaczyl
zasilanie odwrotnie. Naturalnie musial uzyc duzej sily ale naturalnie zostal
w ta sile wyposazony przez nature.
Z powazaniem
Tomasz Leszczynski
(...)
Najnowsze w dziale Prawo
-
Lotnisko Chopina w Warszawie - praktyczne wskazówki dla podróżnych
-
Realne korzyści arbitrażu, czyli dlaczego sąd polubowny jest lepszy od powszechnego
-
Odwołane oraz przekierowane loty z powodu mgły. Jakie prawa pasażera i obowiązki przewoźnika?
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?