  • 141. Data: 2023-10-16 02:17:18
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przeciwników pomnika nie byłoby zapewne wielu (choć po paru latach
    > nachalnego upychania LK i JPII, że strach konserwę otworzyć, może być z
    > tym róznie). Natomiast przeciwników takiej lokalizacji może być sporo.

    Toteż pisałem, że gdyby nie polityka, to można było się porozumieć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 142. Data: 2023-10-16 03:18:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Złożenie zawiadomienia do prokuratury świadczy o składającym
    > zawiadomienie. To wykroczenie.

    ?

    Ale mój błąd: "Rozgłośnia RMF FM dowiedziała się, że za pośrednictwem
    policji do prokuratury trafiły trzy zawiadomienia o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa przez prezesa PiS."

    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39258851-prezes-pis
    -zniszczyl-cudzy-wieniec-sprawa-w-prokuraturze

    Nb.:
    "Prawo do składania wieńca Komosie potwierdził sąd uznając w lipcu 2021
    r., że to nie znieważa pomnika smoleńskiego w Warszawie. W ocenie sądu,
    z powagą pomnika nie licuje natomiast działanie obecnych na miejscu
    żołnierzy i policji tj. natychmiastowe, siłowe usunięcie wieńca tuż po
    tym, jak został złożony."

    --
    Marcin

  • 143. Data: 2023-10-16 06:27:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Naprawdę sądzisz, że wybierając Prezydenta Warszawy kierowali się zgodą,
    > bądź nie na budowę tego pomnika?

    Wybierając prezydenta kierowali się tym, zeby reprezentował miasto.
    Prezydent, reprezentujący miasto nie chciał tam pomnika, to pis zrobił
    tam poligon. Zaczęli od lecenia w chuja, teraz wszelkie szopki są
    usprawiedliwione. Trzeba było w chuja nie ciąć.

    Śledczym to ty nie będziesz...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2023-10-16 12:02:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 15 Oct 2023 20:53:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Generalnie ta kwestia była bardzo drażliwa. Przecież doszło do tego, że
    > nie pochowano Św.P. Prezydenta RP na cmentarzu. Nie wykluczone, że z
    > obawy, że grób stanie się jakimś zarzewiem konfliktu. Podziemia kościoła
    > na chronionym terenie Wawelu dawały lepszą ochronę.

    Jeszcze lepszą ochronę dawała piramida. Można ją było postawić we
    Włoszczowie albo na Podkarpaciu.
    Ciekawe, czemu poszli na minimalistyczne rozwiązanie z Wawelem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 145. Data: 2023-10-16 12:21:30
    Temat: Re: Polityka pochówkowa [Was: zniszczenie mienia]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Jeszcze lepszą ochronę dawała piramida. Można ją było postawić we
    > Włoszczowie albo na Podkarpaciu.
    > Ciekawe, czemu poszli na minimalistyczne rozwiązanie z Wawelem.

    AFAIR Bo w Katedrze w Warszawie która jest miejscem pochówku prezydentów
    RP2 miało nie być miejsca na pochowanie żony prezydenta.
    J. Kaczyński jak to J. Kaczyński obszedł+ ten "problem nie do pokonania".

    Zresztą tradycja Wawelska obejmuje pochówek przez rządzących pogrobowców
    zamachowca stanu Józefa Piłsudskiego. Bez sanacji u władzy może by
    pochowali Piłsudskiego na Wawelu ale IMHO "niekoniecznie". Zresztą
    kolejna szopka polityki pochówkowej będzie czy Wałęsę pochować na Wawelu
    - też będzie "wesoło" IMHO. Tyle że jak polecą po linii "tradycyjne
    miejsce pochówku prezydentów RP3" to Kwaśniewski TEŻ pasuje.

    --
    A. Filip

  • 146. Data: 2023-10-16 12:24:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ktoś by o tych wizytach pod pomnikiem wiedział, gdyby druga strona nie
    > prowokowała?

