  • 1. Data: 2005-08-09 17:15:00
    Temat: zwolnienie agenta z pracy
    Od: "gg" <g...@w...pl>

    Witam

    Jestem agentem ( jeszcze ) w firmie ubezpieczeniowej od 9 lat, niestety nie
    sprzedaję tak dużo polis na życie jak by chcieli moi pracodawcy, więc wpadli
    na pomysł żeby mnie zwolnić. Z tego co słyszałem jest jakiś przepis w
    Kodeksie Cywilnym, w części dotyczącej umowy agencyjnej, z którego wynika,
    że przy rozwiązaniu umowy zleceniodawca powinien wypłacić jakiś rodzaj
    odprawy w wysokości nie przekraczającej wynagrodzenia za ostatni rok.
    Tłumaczone jest to tym, że po zwolnieniu pracownika firma dalej osiąga
    korzyści z pracy uprzednio wykonanej przez niego. Odprawa nie należy się w
    przypadku zwolnienia dyscyplinarnego. Czy waszym zdaniem mam szansę na
    otrzymanie od firmy odprawy? Może ktoś już ten temat przerabiał? Dzięki.

    Pozdrawiam gg

  • 2. Data: 2005-08-09 19:00:00
    Temat: Re: zwolnienie agenta z pracy
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Odprawe? Prawdopodobnie chodzi o swiadczenie wyrownawcze przy rozwiazaniu
    umowy agencyjne. Jak tak to polecam lekture art. 764 zn. 3 KC.