  • 1. Data: 2011-01-27 10:52:24
    Temat: zwolnienie z pracy a zasilek chorobowy
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Witam

    28 stycznia br. koncze prace, wypowiedzienie nastapilo na mocy porozumienia
    stron. Nie zamierzam byc dlugo na bezrobociu, ale wiadomo ze trzeba za cos
    zyc. Cos slyszalem ze jak w terminie miesiaca od zwolnienia czlowiek
    zachoruje to bedzie mial wyplacany zasilek chorobowy. Wyjasnijcie mi prosze
    jak to dokladnie jest ? I prosze darujcie sobie wszelakie moralizatorstwo,
    bo za cos trzeba zyc, a nie wiadomo jak dlugo bede szukal pracy.

  • 2. Data: 2011-01-27 11:23:06
    Temat: Re: zwolnienie z pracy a zasilek chorobowy
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 11:52, andrzej21 pisze:
> [...]
    > jak to dokladnie jest ? I prosze darujcie sobie wszelakie moralizatorstwo,
    > bo za cos trzeba zyc, a nie wiadomo jak dlugo bede szukal pracy.

    Nie wiem czy po okresie wypowiedzenia coś będziesz miał - być może.

    Miałem taką sytuację kilka lat temu - pracowałem Ciężko, nie zważając na
    swoje zdrowie - zależało mi na pracy - mimo choroby nie korzystałem z
    chorobowego.
    Pewnego dnia Pani prezes zaproponowała mi abym wyszkolił im nowego
    pracownika, który będzie tańszy (ja wdrożyłem parę rzeczy i
    doprowadziłem do ładu pewną sprawę) więc jak się dowiedziałem to od razu
    poszedłem do swojego lekarza, który bez problemu - na moje schorzenie -
    wystawił mi zwolnienie na długi czas. Po okresie wypowiedzenia zaniosłem
    zwolnienie do ZUS i on wypłacał mi normalne (chyba 80%) wynagrodzenie.

    Oczywiście nie licz na to, że jak będziesz zdrowy to ZUS ci nie cofnie
    tego zwolnienia i świadczeń - spodziewaj się wezwania na komisję lekarską.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-01-27 12:03:38
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "andrzej21" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > 28 stycznia br. koncze prace, wypowiedzienie nastapilo na mocy
    > porozumienia stron.
    Nie ma czegoś takiego, chłopcze.
    Porozumienie stron i wypowiedzenie to dwa różne powody rozwiązania stosunku
    pracy.

    > Cos slyszalem ze jak w terminie miesiaca od zwolnienia czlowiek zachoruje
    > to bedzie mial wyplacany zasilek chorobowy. Wyjasnijcie mi prosze jak to
    > dokladnie jest ?
    15 sekund googlania, leniu:
    http://praca.gazetaprawna.pl/porady/21820,kiedy_przy
    sluguje_zasilek_chorobowy_po_utracie_zatrudnienia.ht
    ml

    --
    Jotte