eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja a opakowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 1. Data: 2011-09-06 06:55:45
    Temat: Reklamacja a opakowanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
    Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
    przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
    Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
    Dysk był kupowany "na firmę".

    Czy takie żądanie ma podstawy prawne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
    a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.


  • 2. Data: 2011-09-06 06:58:55
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 08:55, Budzik pisze:
    > Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
    > Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
    > przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
    > Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    > mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
    > Dysk był kupowany "na firmę".
    >
    > Czy takie żądanie ma podstawy prawne?

    Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.

    Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    dostarczenia opakowania.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2011-09-06 07:47:55
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:
    .
    > Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    > mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.

    Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
    dysku :-). jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z
    urządzenia w momencie sprzedaży.


  • 4. Data: 2011-09-06 08:44:25
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 08:58, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2011-09-06 08:55, Budzik pisze:
    >> Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
    >> Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
    >> przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
    >> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten
    >> sposób
    >> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
    >> Dysk był kupowany "na firmę".
    >>
    >> Czy takie żądanie ma podstawy prawne?
    >
    > Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
    >
    > Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    > dostarczenia opakowania.
    >

    NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja

    Ariusz


  • 5. Data: 2011-09-06 09:03:05
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 10:44, Ariusz pisze:
    >> Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
    >>
    >> Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    >> dostarczenia opakowania.
    >>
    >
    > NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja

    Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.

    --
    Liwiusz


  • 6. Data: 2011-09-06 09:19:15
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, cyklista wrote:

    > Użytkownik Budzik napisał:
    > .
    >> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
    >> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
    >
    > Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności dysku
    > :-).

    Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
    Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
    ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
    autentyczności" w MS$ na przykład.

    > jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z urządzenia
    > w momencie sprzedaży.

    A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
    Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    jakąś tam identyfikację zapewnia.

    Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
    dobrze ujął.

    pzdr, Gotfryd


  • 7. Data: 2011-09-06 09:37:59
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 11:19:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):


    > Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    > w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    > jakąś tam identyfikację zapewnia.

    Czyli potwierdza tą kartkę do której jest przyklejony - prawda?
    Bo na pewno nie urządzenie które mogłoby być zapakowane w tą kartkę.

    Taki sticker od zawsze był przyklejany na dane urządzenie, a nie jego
    opakowanie. Ten kto przykleił sticker na opakowanie nie grzeszył
    rozgarnięciem i zdolnością do logicznego myślenia.


  • 8. Data: 2011-09-06 09:39:12
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Tue, 6 Sep 2011, cyklista wrote:
    >
    >> Użytkownik Budzik napisał:
    >> .
    >>> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten
    >>> sposób
    >>> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u
    >>> nich.
    >>
    >> Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
    >> dysku :-).
    >
    > Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
    > Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
    > ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
    > autentyczności" w MS$ na przykład.
    >

    Jeśli numer seryjny na naklejce jest numerem seryjnym urządzenia to
    wszystko by grało, ale ja zrozumiałem że jednak naklejka ma swój własny
    kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
    dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.

    >> jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z urządzenia
    >> w momencie sprzedaży.
    >
    > A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
    > Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
    > w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
    > jakąś tam identyfikację zapewnia.
    >

    dokładnie chodzi o to jaki to ten numer mamy zapisany w dowodzie
    sprzedaży lub gwarancji

    > Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
    > dobrze ujął.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    prawnie to jest jasna sprawa, i też się zgadzam z Wami


  • 9. Data: 2011-09-06 09:45:57
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cyklista pisze:
    > Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >>> Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
    >>> dysku :-).
    >>
    >> Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
    >> Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
    >> ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
    >> autentyczności" w MS$ na przykład.
    >>
    >
    > Jeśli numer seryjny na naklejce jest numerem seryjnym urządzenia to
    > wszystko by grało, ale ja zrozumiałem że jednak naklejka ma swój własny
    > kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
    > dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.

    A teraz pomyślmy, a jakby nie wyrzucił opakowania, to - mógłby zrobić
    dokładnie ten sam numer... UPS... Więc to opakowanie ze stickerem nic
    nie zmienia.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl


  • 10. Data: 2011-09-06 09:48:50
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 11:03, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2011-09-06 10:44, Ariusz pisze:
    >>> Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
    >>>
    >>> Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
    >>> dostarczenia opakowania.
    >>>
    >>
    >> NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja
    >
    > Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.
    >

    Ja słyszałem jakieś... lat temu potem zamienili to na niezgodność z
    umową, a ta niestety tylko działa konsument - firma. Ale jak masz jakieś
    lepsze dane to proszę bo mam kilka rzeczy które się popsuły po roku a
    gwarancja była tylko na rok. Niestety zakup na firmę uniemożliwia mi
    dochodzenia z tytułu niezgodności z umową. Tzn dochodzić mogę sobie
    wszystko - w sądzie.

    Ariusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1