    Ale prowokatorem jest grupa, która w takich, a nie innych
    okolicznościach ten pomnik postawiła.
    Nie myl przyczyny ze skutkiem.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Ofiar_Tragedii_
    Smole%C5%84skiej_2010_roku_w_Warszawie

    "Prace nad pomnikiem rozpoczęły się w lutym 2018[4] gdy wojewoda
    mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zgodę na jego budowę, pomimo
    wcześniejszego nie wyrażenia zgody na jego budowę w tym miejscu przez
    Radę Warszawy w styczniu tego samego roku. Zgoda wojewody umożliwiła
    prace nad pomnikiem gdyż w październiku 2017, minister infrastruktury i
    budownictwa Andrzej Adamczyk wydał decyzję o wyjęciu placu spod kurateli
    miasta i przekazaniu go do dyspozycji wojewody, który z kolei 31
    stycznia 2018 przejął zarządzanie placem marsz. Józefa Piłsudskiego[5]."

    "Według badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Miasta w listopadzie
    2017 techniką CATI - telefonicznych wywiadów na reprezentatywnej próbie
    mieszkańców Warszawy, w wieku 15 lat i więcej (N=1000)[13] - 71% z nich
    negatywnie oceniło pomysł lokalizacji pomnika poświęconego ofiarom
    katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem na placu Piłsudskiego[13]."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 147. Data: 2023-10-16 12:36:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Oct 2023 12:21:30 +0200, A. Filip napisał(a):

    > Zresztą tradycja Wawelska obejmuje pochówek przez rządzących pogrobowców
    > zamachowca stanu Józefa Piłsudskiego.

    W rzeczy samej, na Wawelu spoczywają nie tylko królowie:

    - książę Józef Poniatowski (rozbił Austriaków pod Raszynem)
    - marszałek Józef Piłsudski (rozbił bolszewików pod Warszawą)
    - prezydent Lech Kaczyński (rozbił samolot pod Smoleńskiem)

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 148. Data: 2023-10-16 14:14:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 12:02, Olin pisze:
    > Jeszcze lepszą ochronę dawała piramida. Można ją było postawić we
    > Włoszczowie albo na Podkarpaciu.
    > Ciekawe, czemu poszli na minimalistyczne rozwiązanie z Wawelem.

    Sądzę, że powodów było wiele. Po pierwsze Wawel, to miejsce spoczynku
    wielu monarchów. Spora szansa, że przez wzgląd na pochowanych obok nikt
    tam burd wszczynać nie będzie. Po drugie to muzeum i samo w sobie
    podlega ochronie prawnej. Po trzecie miejsce jest stale dozorowane. No i
    ograniczona jest ilość osób, które tam do krypty wejść może. Nie
    zorganizujesz happeningu. No i to świątynia. To też daje sporą ochronę.
    U nas puki co nie ma tradycji organizacji wieców w świątyniach. Sądzę,
    że obawiano się podobnych zdarzeń, jak wokół grobu Generała Jaruzelskiego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 149. Data: 2023-10-16 14:28:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Sądzę, że powodów było wiele.

    A mnie nurtuje temat trochę obok, ale skoro zeszło na pochówki....
    Dlaczego dopuszcza się pochówek w sarkofagu w trumnie? Dlaczego nie ma
    wymogu spopielenia?

    Robert

  • 150. Data: 2023-10-16 14:41:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Oct 2023 14:14:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tam burd wszczynać nie będzie. Po drugie to muzeum i samo w sobie
    > podlega ochronie prawnej. Po trzecie miejsce jest stale dozorowane.

    Powodem była chęć ubóstwienia Lecha Kaczyńskiego, bo elementy
    antysocjalistyczne miały go za miernotę, która nie nadawała się na
    prezydenta. Gdyby dożył jesieni, miał we kieszeni ich koncertowe
    przerżnięcie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek