-
1. Data: 2008-01-20 19:10:46
Temat: zwrot lub wymiana towaru
Od: "ZAQ" <d...@s...pl>
witam
3 dni temu kupiłem kamerę, ma ona pewną wadę obrazu
(spory swiecacy badpixel). kupilem ja na allegro i zostala
mi dostarczona gratis poprzez sprzedawce, sprzęt nowy
z 2 letnią gwarancją.
nie chce mi sie oddawac sprzetu na gwarancje do producenta,
bo potrwa to miesiac i niczego nie gwarantuje, procz straty czasu
więc, czy mogę sie u sprzedawcy ubiegać o wymianę tej sztuki
sprzętu na inną sprawną ?
a co jeśli już wysprzedał wszystkie sztuki ? i nie ma na wymianę ...
to czy moge sie ubiegac o zwrot pieniędzy.
na co sie powolac ? (zwrot bez podania przyczyny, 10 dni) ?
czy mam jakies szanse ?
co robic.
-
2. Data: 2008-01-20 20:01:09
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: Sarpedon <f...@b...cy>
ZAQ pisze:
> na co sie powolac ? (zwrot bez podania przyczyny, 10 dni) ?
bardzo dobrze! szanse masz duze, wrecz bardzo duze
-
3. Data: 2008-01-20 20:20:57
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "ZAQ" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
news:fn06bn$lk4$1@achot.icm.edu.pl...
Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?
-
4. Data: 2008-01-20 20:25:20
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: "ZAQ" <d...@s...pl>
> Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?
prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.
-
5. Data: 2008-01-20 20:29:34
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
Robert Tomasik napisał(a):
> Użytkownik "ZAQ" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:fn06bn$lk4$1@achot.icm.edu.pl...
>
> Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?
A co z osobami fizycznymi, nie będącymi sklepami, dokonującymi
sprzedaży w ramach prowadzonej przez siebie DG? ;)
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
egzekucji -> http://www.kwm.net.pl
-
6. Data: 2008-01-20 20:41:36
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "ZAQ" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
news:fn0ang$ta7$1@achot.icm.edu.pl...
> prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
> na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.
A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez
podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.
-
7. Data: 2008-01-20 21:40:49
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: <s...@a...pl>
>> prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
>> na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.
> A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez
> podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.
Sprzedawca odbierze paczkę, uruchomi kamerę celem sparwdzenia i zobaczy, ze
występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli kupujący
jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego sprzętu.
I co dalej?
Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż narażać
sie na kolejne nerwy?
-
8. Data: 2008-01-20 21:48:10
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: Sarpedon <f...@b...cy>
s...@a...pl pisze:
>>> prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
>>> na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.
>> A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży
>> bez podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.
> Sprzedawca odbierze paczkę, uruchomi kamerę celem sparwdzenia i zobaczy,
> ze występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli
> kupujący jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego
> sprzętu.
> I co dalej?
to jednak nie jest dowod ze towar uszkodzil konsument.
> Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż
> narażać sie na kolejne nerwy?
oczywiscie najlepiej zalatwic to telefonicznie najpierw. jednak trzeba
sie spieszyc. 10 dni to bardzo malo.
-
9. Data: 2008-01-20 22:01:15
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: "ZAQ" <d...@s...pl>
> Sprzedawca odbierze paczkę, uruchomi kamerę celem sparwdzenia i zobaczy,
> ze występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli
> kupujący jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego
> sprzętu.
> I co dalej?
nie zobaczy tego od ręki i nie da się tego uszkodzić,
to wada ktora powstaje niemal bez przyczyny.
wada matrycy, elektroniki.
> Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż
> narażać sie na kolejne nerwy?
no raczej zadzwonie i postaram sie dogadac
-
10. Data: 2008-01-20 22:07:46
Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
Od: <s...@a...pl>
> to jednak nie jest dowod ze towar uszkodzil konsument.
Ale i nie dowód, że sprzedawca taki wysłał. Raczej większość sprzedawców
uzna, że to sprawa konsumenta.
Fakt, przy reklamacji z tytułu niezgodnosci z umową należy domniemywać, że
wada wykryta przed upływem pół roku istniała w chwili sprzedaży. I to
sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej.
Ale tu to nie jest reklamacja, a zwrot towaru na podstawie innej ustawy. A
ta mówi, że towar zwrócić trzeba w stanie niezmienionym. I jeśli towar jest
uszkodzony, a przedawca uzna że to wina kupującego, to - moim zdaniem -
kupujacy będzie musiał udowodnić, że dostał uszkodzony sprzęt.