-
1. Data: 2011-09-06 06:55:45
Temat: Reklamacja a opakowanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
Dysk był kupowany "na firmę".
Czy takie żądanie ma podstawy prawne?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.
-
2. Data: 2011-09-06 06:58:55
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-09-06 08:55, Budzik pisze:
> Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
> Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
> przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
> Dysk był kupowany "na firmę".
>
> Czy takie żądanie ma podstawy prawne?
Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
dostarczenia opakowania.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2011-09-06 07:47:55
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: cyklista <c...@k...pl>
Użytkownik Budzik napisał:
.
> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
dysku :-). jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z
urządzenia w momencie sprzedaży.
-
4. Data: 2011-09-06 08:44:25
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-09-06 08:58, Liwiusz pisze:
> W dniu 2011-09-06 08:55, Budzik pisze:
>> Kupiłem dysk USB - niestety bardzo szybko odmówił posłuszeństwa.
>> Udałem się zatem do sprzedawcy, ten potwierdził wadę, ale stwierdził, że
>> przyjmie dysk do reklamacji tylko z oryginalnym opakowaniem.
>> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten
>> sposób
>> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
>> Dysk był kupowany "na firmę".
>>
>> Czy takie żądanie ma podstawy prawne?
>
> Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
>
> Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
> dostarczenia opakowania.
>
NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja
Ariusz
-
5. Data: 2011-09-06 09:03:05
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-09-06 10:44, Ariusz pisze:
>> Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
>>
>> Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
>> dostarczenia opakowania.
>>
>
> NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja
Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.
--
Liwiusz
-
6. Data: 2011-09-06 09:19:15
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 6 Sep 2011, cyklista wrote:
> Użytkownik Budzik napisał:
> .
>> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten sposób
>> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u nich.
>
> Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności dysku
> :-).
Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
autentyczności" w MS$ na przykład.
> jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z urządzenia
> w momencie sprzedaży.
A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
jakąś tam identyfikację zapewnia.
Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
dobrze ujął.
pzdr, Gotfryd
-
7. Data: 2011-09-06 09:37:59
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Tue, 6 Sep 2011 11:19:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
> w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
> jakąś tam identyfikację zapewnia.
Czyli potwierdza tą kartkę do której jest przyklejony - prawda?
Bo na pewno nie urządzenie które mogłoby być zapakowane w tą kartkę.
Taki sticker od zawsze był przyklejany na dane urządzenie, a nie jego
opakowanie. Ten kto przykleił sticker na opakowanie nie grzeszył
rozgarnięciem i zdolnością do logicznego myślenia.
-
8. Data: 2011-09-06 09:39:12
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: cyklista <c...@k...pl>
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> On Tue, 6 Sep 2011, cyklista wrote:
>
>> Użytkownik Budzik napisał:
>> .
>>> Powód - na opakowaniu jest sticker z numerem seryjnym i tylko w ten
>>> sposób
>>> mogą stwierdzić, że ten konkretny egzemplarz dysku został kupiony u
>>> nich.
>>
>> Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
>> dysku :-).
>
> Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
> Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
> ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
> autentyczności" w MS$ na przykład.
>
Jeśli numer seryjny na naklejce jest numerem seryjnym urządzenia to
wszystko by grało, ale ja zrozumiałem że jednak naklejka ma swój własny
kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.
>> jedyna konkretność to mógłby być numer seryjny spisany z urządzenia
>> w momencie sprzedaży.
>
> A nie nie, tak to byłoby logicznie i rozsądnie :)
> Niemniej nie da się ukryć, że wydanie "certyfikatu pochodzenia"
> w postaci stickera przyklejonego do kartki z numerem seryjnym
> jakąś tam identyfikację zapewnia.
>
dokładnie chodzi o to jaki to ten numer mamy zapisany w dowodzie
sprzedaży lub gwarancji
> Do kwestii "słuszności prawnej" się nie odnoszę, IMVHO Liwiusz
> dobrze ujął.
>
> pzdr, Gotfryd
prawnie to jest jasna sprawa, i też się zgadzam z Wami
-
9. Data: 2011-09-06 09:45:57
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
cyklista pisze:
> Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
>>> Bardzo ciekawy powód, zewnętrzne opakowanie świadczy o konkretności
>>> dysku :-).
>>
>> Nie tyle "opakowanie", co "unikalne oznaczenia" (chodzi o ich sticker).
>> Oczywiście sticker dopięty do opakowania to dość oryginalna metoda,
>> ale nie da się ukryć, że wiele nie odbiega to np. od "weryfikacji
>> autentyczności" w MS$ na przykład.
>>
>
> Jeśli numer seryjny na naklejce jest numerem seryjnym urządzenia to
> wszystko by grało, ale ja zrozumiałem że jednak naklejka ma swój własny
> kolejny numer naklejki i wtedy nie ma przeszkód aby po kupieniu takiego
> dysku zakupić zepsuty na allegro i go wymienić na dobry.
A teraz pomyślmy, a jakby nie wyrzucił opakowania, to - mógłby zrobić
dokładnie ten sam numer... UPS... Więc to opakowanie ze stickerem nic
nie zmienia.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
-
10. Data: 2011-09-06 09:48:50
Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-09-06 11:03, Liwiusz pisze:
> W dniu 2011-09-06 10:44, Ariusz pisze:
>>> Podstaw należy szukać w warunkach gwarancji.
>>>
>>> Jeśli natomiast reklamujesz z tytułu rękojmi, to przepisy nie wymagają
>>> dostarczenia opakowania.
>>>
>>
>> NA FIRMĘ - tylko i wyłącznie gwarancja
>
> Niektórzy nie słyszeli o rękojmi, szanujemy ich.
>
Ja słyszałem jakieś... lat temu potem zamienili to na niezgodność z
umową, a ta niestety tylko działa konsument - firma. Ale jak masz jakieś
lepsze dane to proszę bo mam kilka rzeczy które się popsuły po roku a
gwarancja była tylko na rok. Niestety zakup na firmę uniemożliwia mi
dochodzenia z tytułu niezgodności z umową. Tzn dochodzić mogę sobie
wszystko - w sądzie.
Ariusz