  • 11. Data: 2012-04-23 22:11:50
    Temat: Re: zwrot 10 dni- zakup przez net
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET.

    Doceniam, ale statystyczny kupujacy taka operację interpretuje
    zazwyczaj własnie jako "zakup przez net" i potem czuje się
    zawiedziony.
    Jeszcze raz: tak, trafiłem w sam srodek Twoich ostatnich
    skarg i wyrzekań, czyli w "umowę zawiła i ukrywajaca", w pełni
    zgoda.

    Tak uczciwie: natrafiasz na jakis towar akurat w przytoczonym
    sklepie. Dostępnosc - "tylko zamówienie internetowe".
    Ale możesz odebrać w Platanie przy pl. Teatralnym za 0 zł.

    Dasz głowę, że NA PEWNO bys sprawdził, że to co przeprowadziłes
    przez internet to było "zamówienie"? (i tylko zamówienie,
    a nie zawarcie umowy)

    > Czyli zakup dokonany
    > został poza siedzibą sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w punkcie
    > odbioru, to chyba nie rzutuje.

    Jesli wczesniej dostałes oswiadczenie woli że sprzedawca zgodził
    się sprzedać, to oczywiscie masz rację.
    Tylko trzeba uważnie patrzeć na "małe literki".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-23 22:12:25
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 13:15, Czeslawek pisze:

    > Tyle, że w takim przypadku sklep może robić problemy przy zwrocie.
    > Z historii opisanych w necie wynika, że sklepy potrafiły celowo
    > uszkodzić zwracany towar aby móc odmówić przyjęcia zwrotu.

    Ale to nie ma nic wspólnego z używaniem. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2012-04-23 22:16:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie wiem jak przy płatności przy odbiorze, ale też chyba by była taka
    > zapakowana paczuszka, choć może by pozwolili otworzyć i zrezygnować. Nie
    > testowałem.

    Powinni, jak nie to nie kupuję i czesc.

  • 14. Data: 2012-04-23 22:26:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, witek wrote:

    > Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy odbiorze
    > w sklepie.

    Nawet dalej - możesz zapłacić przy "wyklikaniu" przelewem,
    z prawnego p. widzenia dokonujac (tylko) przedpłaty, wybrany
    za przykład regulamin to przewiduje:
    http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
    "Klient ma możliwoœć uiszczenia ceny: [...]
    w przypadku dokonania Rezerwacji Produktu za poœrednictwem Sklepu
    [...lista...] oraz przelewem bankowym"

    Jak sadzę, nikt z obecnych nie spodziewa się ze przelew może być
    zrobiony po odebraniu towaru :)
    Oczywiscie opcja o której piszesz (zapłata na miejscu gotówka
    lub karta) również ma miejsce, ale wyłacznie od sposobu "prowadzenia"
    klienta na stronie sklepu zależy, czy (jesli nie przestudiował
    regulaminu) zorientuje się że nawet wybierajac przelew wcale
    nie zawiera umowy, tak jak piszesz.

    > W sklepie możesz go jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.

    Ototo.
    Obsługa oczywiscie może zupełnie zapomnieć uswiadomić klienta
    w sprawie tego ogladania, wręcz przeciwnie, "ja to tylko dostałem
    żeby panu przekazać"

    > No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłeś, zapłaciłeś,
    > a w sklepie tylko odbierasz.

    Uczciwie muszę przyznać, że przypadki odwrotne do opisanego przeze
    mnie wyżej (czyli zakup internetowy z zapłata na miejscu) również
    występuja.

    Przykład:
    http://fotozakupy.pl/pomoc/nasz-regulamin

    Z kolei tam "zakup internetowy" jest zastosowany w roli skutecznego
    "haka" przeciwkartowego, nie działa na niego żadna z rozważanych
    na grupach metod na obejscie przez kartowicza, włacznie
    z podana (chyba tu) koncepcja Roberta (pokazanie gotówki,
    a po wyliczeniu kwoty z opustem, czyli podaniu przez
    sprzedawcę konkretnej oferty, schowanie gotówki i wyjęcie
    karty).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-04-24 02:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > pozniej.
    >
    > No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłeś,
    > zapłaciłeś, a w sklepie tylko odbierasz.

    pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro, a tam klikniecie aukcji KT =
    zakup.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 16. Data: 2012-04-24 02:30:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro, a tam klikniecie aukcji KT =
    > zakup.

    ale tam nie opcji "odbior w sklepie".

  • 17. Data: 2012-04-24 02:56:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, Budzik wrote:

    > pamiętaj, ze sporo zakupów w necie to allegro,

    Dobrze, allegro jako monopol wyłaczamy z rozważań :)

    > a tam klikniecie aukcji KT

    Swoja droga, ten co wymyslił nazwę "aukcja KT" powinien dostać
    baty za sianie zamieszania. I premię za chłyt marketingowy
    (pewnie dostał ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-04-24 06:28:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Swoja droga, ten co wymyslił nazwę "aukcja KT" powinien dostać
    > baty za sianie zamieszania. I premię za chłyt marketingowy
    > (pewnie dostał ;))

    z pretensjami do ebay.com

  • 19. Data: 2012-04-24 10:38:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > ale tam nie opcji "odbior w sklepie".

    Nie ma? To gdzie ja odbierałem?

    MJ

  • 20. Data: 2012-04-24 22:00:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > ale tam nie opcji "odbior w sklepie".

    ciekawe...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji