  • 1. Data: 2005-07-25 19:12:51
    Temat: zwrot za okna
    Od: Michał Osowiecki <m...@t...pl>

    Witam.
    Dzisiaj miałem ciekawą rozmowę z kierownikiem Spółdzielni Mieszkaniowej.
    Jestem nowym właścicielem własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu,
    wraz z przynależnym wkładem budowlanym. Poprzedni właściciel czekał
    cierpliwie w kolejce, aż nastąpi zwrot kosztów za wymianę okien,ale
    zanim się doczekał tego zwrotu, mieszkanie sprzedał,

    Czy prawo do zwrotu kosztów wymiany okien przysługuje obecnemu
    posiadaczowi prawa do lokalu i przechodzi samoistnie wraz ze sprzedażą?

    Czy wymagane jest oświadczenie poprzedniego właściciela o przekazaniu
    prawa do zwrotu kosztów lub zawarcie takiego zapisu w akcie notarialnym?

    Michał Osowiecki

  • 2. Data: 2005-07-25 22:20:54
    Temat: Re: zwrot za okna
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Po pierwsze, to czy wszyscy muszą wiedzieć o tym, że zainstalowałeś sobie
    modzillę i nie umiesz jej skonfigurować ? Bardzo ciężko czyta się posty z
    kodowaniem UTF-8

    > Dzisiaj miałem ciekawą rozmowę z kierownikiem Spółdzielni
    > Mieszkaniowej.

    Jesteś pewny, że nie był to prezes ?

    > Czy prawo do zwrotu kosztów wymiany okien przysługuje obecnemu
    > posiadaczowi prawa do lokalu i przechodzi samoistnie wraz ze sprzedażą?

    Nie ma żadnego prawa, które zmuszałoby spółdzielnię do zwrotu kosztów
    wymiany okien. Jeśli spółdzielnia zwraca jednak takie koszty to robi to
    wyłącznie we własnym zakresie - zapewne na podstawie własnej uchwały. Musisz
    więc wziąć taką uchwałę w łapki i poczytać trochę. Tam zapewne będą warunki
    tego zwrotu.

    > Czy wymagane jest oświadczenie poprzedniego właściciela o przekazaniu
    > prawa do zwrotu kosztĂłw lub zawarcie takiego zapisu w akcie notarialnym?

    Myślisz, że spółdzielnia nie wie kto dostał już taki zwrot ? I następna
    kwestia, to czy taki zwrot może być przenoszony na nowego właściciela. No
    ale tego to już dowiesz się z lektury uchwały w spółdzielni.

    pozdr.

  • 3. Data: 2005-07-26 09:05:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert wrote:
    > Po pierwsze, to czy wszyscy muszą wiedzieć o tym, że zainstalowałeś sobie
    > modzillę i nie umiesz jej skonfigurować ? Bardzo ciężko czyta się posty z
    > kodowaniem UTF-8

    UTF jest teraz 'trendi' ;-/

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-26 11:01:29
    Od: Michał Osowiecki <m...@t...pl>

    > UTF jest teraz 'trendi' ;-/

    Przepraszam, Thunderbird "inglisz werszyn" i nie do końca sie spolszczył :-(
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

  • 5. Data: 2005-07-27 11:35:16
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/26/2005 12:20 AM, Robert wrote :
    > Po pierwsze, to czy wszyscy muszą wiedzieć o tym, że zainstalowałeś sobie
    > modzillę i nie umiesz jej skonfigurować ? Bardzo ciężko czyta się posty z
    > kodowaniem UTF-8

    Z całym szacunkiem to Ty nie potrafisz skonfigurować sobie czytnika,
    skoro ignoruje on poprawnie zakodowane posty. Na sztywno ustawianie
    ISO-8859-2 do wszystkich postów było przydatne 2-4 lata temu w zalewie
    starych Outlooków, lecz teraz jest to zupełne zbędne.

    [FUT: poster, bo off topic]
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the