  • 1. Data: 2003-09-23 06:38:28
    Temat: zus
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze
    Prosze mi powiedziec, czy jest jakas szansa na to, by pracodawca wyrownal mi
    skladki na ubezpieczenie spoleczne / nie oplacal ich przez 2 lata /
    Czy jest inny sposob na to niz droga sadowa?
    Bardzo prosze o rade i z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2003-09-23 16:52:42
    Temat: Re: zus
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Jeśli pracodawca nie zgłosił Cię do
    ubezpieczenia społecznego i z tego powodu nie wpłacał składek, to powinnaś
    zawiadomić organa ścigania, albowiem to przestępstwo. Jeśli zgłosił, tylko
    nie opłaca składek, to wcześniej lub później ZUS sobie sam poradzi i nie
    warto wojować.

  • 3. Data: 2003-09-27 13:33:39
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od irena -----###
    > Prosze mi powiedziec, czy jest jakas szansa na to, by pracodawca wyrownal mi
    > skladki na ubezpieczenie spoleczne / nie oplacal ich przez 2 lata /
    > Czy jest inny sposob na to niz droga sadowa?

    jeśli byłeś zgłoszony, a pracodawca nie płacił składek (bo nie miał
    kasy, zapomniał itp.) to zgłoś się do ZUSu żeby ten Ci wyrównał
    rachunek, a ściągnąć kasę od pracodawcy to już problem ZUSu...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...