  • 31. Data: 2008-07-23 07:11:22
    Temat: Re: zmiana właściciela firmy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 07:48:02 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Organ dokonujący rejestracji podczas rejestracji, sąd podczas procesu o
    > naruszenie prawa do firmy.

    Jaki przepis zezwala np. sądowi rejestrowemu badanie firmy zgłoszonej
    spółki? Bo szukam i szukam, i nie ma nigdzie. Taki przepis jest np. w
    przypadku tytułów prasowych, ale w odniesieniu do spółek nie widzę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2008-07-23 07:26:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 22 lipiec 2008 21:33
    (autor kuba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g65cln$10b$1@inews.gazeta.pl>):

    > Na firmę osoby prawnej (czy odpowiednio ułomnej osoby prawnej) składa się
    > nazwa i forma prawna. Brakuje tej drugiej.

    Ale nie mówiliśmy o firmie osoby prawnej, a fizycznej. Ojciec prowadzi OSK,
    córka gabinety psychologiczne, syn OSK w innym mieście i tor treningowy.
    Syn ZTCW działa w ramach jednej DG OF ojca, ale córka raczej osobno. Ale
    działają dla dobra wspólnej marki.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-07-23 07:27:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    córka gabinety psychologiczne, syn OSK w innym mieście i tor treningowy.
    Syn ZTCW działa w ramach jednej DG OF ojca, ale córka raczej osobno. Ale

    W każdym razie, przeczytaj wątek, proszę o to po raz kolejny.

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2008-07-23 08:57:44
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 23 Lip, 09:11, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Jaki przepis zezwala np. sądowi rejestrowemu badanie firmy zgłoszonej
    > spółki? Bo szukam i szukam, i nie ma nigdzie. Taki przepis jest np. w
    > przypadku tytułów prasowych, ale w odniesieniu do spółek nie widzę.

    Art. 23 ust. 1 ustawy o KRS w związku z odpowiednimi przepisami KC.

  • 35. Data: 2008-07-23 09:03:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 01:57:44 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Art. 23 ust. 1 ustawy o KRS w związku z odpowiednimi przepisami KC.

    Aha, no faktycznie.
    Chociaż już widzę jak referendarze zabierają się za kwerendę rejstrów ;-)

  • 36. Data: 2008-07-23 09:05:38
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 22 Lip, 22:50, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   A w tę stronę nie mam wątpliwości - pisałem "rower" :)

    "Rower" to prawdopodobnie przykład utraty zdolności odróżniającej, a
    "Delicje" - zyskania zdolności odróżniającej.

    >   Moment, poszło przecież o firmę właśnie.
    >   Firma to nazwa, nic nie stoi na przeszkodzie aby była to właśnie
    > nazwa zastrzeżona.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, ale też jest to zupełnie bez znaczenia.

    >   ?? :O
    >   Moment. To tu chyba się mocno nie rozumiemy: to Ty wyciągałeś
    > ową "zdolność odróżniającą",

    Tylko dlatego, że zacząłeś pisać o znakach towarowych.

    > a własnie ona jest spełnieniem
    > (literalnym!) art. 43[1] KC i *to* jest dla mnie oczywiste!

    Nie jest, w ogóle nie ma nic wspólnego z firmą. Przeczytaj w jakimś
    podręczniku, co to jest zdolność odróżniająca.

  • 37. Data: 2008-07-23 09:08:30
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 23 Lip, 09:27, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g65cln$10...@inews.gazeta.pl>):

    > Ale nie mówiliśmy o firmie osoby prawnej, a fizycznej.

    Firma osoby fizycznej musi zawierać również imię, więc nie są to firmy
    osób fizycznych.

    > W każdym razie, przeczytaj wątek, proszę o to po raz kolejny.

    Przeczytałem po raz kolejny i jedyny wniosek do jakiego doszedłem to
    taki, że nie znasz się na prawie firmowym.

  • 38. Data: 2008-07-23 11:40:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 23 lipiec 2008 11:08
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@t...go
    oglegroups.com>):

    > Firma osoby fizycznej musi zawierać również imię, więc nie są to firmy
    > osób fizycznych.

    Czy ja ci nie mówiłem już, że masz przeczytać wątek? Mówiliśmy właśnie o
    stosowaniu nazewnictwa różniącego się właśnie tylko częścią nazwiskową.
    I niektórzy twierdzili, że tak nie wolno.

    --
    Tristan

  • 39. Data: 2008-07-23 13:54:29
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 23 Lip, 13:40, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Czy ja ci nie mówiłem już, że masz przeczytać wątek?

    Przeczytałem.

    > Mówiliśmy właśnie o
    > stosowaniu nazewnictwa różniącego się właśnie tylko częścią nazwiskową.
    > I niektórzy twierdzili, że tak nie wolno.

    Wybacz, ale zmieniasz temat, żeby nie przyznać się do błędu. Pomijając
    już fakt że nikt tak nie twierdził, to jeszcze my w tym miejscu
    rozmowy wcale nie mówiliśmy o różnieniu się częścią nazwiskową.
    Podałeś natomiast przykłady rzekomych firm, które w ogóle nie mogą być
    firmami, a teraz usiłujesz to zatuszować. Nie pierwszy raz zresztą,
    przedtem pisałeś o "Danusiach", a jeszcze przedtem dopuszczałeś firmy
    różniące się jedną literą inicjału... Może zanim zaczniesz wygłaszać
    takie mocne poglądy, warto poznać przepisy i literaturę?

  • 40. Data: 2008-07-23 18:32:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 23 lipiec 2008 15:54
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <7...@p...go
    oglegroups.com>):

    > Wybacz, ale zmieniasz temat, żeby nie przyznać się do błędu.

    Ale jakiego błędu? I jaki temat zmieniam?

    > Pomijając
    > już fakt że nikt tak nie twierdził, to jeszcze my w tym miejscu
    > rozmowy wcale nie mówiliśmy o różnieniu się częścią nazwiskową.

    Nie, mówiliśmy o kwiatkach:

    Ja: <g61ok7$ar$1@news.onet.pl>
    No bo firma DG OF składa się z nazwiska oraz z nieobowiązkowej, acz często
    nadawanej, nazwy słownej, która często kojarzy się bardziej z daną
    działalnością i w ogólnym obiegu stanowi bardziej firmę niż ustawowe
    nazwisko. No więc jeśli tak jest w tym wypadku, to nowa firma może część
    nienazwiskową mieć tą samą, co w stosunku do klientów może być korzystne,
    bo być może ją kojarzą bardziej.

    D852: <g61tk6$g5h$1@news.onet.pl>
    A czy może być kilka DG o tej samej nazwie ? Nawet w tej samej branży ?
    Chodzi mi o część "nienazwiskową" chociaż teoretycznie ktoś może mieć
    też to samo imię i nazwisko. I czy takie same zasady dotyczą większych
    firm ?

    Gotfryd: <Pine.WNT.4.64.0807212100550.3200@quad>
    Dopiszę do Tristana: "zależy od wzjemnych relacji".
    Pierwsze: czy wzajemnie akceptują takie zachowanie.

    Ty: <2...@f...go
    oglegroups.com>
    Nawet jak akceptują, to przecież przepisy o firmie wprowadzającej w
    błąd mają chronić również konsumentów, więc nie widzę powodu, dla
    którego organ rejestrowy miałby taką akceptację akceptować.

    A więc wyraźnie murwa kać rozmawiamy o sytuacji kilku DG z identyczną
    częścią nienazwiskową.

    > Podałeś natomiast przykłady rzekomych firm, które w ogóle nie mogą być
    > firmami, a teraz usiłujesz to zatuszować.

    Co wy tam Tristan palicie?
    Ja nic, ale jak pan chce to Gotfryd ma kamele.
    Na wysypisku się pytam co palicie...

    > Nie pierwszy raz zresztą,
    > przedtem pisałeś o "Danusiach", a jeszcze przedtem dopuszczałeś firmy
    > różniące się jedną literą inicjału...

    Kę? O inicjałach to ja w ogóle ani razu nie pisałem.

    > Może zanim zaczniesz wygłaszać
    > takie mocne poglądy, warto poznać przepisy i literaturę?

    Może zanim zaczniesz się dopierdalać, warto czytać ze zrozumieniem dyskusję,
    w której się uczestniczy?

    --
    Tristan