  • 1. Data: 2005-12-16 16:07:53
    Temat: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Witam Szanowną Grupę. To mój pierwszy post. ;-)
    Kiedyś tam kupiłem sobie nagrywarkę DVD marki X, ta się popsuła,
    złożyłem reklamację, uznano ją i wymieniono towar na nowy i do tego
    nowszy model. Tak było kilka razy, aż się zdenerwowałem i przy ostatniej
    reklamacji jakieś 2-3 tygodnie temu powiedziałem panu serwisantowi, że
    nie mam już ochoty na produkty marki X i czy jeśli znowu wymienią sprzęt
    na nowy to będę mógł go wymienić na jakiś innej marki. Pan powiedział,
    że tak i że również uważa sprzęt marki X za bubel i że to pewnie nigdy
    nie będzie działać. Już wtedy przewidywałem nadchodzący problem, więc
    więcej nie dyskutowałem, nie chcąc dać sklepowi możliwości przygotowania
    się. Dzwonię dziś do serwisu i dowiaduję się, że reklamacja została
    rozpatrzona pozytywnie, więc pytam czy sprzęt naprawiono czy może
    wymieniono na nowy. Pan w słuchawce twierdzi, że nie wie, bo akurat
    wtedy gdy składałem reklamację to jeszcze takich informacji nie mieli w
    systemie, ale zaraz odkłada słuchawkę na bok prosząc mnie o poczekanie.
    Po chwili wraca i oświadcza, że sprzęt wymieniono na nowy. W takim razie
    ja przedstawiam moją wcześniejszą rozmowę i mój pomysł na załatwienie
    problemu z marką X raz na zawsze. Pan mówi, że wszystko fajnie i że nie
    ma żadnego problemu, ale ja już wiem, że jest. Pytam zatem na jakiej
    zasadzie jest wymiana na inny sprzęt i dowiaduję się, że mam podejść z
    nagrywarką do sklepu (serwis jest obok sklepu), tam poprosić o wymianę
    na inny i moja nowa nagrywarka jest warta tyle ile w tej chwili u nich w
    cenniku. Ponieważ ceny sprzętu elektronicznego lecą na łeb w dół, to
    oznacza, że sporo pieniędzy stracę i po prostu zostanę oszukany, bo moim
    zdaniem należy mi się taka kwota jaką pierwotnie wyłożyłem na
    nagrywarkę, a była ona dwukrotnie wyższa od obecnej ceny. Na wszelki
    wypadek zadzwoniłem do Federacji Konsumentów i tam potwierdziły się moje
    przypuszczenia. Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś
    potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy
    jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i
    jak rozmawiać ze sklepem.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam!
    P.S. Przepraszam za lanie wody. ;-)

    --
    http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 2. Data: 2005-12-16 16:59:25
    Temat: Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):
> [...]
    > potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy
    > jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i

    Przede wszystkim - piszesz o serwisie, więc pewnie reklamacja jest na
    podstawie gwarancji. Decydują więc jej postanowienia. Gwarant
    zobowiązany jest do takich świadczeń, jak określa to gwarancja. Jeśli
    strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego
    zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie.

    KG

  • 3. Data: 2005-12-16 17:12:21
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2005-12-16 17:59 użytkownik kam napisał :

> [...]
    > strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego
    > zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie.

    Nie wiem jak to jest z tą gwarancją. Przy kupnie nie dostałem żadnego
    papierka, w tym sklepie jest zwyczaj przyklejania na towarze "stikera",
    czyli naklejki chyba z jakimś tam oznaczeniem daty i numerem zakupu w
    tym dniu czy coś w tym stylu. Sprzedawcy zawsze informują, że dwuletnia
    gwarancja jest na podstawie właśnie tego "stikera" i nawet nie trzeba
    mieć paragonu czy faktury VAT. Fakturę oczywiście posiadam, data
    sprzedaży to 28.02.2004, z tym że na fakturze jest inny model z racji
    wielokrotnej wymiany na nowszy.

  • 4. Data: 2005-12-16 20:54:19
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją
    na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji,
    przecież nie będą dopłacać Ci do interesu.

  • 5. Data: 2005-12-16 22:30:04
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2005-12-16 21:54 użytkownik Artur napisał :

    >Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją
    >na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji,
    >przecież nie będą dopłacać Ci do interesu.

    No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na
    takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać?

  • 6. Data: 2005-12-17 10:18:50
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na
    > takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać?
    Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke

  • 7. Data: 2005-12-17 21:30:47
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2005-12-17 11:18 użytkownik Artur napisał :

    >Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke

    Ale to jakaś paranoja! Jak producent wywiązał się z umowy? Tak, że przez
    półtora roku od zakupu _ani_raz_ nie miałem sprawnego urządzenia? I
    wszystko wskazuje na to, że sytuacja się powtórzy. Po prostu nie chcę
    już produktów tej firmy. Poza tym czy tak do końca producent wywiązuje
    się z gwarancji wymieniając sprzęt na wadliwy? Zaznaczam, że moje
    nagrywarki nie psuły się z czasem - one były zepsute już jak je odbierałem.
    Od razu drugie pytanie, gwarancja i rękojmia - jakie są różnice w
    praktyce dla mnie? To że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta
    to już wiem. Ale ze słów przedpiścy wnioskuję, że ta gwarancja w mojej
    sytuacji nic mi nie daje. Czy rękojmia pozwoli mi załatwić problem?