-
1. Data: 2008-09-03 17:20:02
Temat: zwrot zakupionego telewizora plazmowego
Od: sebek <j...@w...pl>
witam
zakupiłem telewizor plazmowy Samsunga w sklepie internetowym. chcialem
odebrac go osobiscie, jednak z uwagi na rozmiary nie udalo mi sie (nie
miescil sie w samochodzie) - odebralem tylko fakture natomiast sprzet
dostarczyl mi sprzedawca. za darmo, z uwagi ze pudelko bylo nie w
najlepszym stanie. bedac w lokalu sprzedawcy mialem mozliwosc obejrzenia
towaru ale nie skorzystalem.
po rozpakowaniu i ogledzinach w domu okazalo sie ze telewizor ma wade
wynikajaca najprawdopodobniej z niedokladnosci wykonania - jest to skaza
na krawedzi ekranu i szklanej jego obudowy. zglosilem to sprzedawcy,
ktory stwierdzil ze samsung moze nie uznac wady za kwalifikujaca do
wymiany, gdyz nie powoduje ona pogorszenia jakosci towaru. okazalo sie
przy okazji ze gwarancja telewizora nie jest realizowana w Polsce.
telewizor byl wyjmowany z pudla i podlaczany do kablowki. podczas
rozpakowywania uszkodzilem pudlo.
czy moge skorzystac z prawa zwrotu towaru bez podania przyczyny?
po lekturze http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=75
stwierdzam, ze tak, a sprzedawca moze mnie obarczyc jedynie kosztami
zwiazanymi ze zniszczeniem pudla.
tak naprawde zalezy mi na wymianie egzemplarza, jednak licze sie z
negatywna odpowiedzia. czy piszac do sprzedawcy z propozycja wymiany i
grozac ewentualnym zwrotem nie strzelam sobie w kolano?
pozdrawiam
seba
-
2. Data: 2008-09-03 23:25:59
Temat: Re: zwrot zakupionego telewizora plazmowego
Od: PlaMa <m...@w...pl>
sebek pisze:
> witam
Hej.
> zakupiłem telewizor plazmowy Samsunga w sklepie internetowym.
1. Kupiłeś przez internet
> chcialem
> odebrac go osobiscie, jednak z uwagi na rozmiary nie udalo mi sie (nie
> miescil sie w samochodzie) - odebralem tylko fakture
Kupowałeś jako szary Kowalski czy na firmę?
> natomiast sprzet
> dostarczyl mi sprzedawca. za darmo, z uwagi ze pudelko bylo nie w
> najlepszym stanie. bedac w lokalu sprzedawcy mialem mozliwosc obejrzenia
> towaru ale nie skorzystalem.
Było nie przyjmować uszkodzonego (wiem, łatwo mówić jak nie mnie to
dotyczyło)
> po rozpakowaniu i ogledzinach w domu okazalo sie ze telewizor ma wade
> wynikajaca najprawdopodobniej z niedokladnosci wykonania - jest to skaza
> na krawedzi ekranu i szklanej jego obudowy. zglosilem to sprzedawcy,
> ktory stwierdzil ze samsung moze nie uznac wady za kwalifikujaca do
> wymiany, gdyz nie powoduje ona pogorszenia jakosci towaru. okazalo sie
> przy okazji ze gwarancja telewizora nie jest realizowana w Polsce.
Powiedz coś więcej o tej wadzie, jeżeli nie jest to jakiś Twój wymysł i
nie widziałeś tego podczas kupowania (to słynne "wady o których na
zdrowy rozsądek powinien wiedzieć kupujący") to oddaj na pdst.
niezgodności towaru z umową do sklepu gdzie kupowałeś.
> telewizor byl wyjmowany z pudla i podlaczany do kablowki. podczas
> rozpakowywania uszkodzilem pudlo.
> czy moge skorzystac z prawa zwrotu towaru bez podania przyczyny?
> po lekturze http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=75
> stwierdzam, ze tak, a sprzedawca moze mnie obarczyc jedynie kosztami
> zwiazanymi ze zniszczeniem pudla.
Oj. nie wydaje mi się. Uszkodziłeś pudło to lipa. Ale nie ch mądrzejsi
ode mnie się wypowiedzą.
> tak naprawde zalezy mi na wymianie egzemplarza, jednak licze sie z
> negatywna odpowiedzia. czy piszac do sprzedawcy z propozycja wymiany i
> grozac ewentualnym zwrotem nie strzelam sobie w kolano?
Jeżeli chcesz oddać to nie możesz go reklamować :)
Najpierw spróbuj oddać (10 dni) jak się nie uda to reklamuj na podstawie
niezgodności
> pozdrawiam
> seba
pozdrawiam.
PlaMa