  • 21. Data: 2008-04-08 11:52:06
    Temat: Re: zwrot towaru do 10 dni
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Na paczkach jest podana waga, wiec puste pudelko to niebardzo by przeszlo
    > (mozna latwo udowodnic, ze sprzedawca wyslal puste).

    oj, znam już przypadki wkładanie do paczek stalowych kolanek rur, zamiast
    dysku twardego:O(

  • 22. Data: 2008-04-08 11:55:38
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Tylko w opcji kup teraz (jeśli używać nazewnictwa z allegro).

    ale czy to jest tylko w regulaminie allegro, czy w jakimś kodeksie prawnym
    czy ustawie?

    > Pewnie tylko usiąść i płakać można ;)

    to się robi odruchowo, nie trzeba się radzić:O)

  • 23. Data: 2008-04-08 12:32:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > ale czy to jest tylko w regulaminie allegro, czy w jakimś kodeksie prawnym
    > czy ustawie?

    Nie wiem czy jest w regulaminie allegro, ale jest w treściach aukcji
    allegro. W ustawie jest zapis, że zwrot w ciągu 10 dni nie obowiązuje
    "przy sprzedaży na licytacji".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-04-08 13:06:35
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Nie wiem czy jest w regulaminie allegro, ale jest w treściach aukcji
    > allegro. W ustawie jest zapis, że zwrot w ciągu 10 dni nie obowiązuje
    > "przy sprzedaży na licytacji".

    ok, zapoznam się dokładniej z regulaminem allegro,

    ale bardziej mnie interesuje czy taki zwrot w regulaminie (bo przecież różne
    aukcje internetowe mają różne regulaminy) jest zgodny z prawem, bo skoro
    gdzieś w prawie jest że kupującemu przysługuje prawo do zwrotu towaru w
    ciągu 10dni, to nie ma znaczenia czy była to licytacja, kup teraz, czy co
    tam jeszcze, w każdym przypadku została zawarta transakcja kupna sprzedaży

    pozdrawiam.

  • 25. Data: 2008-04-08 14:05:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > tam jeszcze, w każdym przypadku została zawarta transakcja kupna sprzedaży

    Ma znaczenie, bo ustawa nie umożliwia zwrotu w ciągu 10 dni, jeśli
    zakup był dokonany na licytacji.

  • 26. Data: 2008-04-08 15:39:57
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Ma znaczenie, bo ustawa nie umożliwia zwrotu w ciągu 10 dni, jeśli zakup
    > był dokonany na licytacji.

    ok, więc co to za ustawa, bo chciałbym się z nią zapoznać

  • 27. Data: 2008-04-08 16:06:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    gargamel pisze:

    > ok, więc co to za ustawa, bo chciałbym się z nią zapoznać

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    http://ks.sejm.gov.pl/proc3/ustawy/942_u.htm

  • 28. Data: 2008-04-08 18:33:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 08 Apr 2008 16:02:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Karalność niedopełnienia obowiązku meldunkowego wydaje się byc blisko.

    Jak i sam obowiązek meldunkowy ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 29. Data: 2008-04-08 18:35:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 08 Apr 2008 10:27:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Martwy przepis to taki, że sąd stwierdzi: owszem, doszło do
    > naruszenia prawa, ale nie będzie kary, ponieważ jest to martwy przepis,
    > nikt go nie przestrzega. Również w przyszłości jeśli przepis nadal
    > będzie łamany kary za to nie będzie.

    O takie podejście ociera się orzecznictwo SN czy TK, w którym sędziowie
    oceniają przepis ze względu na praktykę: "wprawdzie XX, ale skoro YY, to
    ZZ".

  • 30. Data: 2008-04-08 18:58:31
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    > o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    > http://ks.sejm.gov.pl/proc3/ustawy/942_u.htm

    za cho***e bym na to nie wpadł, tytuł ustawy adekwatny do tematu:O)

    dzięki.