  • 1. Data: 2005-07-04 19:33:01
    Temat: znalezne
    Od: "jojtek" <b...@o...pl>

    witam
    znalazlem komputer, ile moge sie spodziewac znaleznego i czy jest takie
    prawo ktore mowi o tym, ze takowe mi sie nalezy ? bardzo prosze o szybka
    odpowiedz, gdyz za pol godziny jestem umowiony z osoba ktora go zgubila?
    dziekuje

  • 2. Data: 2005-07-04 19:40:40
    Temat: Re: znalezne
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zwyczajowo 10% wartości, ale zwyczaj zanikł, bo to rzadkość, że ktoś znalazł
    i oddaje.
    J.

  • 3. Data: 2005-07-04 19:42:16
    Od: w...@p...fm (Witold Barłóg)

    Dnia 2005-07-04, o godzinie 21:33, jojtek napisał:

> [...]
    > szybka
    > odpowiedz, gdyz za pol godziny jestem umowiony z osoba ktora go

    Witam

    znalezione przez google na: http://free.polbox.pl/d/dark/prawo.htm#KC3

    Art. 186. [Znale?ne] KODEKS CYWILNY
    Znalazca, który uczynił zado?ć swoim obowišzkom, może żšdać znale?nego
    w wysoko?ci jednej dziesištej warto?ci rzeczy, jeżeli zgłosił swe
    roszczenie najpó?niej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do
    odbioru.

    PS
    sorry za krzaki, ale nie chce mi się poprawiać tak jak pytającemu nie
    chciało się wklepać pytania do googli....

    ---
    Witold Barłóg
    GG: 6007230
    ICQ: 205928967
    Skype: witoldbarlog

    Na randke, na randke, na randke... >>> http://link.interia.pl/f189c

  • 4. Data: 2005-07-04 19:56:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dac3fj$bp$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek wrote:
    > Zwyczajowo 10% wartości, ale zwyczaj zanikł, bo to rzadkość, że ktoś znalazł
    > i oddaje.

    Chyba nie tylko zwyczajowo:
    Art. 186. Znalazca, który uczynił zadość swoim obowiązkom, może żądać
    znaleźnego w wysokości jednej dziesiątej wartości rzeczy, jeżeli zgłosił
    swe roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do
    odbioru.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-07-04 20:43:22
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    jojtek wrote:

    > witam
    > znalazlem komputer,

    No widzisz, a na prk juz ktos szuka swojej zguby ...

    ;)

    --
    Wojna Swiatów - Spielberg, Cruise .............. http://tiny.pl/h3wx

  • 6. Data: 2005-07-04 20:52:23
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:594cad.ori.ln@ziutka.router...

> [...]
    > znaleźnego w wysokości jednej dziesiątej wartości rzeczy, jeżeli zgłosił
    > swe roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do

    czy to znmalezne jest opodatkowane ?
    bo mam pewnego pomysla:))

    pzdro:)