  • 1. Data: 2002-11-13 18:26:43
    Temat: znowu PZU i zwyzka
    Od: "COSMOS" <e...@o...pl>

    Witam!
    Mam pytanie odnosnie interpretacji przepisow dotyczacych ubezpieczenia OC od
    osob w wieku 25 lat. Przepis mowi, ze zwyzka obowiazuje osoby w wieku do 25
    lat rocznikowo. Urodzilem sie w lutym 1977 roku, wiec mam juz 25 lat i
    wydaje mi sie, ze rocznikowo rowniez. Jednak PZU twierdzi inaczej,
    mianowicie, ze przepis ten przestanie mnie obowiazywac dopiero w przyszlym
    roku, czyli gdy skoncze 26 lat. Czy mam jakas szanse wygrac w tym sporze?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

    COSMOS

  • 2. Data: 2002-11-13 18:41:09
    Temat: Re: znowu PZU i zwyzka
    Od: "COSMOS" <e...@o...pl>

    Dodam jeszcze, ze skladke juz zaplacilem, ale agent, ktory sprzedal mi
    polise powiedzial, ze zwyzka mnie juz nie obowiazuje i policzyl bez zwyzki,
    po dwoch miesiacach przyszlo zawiadomienie z inspektoratu o niedoplacie.
    COSMOS

  • 3. Data: 2002-11-13 23:18:11
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Witam

    Wydaje mi sie ze skoro urtodziles sie w 1977 to masz rocznikowo 25 lat - a
    zwyzka dotyczy ludzi do 25 lat - czyli Ciebie jeszcze tez.
    Ja ostatnio rozmawialem z moim agentem ktory twierdzi, ze liczenie wieku
    rocznikowo to problem systemu komputerowego PZU - po prostu liczy on
    rocznikowo mimo tego, ze nie ma do tego podstaw. Dlatego moj agent robi tak,
    ze wpisuje mi date urodzenia rok wczesniejsza i komputer to bez klopotu
    akceptuje. NIe wiem czy jest to zgodne z przepisami - ale w koncu warunek 25
    lat jest spelniony - chodzi tylko o luke w programi komputerowym (ktora
    jeste zreszta na reke PZU).
    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2002-11-14 15:34:38
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "COSMOS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwyzki,
    > po dwoch miesiacach przyszlo zawiadomienie z inspektoratu o niedoplacie.

    Do 25 lat włącznie a więc masz rocznikowo 25 lat. Tu nie ma siły.
    Inna rzecz to konieczność dopłaty. Jeśli masz dowód, iż podałeś informację o
    swoim wieku to zaniżona składka to już problem agenta i zakładu ubezpieczeń.
    Nie musisz więc płacić.
    Jednocześnie nie powinieneś zostawiać sprawy 'tak po prostu' tylko z
    odpowiednim pismem wystąpić do PZU wykazując, iż problem zaniżonej składki
    nie leży po Twojej stronie.

    Pzdr
    Brodek

  • 5. Data: 2002-11-14 15:37:23
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    25
    > lat jest spelniony - chodzi tylko o luke w programi komputerowym (ktora

    Jest to przestępstwo przeciwko dokumentom. Poświadczenie nieprawdy i przez
    Ciebie i przez agenta.
    Nie dość, że może stanowić podstawę do odmowy lub przynajmniej obniżenia
    odszkodowania to jest po prostu przestępstwo.

    Pzdr
    Brodek

  • 6. Data: 2002-11-14 23:35:10
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

> [...]
    > Nie dość, że może stanowić podstawę do odmowy lub przynajmniej obniżenia
    > odszkodowania to jest po prostu przestępstwo.

    Dzieki za odpowiedz

    Wprawdzie nie myslalem jeszcze o konsekwencjach takiego kroku, bo z racji
    wieku problem ten bedzie mnie dotyczyl dopiero za 2 lata, ale mam jeszcze
    kilka pytan:

    1. Czy jezeli ja wpisze w formularz prawidlowa date urodzenia, agent mi
    wyliczy nalezna stawke OC, ktora zaplace, a nastepnie wprowadzi w komputer
    falszywe dane, to czy ja jako ubezpieczony takze moge byc pozwany? Przeciez
    moj podpis widnieje pod prawidlowa data - a ze agent cos kombinuje to nawet
    nie musze o tym wiedziec przeciez?

    2. Z slow agenta wynikalo, ze przepisy nie nakazuja zwyzki od 25 roku zycia
    rocznikowo, mowia jedynie o ukonczeniu 25 lat. Czyli skoro mam ukonczone 25
    to nie musze placic zwyzki. Twierdzil on ze to program PZU jest zly i ze nie
    pozwala wprowadzic polisy w omawianym przypadku. Czy jezeli byloby to prawda
    to dalej jest to przestepstwo?

    Czekam na odpowiedz, a przy okazji pomolestuje ubezpieczeniowca o wiecej
    szczegolow.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2002-11-15 09:41:23
    Od: "COSMOS" <e...@o...pl>

    > Do 25 lat włącznie a więc masz rocznikowo 25 lat. Tu nie ma siły.

    A czy w ustawie jest napisan, że "do 25 lat włącznie"? no bo właśnie tego
    nie wiem, jezeli jest to ok. zgadzam sie z tym, ale jezeli nie ma, to jest
    to juz kwestia ineterpretacji, tak mi sie wydaje.
    COSMOS

  • 8. Data: 2002-11-15 16:52:03
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    Przeciez
    > moj podpis widnieje pod prawidlowa data - a ze agent cos kombinuje to

    Oczywiście tu kombinuje tylko agent. No chyba, że będą w stanie w jakiś
    sposób udowodnić (jakaś ukryta kamera?...), że byłeś w to zamieszany.

> [...]
    nie
    > pozwala wprowadzic polisy w omawianym przypadku. Czy jezeli byloby to

    To czy program jest dobry, czy zły nie obchodzi Cię. Jeśli we wniosku
    podajesz poprawną datę jesteś już czysty. Ryzyko agent bierze na siebie.
    Oczywiście znając PZU i tak może chcieć Cię obciążyć, ale to już inna bajka.
    Wiele razy dokonują nieprawnych działań.

    Pzdr
    Brodek