  • 1. Data: 2008-11-09 17:57:49
    Temat: Reklama w kinie: "piractwo to przestępstwo"
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam grupowiczów!

    Niekiedy w kinach przed filmami emitowana
    jest reklama, w której padają hasła:
    "ściąganie pirackich filmów to kradzież",
    "kradzież to przestępstwo"
    "piractwo to kradzież", itp.
    Tu można to zobaczyć:
    http://www.youtube.com/watch?v=RPmBbZtTa30

    Na podstawie pojawiających się w kolejności
    przytoczonych zdań można dojść do wniosku,
    że:
    1) ściąganie pirackich filmów to przestępstwo
    2) piractwo to przestępstwo;
    oraz....
    3) ściąganie pirackich filmów to piractwo
    (jeśli relacja "piractwo to kradzież" działa
    w drugą stronę: "kradzież to piractwo).

    Zastanawia mnie, czy ta reklama nie łamie prawa.
    Piractwo (mam tu na myśli nielegalne
    rozpowszechnianie np. filmów na DVD),
    to przestępstwo według prawa.
    Nieminej ściąganie filmów na własny
    użytek według prawa nie jest przestępstwem.
    Zatem, czy autorzy reklamy mają prawo
    publikować hasło: "ściąganie pirackich filmów to
    kradzież" (w domyśle: przestępstwo)?
    Pamiętam, że któryś z polityków nazwał
    innego przestępcą. Nazwany podał tamtego
    do sądu, który stwierdził, że przestępcą
    można nazwać tylko osobe skazaną przez
    sąd. Być może pdobnie jest z terminem
    "kradzież" (w domyśle: przestępstwo),
    w tym sensie, że tylko ściśle określone
    postępowanie można nazwać kradzieżą
    (przestępstwem). Mam tu na myśli
    postępowanie, które według prawa
    jest przestępstwem.

    Będę wdzięczny, jeśli ktoś wytknie mi
    błąd, jeśli rozumuję niewłaściwie.
    Z góry uprzejmie dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2008-11-09 19:31:49
    Temat: Re: Reklama w kinie: "piractwo to przestępstwo"
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Robbo wrote:
> [...]
    >
    > Niekiedy w kinach przed filmami emitowana
    > jest reklama, w której padają hasła:
    > "ściąganie pirackich filmów to kradzież",

    Nie odniosę się do Twojego pytania, bo nie mam odpowiedniej wiedzy.
    Chciałem jednak dodać, że wspomniana reklama jest bezmyślną kalką reklam
    zachodnich:
    http://www.youtube.com/watch?v=l5SmrHNWhak

    Ciekawi mnie w ogóle jaki cel mają te reklamy. Nie mam żadnego
    pirackiego filmu. Mam natomiast ponad 100 oryginalnych filmów i seriali
    na DVD. Część z nich ma tą kłamliwą wstawkę, a część ma durne
    zabezpieczenia z FOTA. Piratom ani jedno, ani drugie nie przeszkadza i
    pewnie widzą tą reklamę po raz pierwszy. Mnie natomiast niesamowicie
    wk***** fakt, że nie mogę odtworzyć niektórych filmów na laptopie
    (FOTA), a w innych muszę biec po pilota i przyciszać dźwięk bo leci
    właśnie bardzo głośno muzyka z tej reklamy zaraz po włożeniu płytki.

    Co więcej - czuję się obrażany tą reklamą. Czemu ktoś ma mi mówić co bym
    ukradł, a czego bym nie ukradł? Czasem się zastanawiam, czy nie zrzucić
    swoich filmów do DivXa i nie umieścić na jakimś P2P z pozdrowieniami dla
    producentów - "udławcie się swoimi gó******* reklamami i
    zabezpieczeniami - oto do czego doprowadza traktowanie normalnych
    klientów jak złodziei".

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 3. Data: 2008-11-09 20:06:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojciech Malinowski pisze:

    > Ciekawi mnie w ogóle jaki cel mają te reklamy. Nie mam żadnego

    Wykazanie się.

