  • 11. Data: 2008-04-01 22:56:01
    Temat: Re: zrzut ekranu e-mapy na własnej stronie www
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1kyxl4zbchb34.dlg@kapselek.net...

    > Pytałem na grupie o www, w międzyczasie wysłałem też zapytanie do zumi.pl.

    "W przypadku naruszenia prawa autorskiego, którego się dopuściliśmy,
    poniesienie konsekwencji jest konieczne. Próby zawierania ugody z twórcą nie
    zawsze kończą się sukcesem. Z reguły negocjacji podlega jedynie kwota kary,
    którą uiścimy za nielegalne wykorzystanie fragmentu mapy. A to, że zapłacimy
    jest pewne, kwestia tylko - ile. Pamiętając o tym, że nieznajomość prawa
    szkodzi, lepiej zachować ostrożność przy wykorzystywaniu fragmentów map w
    naszych firmowych portalach, by potem nie ponosić przykrych konsekwencji z
    tego tytułu. "

    http://tinylink.com/?Y1Ag9fwGBp

    no i ta radosna praktyka licencji na mapy CARTALL

    http://forumprawne.org/o,3,44296.html&start=195

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 12. Data: 2008-04-02 00:08:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:1kyxl4zbchb34.dlg@kapselek.net...
    >
    > Weź na podstawie ich mapki (bo dane co do położenia obiektów nie podlegają
    > ochronie) narysuj własną mapkę. Trochę inne grubości linii, trochę inne
    > kolory wystarczą. Pod mapkę podczep link do tego ich serwisu. I to moim
    > zdaniem powinno spokojnie wystarczyć.

    Z tego co pamiętam z relacji na grupie to z którąś z polskch firm z "mapa" w
    nazwie były kłopoty nawet po przerysowaniu mapki.

    p. m.

  • 13. Data: 2008-04-02 06:22:59
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:fsudhq$gus$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>
    > napisał w wiadomości news:1kyxl4zbchb34.dlg@kapselek.net...
    >
    > Weź na podstawie ich mapki (bo dane co do położenia obiektów
    > nie podlegają ochronie) narysuj własną mapkę.

    Dane nie podlegają ochronie - jeśli je legalnie zdobędziesz.

    Legalnie zdobyć można jadąc w teren i samodzielnie "odrysowując"
    z rzeczywistości układ dróg, zabudowań i czego tam jeszcze trzeba,
    ewentualnie wynajmując fachowca, który taki pomiar sytuacyjny
    przeprowadzi, ewentualnie kupując te dane od kogoś, kto je
    legalnie ma (właściwy ODGiK).

    Odrysowanie mapki jest de facto plagiatem, i tylko od (zamierzonego
    lub nie) zniekształcenia rysunku i ***dobrej woli*** oceniającego
    zależy, czy rysunek taki zostanie uznany za za samodzielną pracę.
    MBSZ laika aby dowieść samodzielności pracy w razie sporu prawnego
    trzeba będzie wykazać się posiadaniem niezależnych danych źródłowych
    lub uprawopodobnić samodzielne "rysowanie z terenu".

    > Trochę inne grubości linii, trochę inne kolory wystarczą.
    > (...) I to moim zdaniem powinno spokojnie wystarczyć.

    Czy przepisanie "Pana Tadeusza" kursywą Verdany zamiast prostego
    Times New Romana wystarczy, by była to samodzielna praca?...

    Maciek

  • 14. Data: 2008-04-02 07:32:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 01 Apr 2008 23:25:49 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Zachodzi które z następujących: wyjaśnianie, analiza krytyczna,
    > nauczanie lub prawa gatunku twórczości?

    > Wątkotwórca tego nie napisał, ale stawiam dolary przeciwko orzechom, ze
    > sobie na stronie chciał umieścić lokalizacje swojej firmy, albo coś w
    > tym stylu.

