  • 11. Data: 2011-06-10 08:08:16
    Temat: Re: zmiana regulaminu w banku BPH
    Od: zak <r...@n...spam>

    > Akcjonariusze tych banków mogą mieć inne zdanie na temat "dymania
    > ludzi".

    To jest problem akcjonariuszy. Prawo powinno stać po stronie słabszego, a
    tymczasem okazuje się bezradne wobec pieniądza. W państwie prawa, a takim
    niestety nie jesteśmy takie praktyki są nie do pomyślenia.

    Mam nadzieję, że Polacy (bo na państwo nie liczę) wk...ą się któregoś
    dnia i jakiś bank doprowadzą do bankructwa może inne wówczas pójdą po
    rozum do głowy. Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomniałem
    jeśli dla kogoś liczy się wyłącznie zysk bez oglądania się na to w jaki
    sposób jest on generowany to taki ktoś mnie nie interesuje.

  • 12. Data: 2011-06-10 08:08:50
    Od: zak <r...@n...spam>

    Dnia Fri, 10 Jun 2011 08:13:08 +0200, Danusia napisał(a):

    > U?ytkownik "zak" <r...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci

    Document

    > Przeczytaj Rejestr Klauzul Niedozwolonych.

    A powyższy link to skąd wziąłem? :)

  • 13. Data: 2011-06-10 08:11:27
    Od: zak <r...@n...spam>

    Document

    > a kogo chcesz dymać? Zwierzęta? ;-)

    To była tylko przenośnia :) Z drugiej strony obserwując w jakim kierunku
    idzie nasze ustawodawstwo (wczorajsza decyzja Sejmu)....

  • 14. Data: 2011-06-10 16:37:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-10 10:08, zak pisze:

    > To jest problem akcjonariuszy. Prawo powinno stać po stronie słabszego,

    A to z Marksa czy Engelsa zaczerpnięte?

    > Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomniałem
    > jeśli dla kogoś liczy się wyłącznie zysk bez oglądania się na to w jaki
    > sposób jest on generowany to taki ktoś mnie nie interesuje.

    No tak - socjalistyczny kapitalizm - to jest to. :(

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-06-10 17:50:20
    Od: zak <r...@n...spam>

    Dnia Fri, 10 Jun 2011 18:37:38 +0200, spp napisał(a):

    > A to z Marksa czy Engelsa zaczerpnięte?

    Nie ze zdrowego rozsądku i obserwacji jak to wygląda w państwach prawa.

    > No tak - socjalistyczny kapitalizm - to jest to. :(

    Mylisz pojęcia socjalizm, kapitalizm ze zwykłym cwaniactwem. Jeśli masz
    firmę to mam nadzieję, że nigdy na nią nie trafię.

  • 16. Data: 2011-06-10 22:00:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jun 2011, zak wrote:

> [...]

    Problemem jest właśnie ów "ktoś".
    Sama *KONSTRUKCJA* takiego tworu jak "osoba prawna".

    > Mylisz pojęcia socjalizm, kapitalizm ze zwykłym cwaniactwem. Jeśli masz
    > firmę to mam nadzieję, że nigdy na nią nie trafię.

    A Ty mylisz pojęcie "masz firmę" z "masz udziały w spółce".
    Tak samo, jak ci którzy wyrażają zdziwienie, że 100% właściciel
    udziałów spzoo może okradać swoją własną spółkę - a przynajmniej
    tak w świetle prawa wygląda rozporządzanie jej majątkiem (w roli
    *właściciela udziałów*, co podkreślam, nie mylić z ewentualną
    rolą zarządzającego!)

    Jeśli spp *dosłownie* "ma firmę", to owa firma konstrukcyjnie
    jest mocno odległa od czegoś takiego jak S.A. które jest
    obowiązkowo wymagane przy banku.
    A przy "planowej" organizacji S.A. stan jest taki, że właściciele
    w sprawach bieżących (np. tego co zaoferować klientom) nie
    mają do powiedzenia NIC.
    Dosłownie - nic.
    Jedyne do czego mają prawo, to prawo do żądania zysku.
    No i wybrać do zarządzania mogą. Kogoś. W tym siebie.
    Ale po co siebie, skoro można komuś zapłacić i niech robi co mu
    każą. A każą mu zarabiać. Bo od tego jest spółka handlowa.
    Wynik znasz :>

    I nie, nie tłumacz mi że to jest zła konstrukcja - jestem za
    zniesieniem możliwości istnienia osób prawnych :P

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-06-11 06:17:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    > I nie, nie tłumacz mi że to jest zła konstrukcja - jestem za
    > zniesieniem możliwości istnienia osób prawnych :P

    Nie wierzę. :(

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-06-11 06:58:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > I nie, nie tłumacz mi że to jest zła konstrukcja - jestem za
    > zniesieniem możliwości istnienia osób prawnych :P

    A Skarb Państwa czym będzie? Majątkiem Tuska czy Komorowskiego ;) ?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 19. Data: 2011-06-11 13:56:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jun 2011, Johnson wrote:

    > A Skarb Państwa czym będzie? Majątkiem Tuska czy Komorowskiego ;) ?

    A to by trzeba było ustalić, czy współwłasnością obywateli czy
    współwłasnością mieszkańców.
    Tak czy inaczej konwersja z SA do SC ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-06-11 14:13:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.06.2011 15:56), Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to by trzeba było ustalić, czy współwłasnością obywateli czy
    > współwłasnością mieszkańców.
    > Tak czy inaczej konwersja z SA do SC ;)

    Czyli w razie emigracji lub śmierci dowolnego ze współwłaścicieli, skarb
    państwa rozwiązywałby się i musiałby się zawiązywać na nowo?

    Czy przewidywałbyś opcję "to ja wychodzę ze spółki, proszę o mój udział
    w gotówce bądź naturze"?

    p. m.