> [...]
    > (FOTA), a w innych muszę biec po pilota i przyciszać dźwięk bo leci
    > właśnie bardzo głośno muzyka z tej reklamy zaraz po włożeniu płytki.

    Ba! W "grzecznych" odtwarzaczach z reguły nie można przeskoczyć tych
    reklam ani trucia (na szczęście odtwarzacze linuxowe ignorują te bzdurne
    znaczniki zabraniające przewijania).

    I właśnie dlatego wielu ludzi woli mieć "pirata", bo w nim nie ma tego syfu.

    Strzał we własną stopę?

    Czy może 1984? (gdzie nie można było wyłączyć teleekranu, a najwyżej
    przyciszyć)

  • 4. Data: 2008-11-09 20:12:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 09 listopad 2008 18:57
    (autor Robbo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gf78e3$svi$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Nieminej ściąganie filmów na własny
    > użytek według prawa nie jest przestępstwem.

    albowiem? To, że niektórzy PRÓBUJĄ tak interpretować art.23 nie znaczy że to
    jest właściwa interpretacja.
    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-11-09 20:25:21
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > albowiem? To, że niektórzy PRÓBUJĄ tak interpretować art.23 nie znaczy że to
    > jest właściwa interpretacja.

    A jaka jest właściwa interpretacja art. 23?

    Paweł

  • 6. Data: 2008-11-09 21:20:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Furman pisze:

    > A jaka jest właściwa interpretacja art. 23?

    Spokojnie - Twoja jest właściwa ;)

    Dystrybutorzy mają własną: masz oglądać to, co oni ci sprzedadzą tak,
    jak oni chcą. I cieszyć się, że nie wymagają płacenia od nowa za każde
    obejrzenie, a tylko przy przeprowadzce na inny kontynent. Póki co
    przynajmniej ;->

  • 7. Data: 2008-11-09 22:58:55
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > jak oni chcą. I cieszyć się, że nie wymagają płacenia od nowa za każde
    > obejrzenie, a tylko przy przeprowadzce na inny kontynent. Póki co

    Ja to się dziwię, że producenci aut jeszcze nie zaczęli sprzedawać
    samochodów na specjalnej licencji dla taksówkarzy i innych co to używają
    aut do zarabiania. Bo skoro filmy mogą być sprzedawana na dwóch
    licencjach (domowej i dla wypożyczalni) to dlaczego nie inne produkty :)

    Paweł

  • 8. Data: 2008-11-09 23:22:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Furman pisze:

> [...]
    > aut do zarabiania. Bo skoro filmy mogą być sprzedawana na dwóch
    > licencjach (domowej i dla wypożyczalni) to dlaczego nie inne produkty :)

    Lepiej nie podpowiadaj ;)

  • 9. Data: 2008-11-09 23:40:45
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 9 Lis, 19:31, Wojciech Malinowski <v...@w...pl> wrote:

> [...]
    > producentów - "udławcie się swoimi gó******* reklamami i
    > zabezpieczeniami - oto do czego doprowadza traktowanie normalnych

    http://pl.youtube.com/watch?v=eAr7zKxjCDY ten filmik jest lepszy.
    bardziej w pamiec zapada

    :>

  • 10. Data: 2008-11-10 02:55:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.11.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > albowiem? To, że niektórzy PRÓBUJĄ tak interpretować art.23 nie znaczy że to
    > jest właściwa interpretacja.

    Nie każdy czyn wychodzący poza granice art. 23 jest przestępstwem. Co nim
    jest okreslaja art. (++115) w dalszej częsci ustawy. Można się MZ od biedy
    pozastanawiać nad art. 115 u.3 ale w przypadku incydentalnego ściągnięcia
    filmu to raczej się chyba nie da. Zresztą nie jestem pewien jak nalezy
    rozumieć tu "korzyść" - MZ bardziej jako cel bezpośredni niz efekt
    uboczny.

    --
    Marcin