    No cóż, trudno mi powiedzieć jakie targają nim zamiary. Ja jestem pełen
    wiary w ludzi ;-)

    > weź, nawet tak nie pisz. Nie można tego przepisu używać bez
    > jednoczesnego dokładnego przeczytania st 2. Stanowisko Vagli nie jest
    > przekonywujące właśnie dlatego, że pomija ten ustęp.

    Vagla nie pomija tego ustępu, nie dostrzega dwóch słów dodanych 4 lata
    temu ;o) ale dlatego właśnie nazwałem to stanowisko ortodoksyjnym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 15. Data: 2008-04-02 07:51:55
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 2 Kwi, 08:22, "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> wrote:

    > Czy przepisanie "Pana Tadeusza" kursywą Verdany zamiast prostego
    > Times New Romana wystarczy, by była to samodzielna praca?...
    >
    > Maciek

    Ehhhh nie sadzisz ze nie da sie narysowac innego ukladu ulic? W
    przypadku map to tak jakby ktos napisal "Pana Tadeusza" heksem, font i
    uklad stron to strona edytorka/typograficzna do ktorego autorstwo
    nalezy innej osobie niz autorowi dziela.

    Times nie jest prosty, prosty jest arial.

  • 16. Data: 2008-04-02 08:33:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 2 Apr 2008 07:32:36 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > No cóż, trudno mi powiedzieć jakie targają nim zamiary. Ja jestem pełen
    > wiary w ludzi ;-)

    Nie no, temat klasyczny jest. Mamy firmę z siedzibą na końcu świata i
    chcemy klientom ułatwić dojazd.

    Tak szczerze, to w sytuacji gdy mamy interaktywne mapy, zwykłe screeny są
    produktem przedpotopowym, stąd tak w zasadzie ten obrazek to ma bardziej
    zachęcać do przejścia do właściwej mapy w zumi, gdzie sobie można
    powiększyć, przesunąć itd...
    No, ale wychodzi, że będę musiał zostawić zwykły link, którego połowa ludzi
    nie dojrzy :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2008-04-02 08:34:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 2 Apr 2008 06:48:46 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jeśli wątkotwórca popełni artykuł gdzie omawia np. rózne dostępne na
    > sieci mapy, ich wady, zalety, funkcjonalność to jak najbardziej, z tym że
    > mam niepokojące przeczucie, że to nie ten przypadek.

    Nie, nie, chodzi o zwykłą mapę dojazdu do siedziby firmy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 18. Data: 2008-04-02 08:35:09
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 1 Apr 2008 22:17:32 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > To nie lepiej skorzystacz google.maps ??

    GoogleMaps nie ma szczegółowej mapy tej lokalizacji. Też się zdziwiłem ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2008-04-02 08:39:12
    Od: "mapek" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba będzie wykazać się posiadaniem niezależnych danych źródłowych
    > lub uprawopodobnić samodzielne "rysowanie z terenu".

    Kto mówi o drysowaniu? Kupuję legalnie mapę (lub pozyskując dane z Googla)
    ze współrzędnymi geograficznymi obiektów, ulic itp. Na tej podstawie
    dokonuję własnego graficznego przedstawienia tych danych w postaci mapy. I
    żadna dobra wola oceniającego nie jest mi potrzebna.

    ---
    -M.

  • 20. Data: 2008-04-02 08:46:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > Cała ta gimnastyka dlatego, że zumi nie udostępnia API, tak żebym mógł
    > sobie łatwo wstawić interaktywną mapkę na strone (vide Google Maps).

    Bo Onet to nie Google, które może sobie pozwolić na rozdawanie swoich
    (lub nawet zakupionych) usług za friko bez ograniczeń.

    Tu jest Polska, polskie warunki ekonomiczne i polskie firmy, mające
    modele biznesowe zakładające nieco bardziej bezpośredni zarobek, niż w
    przypadku Google.

    A konkretnie przyczyną jest to, że zarówno skopiowanie kawałka mapy, jak
    i puszczenie jej przez ewentualne API, pozbawia Onet przychodu z
    pokazywania reklam (które swoją drogą w Zumi wcale nie są jakieś mocno
    widoczne).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com