-
1. Data: 2006-07-24 13:09:37
Temat: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: Paszczak <s...@h...pl>
Witam,
Bardzo często na kartach gwarancyjnych jest podany warunek, że gwarancja
zostanie uznana jedynie jeśli sprzęt zostanie dostarczony w oryginalnym
opakowaniu (z instrukcją, itd.)
Czy taki wymóg jest zgodny z prawem? Trochę głupio trzymać piwnicę zawaloną
kartonami z ostatnich paru lat.
Z praktycznego punktu widzenia (tj. z punktu widzenia serwisu) nie widzę
problemu - jeśli urządzenie naprawiają, to opakowania nie potrzebują. A
jeśli wymieniają na nowe, to mogą stare zapakować do opakowania z nowego
(zabrać instrukcję, kable, itd. i oddać nowe bez opakowania).
P.
-
2. Data: 2006-07-24 13:24:29
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: "gasper" <g...@p...comp>
Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
news:ea2gqh$utl$2@proxy.provider.pl...
> Witam,
>
> Bardzo często na kartach gwarancyjnych jest podany warunek, że gwarancja
> zostanie uznana jedynie jeśli sprzęt zostanie dostarczony w oryginalnym
> opakowaniu (z instrukcją, itd.)
>
> Czy taki wymóg jest zgodny z prawem?
tak
Pozdrawiam
-
3. Data: 2006-07-24 13:36:39
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>
Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
news:ea2gqh$utl$2@proxy.provider.pl...
> Witam,
>
> Bardzo często na kartach gwarancyjnych jest podany warunek, że gwarancja
> zostanie uznana jedynie jeśli sprzęt zostanie dostarczony w oryginalnym
> opakowaniu (z instrukcją, itd.)
>
> Czy taki wymóg jest zgodny z prawem? Trochę głupio trzymać piwnicę
zawaloną
> kartonami z ostatnich paru lat.
Gwarancja to swiadczenie dobrowolne . Zasady masz opisane na karcie
gwarancyjnej . Koniec w tej kwestii .
> Z praktycznego punktu widzenia (tj. z punktu widzenia serwisu) nie widzę
> problemu - jeśli urządzenie naprawiają, to opakowania nie potrzebują. A
> jeśli wymieniają na nowe, to mogą stare zapakować do opakowania z nowego
> (zabrać instrukcję, kable, itd. i oddać nowe bez opakowania).
Ty patrzysz ze swojego punktu widzenie , a nie z pkt widzenia serwisu to
dosc duza roznica .
W przypadku czesci komputerowych producent lub dystrybutor wymieni
sprzedawcy rzecz wadliwa na nowa ( wiekszosc takich rzeczy nie jest
naprawialna , lub nie jest to oplacalne )
Jezeli nie dostarczysz oryginalnego opakowania , to pojawiaja sie koszty i
problemy ze skladowaniem twojego zlomu lub z wyslaniem go do serwisu
(glownego )
Wiele duzych firm stosuje praktyke , kup Pan telewizor ale jak sie zepsuje
to musisz miec Pan karton ( oryginalny karton z wkladkami )
Duzo firm ma tez to w nosie i sprzet mozna dostarczyc w reklamowke pod pacha
.
-
4. Data: 2006-07-24 13:42:25
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: kam <#k...@w...pl#>
fotomania.pl napisał(a):
> Gwarancja to swiadczenie dobrowolne . Zasady masz opisane na karcie
> gwarancyjnej . Koniec w tej kwestii .
Nie każde postanowienie umowy będzie wiązało konsumenta.
KG
-
5. Data: 2006-07-24 13:42:31
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: kam <#k...@w...pl#>
gasper napisał(a):
> tak
niekoniecznie
KG
-
6. Data: 2006-07-24 14:00:18
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: kam <#k...@w...pl#>
fotomania.pl napisał(a):
> Chcesz teraz napisac ze jezeli w srodku bedzie "klauzula niedozwolona " czy
> cos innego masz na mysli ?
również to, oprócz tego zgodność z prawem, zasadami współżycia
społecznego itd.
a wymóg przechowywania opakowań może być uznany za uzależniający
odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych
formalności
KG
-
7. Data: 2006-07-24 14:05:04
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>
Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
news:ea2iqr$j3q$1@inews.gazeta.pl...
> fotomania.pl napisał(a):
> > Gwarancja to swiadczenie dobrowolne . Zasady masz opisane na karcie
> > gwarancyjnej . Koniec w tej kwestii .
>
> Nie każde postanowienie umowy będzie wiązało konsumenta.
Chcesz teraz napisac ze jezeli w srodku bedzie "klauzula niedozwolona " czy
cos innego masz na mysli ?
-
8. Data: 2006-07-24 14:39:30
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>
Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
news:ea2jsc$n3f$1@inews.gazeta.pl...
> fotomania.pl napisał(a):
> > Chcesz teraz napisac ze jezeli w srodku bedzie "klauzula niedozwolona "
czy
> > cos innego masz na mysli ?
>
> również to, oprócz tego zgodność z prawem, zasadami współżycia
> społecznego itd.
> a wymóg przechowywania opakowań może być uznany za uzależniający
> odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych
> formalności
Dobra dobra , ale ty tutaj lecisz po niezgodnosci a pytajacy leci po
gwarancji .
-
9. Data: 2006-07-24 14:49:53
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: kam <#k...@w...pl#>
fotomania.pl napisał(a):
> Dobra dobra , ale ty tutaj lecisz po niezgodnosci a pytajacy leci po
> gwarancji .
Skoro odnoszę się do postanowień umowy, a dla odpowiedzialności za
niezgodność takiej nie potrzeba, to możesz wytłumaczyć skąd Twój wniosek?
Przy gwarancji też jest (może być) konsument.
KG
-
10. Data: 2006-07-24 15:07:36
Temat: Re: Reklamacja a oryginalne opakowanie
Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>
> Skoro odnoszę się do postanowień umowy, a dla odpowiedzialności za
> niezgodność takiej nie potrzeba, to możesz wytłumaczyć skąd Twój wniosek?
> Przy gwarancji też jest (może być) konsument.
Tyle ze gwarancja handlowa nie jest umowa a jednostronna czynnoscia prawna
gwaranta, wiec nie wiem czy mozna do niej stosowac przepisy o niedozwolonych
klauzulach _umownych_
Pozdrawiam,
Michal