eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-02-16 19:52:59
    Temat: Reklamacja?
    Od: Michał Komorowski <k...@w...pl>

    Witam.
    Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
    Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
    Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
    do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
    Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
    reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
    mandatu".
    Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
    i czytam z kartki powyzsze. I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
    jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."
    No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
    NIE jest reklamacja?!
    Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic, ale
    mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
    Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.
    Prosze o opinie prawnikow :)

    Pozdr,

    Michal K.


  • 2. Data: 2006-02-17 00:24:34
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dt2l6r$gq2$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
    > Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
    > Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
    > do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
    > Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
    > reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
    > mandatu".
    > Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
    > i czytam z kartki powyzsze.

    I co pani na to?


    > I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
    > jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."

    Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach.
    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź
    organizator przewozów wydłużył ten termin.


    > No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
    > NIE jest reklamacja?!
    > Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic,

    Może nie będzie tak źle...


    > ale
    > mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
    > Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.

    A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)?

    --
    Pozdrawiam

    Piotr


  • 3. Data: 2006-02-17 00:36:56
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2006 01:24:34 +0100, PiotRek napisał(a):

    > Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dt2l6r$gq2$1@inews.gazeta.pl...
    >> Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
    >> Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
    >> Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
    >> do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
    >> Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
    >> reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
    >> mandatu".
    >> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
    >> i czytam z kartki powyzsze.
    >
    > I co pani na to?
    >
    >
    >> I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
    >> jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."
    >
    > Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach.
    > Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź
    > organizator przewozów wydłużył ten termin.
    >
    >
    >> No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
    >> NIE jest reklamacja?!
    >> Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic,
    >
    > Może nie będzie tak źle...
    >
    >
    >> ale
    >> mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
    >> Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.
    >
    > A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)?

    Jak mniemam przewoźnik wydłużył termin do 14 dni, aczkolwiek nie jest to
    oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację"
    odpowiednio ją uzasadniając.


  • 4. Data: 2006-02-17 01:14:57
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Święch" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1nfft99rd7dzk$.11okgh0d397xb$.dlg@40tude.net...
    > Jak mniemam przewoźnik

    W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM),
    a nie przewoźnicy.


    > wydłużył termin do 14 dni,

    Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6.


    > aczkolwiek nie jest to
    > oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację"
    > odpowiednio ją uzasadniając.

    No dokładnie - powołując się na zapis o 14-dniowym terminie
    na złożenie "reklamacji". Ale nie mam pojęcia, co to jest
    ta "reklamacja".

    --
    Pozdrawiam

    Piotr


  • 5. Data: 2006-02-17 04:45:06
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PiotRek napisał(a):
    > W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM),
    > a nie przewoźnicy.

    ZTM (tak naprawdę miast0) jest przewoźnikiem

    KG


  • 6. Data: 2006-02-17 07:06:58
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: Michał Komorowski <k...@w...pl>

    PiotRek napisał(a):

    >> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
    >> i czytam z kartki powyzsze.
    >
    > I co pani na to?

    Pani na to wygladala co najmniej na zaskoczona i "reklamacje" przyjela.
    Zobaczymy, termin odpowiedzi 30 dni ;)
    Ale mysle, ze na jednej wymianie pisemek sie nie skonczy.

    Pozdr,

    Michal K.


  • 7. Data: 2006-02-17 07:13:14
    Temat: Re: Reklamacja?
    Od: Michał Komorowski <k...@w...pl>

    PiotRek napisał(a):

    >> wydłużył termin do 14 dni,
    >
    > Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6.

    Przejrzalem caly regulamin i uj - nigdzie ani slowa o "reklamacji"?!
    Poradzcie prosze, jaki ich ugryzc ;)

    Pozdr,

    Michal K.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1