-
1. Data: 2002-11-30 18:52:46
Temat: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
Od: Grandson <r...@p...onet.pl>
kochani,
przed wakacjami kupilem w MediaMarkt ekspres do kawy. niestety, mimo
deklarowanego cisnienia 15 bar nie chce spieniac mleczka (a uwielbiam
cappucino), ponadto zdarza sie czesto, ze zatyka sie modul do naparzania
i woda, zamiast przez kawe, sika obok.
oddalem do serwisu, serwis stwierdzil, ze.. powinienem uzywac innej kawy
:))) no i ze dysza do spieniania mleka jest sprawna.
ekspresy konkurencyjnych marek z podobnej polki cenowej u znajomych
spieniaja, jak sie patrzy, i nie wykazuja awersji do mojej kawy.
pytanie - czy moge towar zwrocic do MM (mam fakture) argumentujac, ze ze
wzgledu na niedostatki konstrukcyjne (np. za slabe cisnienie pary) nie
dziala, jak nalezy?
czy jest jakis przepis w KC, ktory okresla, ze sprzet musi spelniac
okreslone zadania deklarowane przez producenta, a ktory moglbym
zacytowac kierownikowi sklepu?
--
Pozdrowka (regards)
Grandson
+++ I am the only hell my mom ever raised +++
-
2. Data: 2002-12-01 02:23:37
Temat: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <M...@n...onet.pl>, Grandson wrote:
> pytanie - czy moge towar zwrocic do MM (mam fakture) argumentujac, ze ze
> wzgledu na niedostatki konstrukcyjne (np. za slabe cisnienie pary) nie
> dziala, jak nalezy?
> czy jest jakis przepis w KC, ktory okresla, ze sprzet musi spelniac
> okreslone zadania deklarowane przez producenta, a ktory moglbym
> zacytowac kierownikowi sklepu?
No np.
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl?dem kupuj?cego, je?eli
rzecz sprzedana ma wad? zmniejszaj?c? jej warto?? lub u?yteczno?? ze
wzgl?du na cel w umowie oznaczony albo wynikaj?cy z okoliczno?ci lub z
przeznaczenia rzeczy, je?eli rzecz nie ma w?a?ciwo?ci, o których istnieniu
zapewni? kupuj?cego, albo je?eli rzecz zosta?a kupuj?cemu wydana w stanie
niezupe?nym (r?kojmia za wady fizyczne).
Z tym ze widze tu taki klopot, ze jesli ten ekspres dziala faktycznie
poprawnie z kawami do ekspresu (a nie ze zwyklymi) to wydaje sie ze ciezko
ci bedzie wykazac ze ma on wade.
--
Marcin
-
3. Data: 2002-12-01 11:47:22
Temat: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
Od: Grandson <r...@p...onet.pl>
In article <9...@z...router>, a...@n...net says...
> Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl?dem kupuj?cego, je?eli
> rzecz sprzedana ma wad? zmniejszaj?c? jej warto?? lub u?yteczno?? ze
> wzgl?du na cel w umowie oznaczony albo wynikaj?cy z okoliczno?ci lub z
> przeznaczenia rzeczy, je?eli rzecz nie ma w?a?ciwo?ci, o których istnieniu
> zapewni? kupuj?cego, albo je?eli rzecz zosta?a kupuj?cemu wydana w stanie
> niezupe?nym (r?kojmia za wady fizyczne).
aha, dzieki bardzo.
> Z tym ze widze tu taki klopot, ze jesli ten ekspres dziala faktycznie
> poprawnie z kawami do ekspresu (a nie ze zwyklymi) to wydaje sie ze ciezko
> ci bedzie wykazac ze ma on wade.
dla mnie najwieksza wada jest brak spieniania :) ja stosuje normalna
kawe ziarnista, mielona w mlynku na grubo, wiec takie tlumaczenie pana
wacka z serwisu jest glupie.
bede raportowal, jak wroce z MM :)
--
Pozdrowka (regards)
Grandson
+++ I am the only hell my mom ever raised +++
-
4. Data: 2002-12-01 21:56:20
Temat: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
"Grandson" <r...@p...onet.pl> wrote in message
news:MPG.1853fb458a482196989839@news.onet.pl...
