  • 11. Data: 2002-05-12 18:25:09
    Temat: Re: znaki poziome
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Lidka" <s...@p...onet.pl> napisał:

    >czy jadac z prawego pasa w lewo popelniam wykroczenie czy nie?
    Za odpowiedzia na 'tak' swiadczy:
    1. Art. 22 ust.2 pkt.2 (na drodze jednokierunkowej skrecajac w lewo
    nalezy zblizyc sie do lewej krawedzi jezdni)
    2. Potwierdza to znak pionowy i znaki poziome na lewym pasie.
    3. Sama przyznajesz, ze znaki poziome na prawym pasie sa 'stare' choc
    widoczne (gdyby jezdnia byla pokryta warstwa sniegu nie byloby zadnych
    watpliwosci)

    W twojej obronie:
    - oznakowanie poziome (nadal widoczne) pozwala skrecic z prawego pasa
    w lewo (stare powinno byc calkowicie usuniete [zamalowane na czarno])
    Rozstrzygajac powyzsza watpliwosc na Twoja korzysc odstapilbym od
    wymierzenia kary ;-)
    Pozdrawiam
    Artur Golański

  • 12. Data: 2002-05-13 05:46:13
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. Sama przyznajesz, ze znaki poziome na prawym pasie sa 'stare' choc
    > widoczne (gdyby jezdnia byla pokryta warstwa sniegu nie byloby zadnych

    tego mi bylo potrzeba:-))) chociaz idzie na lato, sniegu sie nie
    spodziewam:-)))

> [...]
    > w lewo (stare powinno byc calkowicie usuniete [zamalowane na czarno])
    > Rozstrzygajac powyzsza watpliwosc na Twoja korzysc odstapilbym od

    no wlasnie, tak moze byc, jesli tylko ja popelnie wykroczenie. co bedzie
    jednak w przypadku, gdy kierowca prawego pasa spowoduje kolizje z kierowca z
    lewego pasa? np. ten z lewego bedzie jechal prosto, ten z prawego bedzie
    chial skrecic w lewo./ale sobie komplikuje co?, sorki/. jak bedzie sie
    ksztaltowala odpowiedzilanosc za wykroczenie? sadze, ze tu jeszcze bedzie
    dochodzic odpowiedzialnosc cywilna zarzadcy drogi, ktory niewlasciwie
    oznakowal pasy. pozdrawiam
    lidka

  • 13. Data: 2002-05-13 11:52:31
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@4...pl>

    > Piotrze NIE pisz bzdur !
    > Jesli masz prawo jazdy, to sie wstydz, a jesli je kupiles, to sie nie
    > chwal ;-/

    Tak bylem szkolony. Teraz postaram sie sam znalezc zrodlo...