  • 1. Data: 2007-01-04 22:07:32
    Temat: zmiana w podatku od darowizny - czy dziala wstecz?
    Od: "Rafal " <s...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    czy ktos moze mi wyjasnic czy zmiany w podatku od darowizn maja jakikolwiek
    wplyw na nastepujaca sytuacje :

    Otrzymalem od rodzicow 3 lata temu kawalerke. Jestem tam od trzech lat
    zameldowany. Czy w zwiazku ze zmiana przepisow moge juz sprzedac ta
    kawalerke i uniknac placenia podatku od darowizny czy przepisy maja
    zastosowanie do mieszkan darowanych po 1 stycznia?

    Ewentualnie czy moge teraz wynajmowac ta kawalerke? Do tej pory nie moglem
    poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki
    przez 5 lat.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2007-01-04 23:52:53
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Rafal " <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki

    Możesz robić co chcesz, gdy zmieniają się przepisy
    to obowiązują Cię te nowsze jeżeli są dla
    Ciebie korzystniejsze.

    Tomy M.

  • 3. Data: 2007-01-05 07:25:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tomy M. napisał(a):
    > Możesz robić co chcesz, gdy zmieniają się przepisy
    > to obowiązują Cię te nowsze jeżeli są dla
    > Ciebie korzystniejsze.

    i co jeszcze?

    KG

  • 4. Data: 2007-01-05 07:29:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rafal napisał(a):
> [...]
    > poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki

    Art. 3. 1. Do nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych, które
    nastąpiło przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się
    przepisy ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed
    dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
    2. Przepis art. 4 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu
    nadanym niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności
    rzeczy lub praw majątkowych, które nastąpiło po dniu 12 maja 2006 r.
    3. Przepis art. 15 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu
    nadanym niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności
    rzeczy lub praw majątkowych w drodze darowizny lub polecenia darczyńcy
    przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, jeżeli obowiązek
    podatkowy powstał wskutek powołania się na fakt nabycia po dniu wejścia
    w życie niniejszej ustawy.

    KG