[............]
> dla mnie najwieksza wada jest brak spieniania :) ja stosuje normalna
> kawe ziarnista, mielona w mlynku na grubo, wiec takie tlumaczenie pana
> wacka z serwisu jest glupie.
> bede raportowal, jak wroce z MM :)
najlepiej przeczytaj co jest napisane w instrukcji obsługi
jeśli jest napisane, że powinien działać poprawnie z każdym rodzajem kawy to
nie ma ci nikt prawa powiedzieć w serwisie, abyś używał innej kawy niż
lubisz
i myślę, że na tej podstawie powinieneś żądać wymiany
jak sprzedawcy odmówią to napisz do producenta sprzętu i do
dyrektora/zarządu MM
--
pozdrawiam
plusz
-
5. Data: 2002-12-02 09:52:41
Temat: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
Od: p...@p...onet.pl
Może Ci sięprzyda. Ja miałem podobną historię z czajnikiem bezprzewodowym,
robił się straszny kamień (w postaci osadu w wodzie), kombinowałem jak tylko
mogłem, ale więcej wydawał bym na odkamieniacze. Zaniosłem sprzęt do serwisu
powiedzieli ze to wina wody, nei przyjąłem tego tłumaczenia, albowiem gotowalem
już na kranówie, nałęczowiance, jurajskiej itp. i zawwsze to samo. Przy drugim
podejsciu stwierdzili że wymienią grzałkę - jednak adnotację uczynili w karcie
gwarancyjnej, że czajnik jest sprawny. Guzik rpawda jak się okazało pochodził 2
dni i to samo. Skrobnąłem pismo (powołując się na rekojmie nie na gwarancję)
wysłałem poleconym razem z czajnikiem, potem jeszcze dwa pisemka będące
odpowiedzią na bzdurne tłumaczenia i w końcu odzyskałem kase i pozdbyłem się
budla. (Tłumaczenie abym zmienił wodę było bezsensowne - no może gdyby się tak
wyprowadził z Polski to możę kto wie.... :)
Na poważnie.
1/ czytaj instrukcję dokąłdnie
... zwróć uwagę na wskazania co do stosowania określonego rodzaju podzespoó
(kawa,mleko)
... zwróć uwagę czy w txt gdzie mowa jest o ciśnienieu nie napisano aby, że
wytwarza espres (do.....), (max...) itp
2/ skrobnij słowo pisane powołując sięna cytowwane przepisy KC 556 i nast.
3/ w piśmie podaj TYLKO swój aders domowy do doręczeń (bez nr.tel) nie zgadzaj
się także na "wyjście proszę przyjść za 2 tygodnie pwiemy co zrobiliśmy w Pana
sprawie"
4/ dostarcz im towar i zabeirz dla siebie wniosek jaki napiszesz (zrób 2 kopie
oczywiście niech podpisza obie)
5/ dołącza dowód zakupu, paragon fakture - ale zrob ksero aby nic nei zginęło :)
6/ wyjaśnij na czym polega wada, (jesli beda pytali keidy się ujawnila
odpowiedż albo w trakcie użytkowania, albo nie wcześniej niż msc od daty kiedy
będziesz składał pismo zawiadamiające o jej wystąpienu)
7/ żadaj wymiany EXP. na nowy wolny od wad albo odstąpienia od umowy. (NIE MOGĄ
NARZUCIĆ CI NAPRAWY - jesli beda chcieli powedz iż to jest towar oznaczony co
do gatunku więc takeigo towaru się nie naprawia jesli nie wrażasz na to zgody)
Jesli spytają kto tak wymyślił :) Odpowiedz USTAWODAWCA (wykładnia przep.)
8/ czekaj na POLECONY list w domu cierpliwie z odpowiedzą.... max 21 dni od
daty złożenia wsniosku
NOC ZEKAM na nowy express - 0505 863 673 Dominik
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl