  • 1. Data: 2008-07-21 10:07:14
    Temat: zmiana właściciela firmy
    Od: rafal <r...@o...com>

    Czy mozliwa jest zmiana wlasciciela firmy na ktorego zarejestrowana jest
    DG? Czy niezbedne jest przepisywanie wszystkich umow na zupełnie nowa
    firme?
    Wszystko mialo by zostac "po staremu" czyli pracownicy, rodzaj
    dzialalnosci, lokale, kontracheci etc.
    Jak podejsc do tematu?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-21 10:12:46
    Temat: Re: zmiana właściciela firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rafal pisze:
> [...]
    > firme?
    > Wszystko mialo by zostac "po staremu" czyli pracownicy, rodzaj

    To drugie rozwiązanie - wszystko trzeba sprzedać/przepisać na tą
    drugą firmę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-07-21 10:21:42
    Od: rafal <r...@o...com>

    Liwiusz pisze:

    > To drugie rozwiązanie - wszystko trzeba sprzedać/przepisać na tą drugą
    > firmę.

    tak myslalem ze wszystko bedzie nie konieczine po najmniejszej linii
    oporu ;)

    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-07-21 10:23:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:12
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61net$rvo$1@news.onet.pl>):

    > To drugie rozwiązanie - wszystko trzeba sprzedać/przepisać na tą
    > drugą firmę.

    Oczywiście nienazwiskową część firmy można dać taką samą.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-07-21 10:24:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:21
    (autor rafal
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61o2d$4a$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > tak myslalem ze wszystko bedzie nie konieczine po najmniejszej linii
    > oporu ;)

    A tak wogóle to wszystko przez to cofanie do tyłu w dwutysięcznym ósmym bez
    chamowania.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-07-21 10:26:28
    Od: rafal <r...@o...com>

    Tristan pisze:

    > Oczywiście nienazwiskową część firmy można dać taką samą.

    Mozesz bardziej rozwinac?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-07-21 10:31:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rafal pisze:

    > Mozesz bardziej rozwinac?

    Czyli składniki przedsiębiorstwa "ROBOTY BUDOWLANE KOKOSZKA Janusz
    Pędziwiatr" mogą zostać sprzedane przedsiębiorstwu "ROBOTY BUDOWLANE
    KOKOSZKA Michał Zaiks"

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-07-21 10:32:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:26
    (autor rafal
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61obb$4a$2@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Mozesz bardziej rozwinac?

    No bo firma DG OF składa się z nazwiska oraz z nieobowiązkowej, acz często
    nadawanej, nazwy słownej, która często kojarzy się bardziej z daną
    działalnością i w ogólnym obiegu stanowi bardziej firmę niż ustawowe
    nazwisko. No więc jeśli tak jest w tym wypadku, to nowa firma może część
    nienazwiskową mieć tą samą, co w stosunku do klientów może być korzystne,
    bo być może ją kojarzą bardziej. Czasami wręcz cała sieć DG działa pod
    wspólną, kojarzoną nazwą (jak bary u MacDonalda, prowadzone przecież przez
    różnych przedsiębiorców na świecie).

    Przykład:

    Firma:
    Pizzeria ,,Telepizza czyli Gnuśny Szajs Z Olejem'' Jan Kowalski
    może zostać zastąpiona firmą:
    Pizzeria ,,Telepizza czyli Gnuśny Szajs Z Olejem'' Edward Zielony
    i część klientów nie zauważy różnicy i będzie uznawała, że to to samo zimne
    i niejadalne coś, co dawniej. Bo zapewne na rynku zimnych i niejadalnych
    pizz bardziej jest to rozpoznawalne jako Telepizza niż Telepizza Jan
    Kowalski.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-07-21 11:58:01
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:

> [...]
    > wręcz cała sieć DG działa pod wspólną, kojarzoną nazwą (jak bary u
    > MacDonalda, prowadzone przecież przez różnych przedsiębiorców na

    A czy może być kilka DG o tej samej nazwie ? Nawet w tej samej branży ?
    Chodzi mi o część "nienazwiskową" chociaż teoretycznie ktoś może mieć
    też to samo imię i nazwisko.
    I czy takie same zasady dotyczą większych firm ?

  • 10. Data: 2008-07-21 12:16:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 13:58
    (autor d852
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61tk6$g5h$1@news.onet.pl>):

    > A czy może być kilka DG o tej samej nazwie ? Nawet w tej samej branży ?

    Może. Czasami wręcz specjalnie są :D dla zmylenia klienta, a Ty nawet nie
    zauważasz. Popatrz sobie na książki wydawnictwa Albatros. Czasami są
    Albatros A. Kuryłowicz, a czasami Albatros A.A. Kuryłowicz :D

    Czasami tak powstaje po rozłączeniu się wspólników, czasami jak nazwa modna,
    to wiele osób ją łapie...

    > Chodzi mi o część "nienazwiskową" chociaż teoretycznie ktoś może mieć
    > też to samo imię i nazwisko.
    > I czy takie same zasady dotyczą większych firm ?

    No generalnie wszystko zależy od zarejestrowania znaków firmowych, od
    ewentualnego wzajemnego pozywania się za niesportowe zachowanie itp. Ale
    skoro sami tak chcecie, to nie widzę powodu, żeby nie. Dla urzędów to i tak
    są oddzielne firmy, bo inny jest składnik nazwiskowy....

    Choć znów Urząd w Bytomiu kazał jednej szkole zmienić nazwę z Zespół Szkół
    na Zespół Szkół Specjalnych, bo im się myliła z czymś innym. Efekt? Kupa
    MOJEJ kasy wywalona w błoto, dla ich widzisięmisię.

    --
    Tristan