  • 1. Data: 2005-04-05 05:02:03
    Temat: złośliwość pracodawcy
    Od: "podk" <p...@w...pl>

    Witam
    Po 30 dniach zwolnienia lekarskiego otrzymalem wypowiedzenie warunków płacy
    i pracy rzekomo z powodu reorganizacji ( w tym czasie nie było w firmie
    zwolnień grupowych), zostałem zdegradowany do stanowiska nizszego i
    zmniejszono mi wynagrodzenie,. Ponieważ w tym czasie byłem chory wystapiłem
    z pozwem do sądu pracy o uznanie za bezskuteczne wypowiedzenia i dalej
    kotynuowałem zwolnienie do 6 miesięcy . Po zakończeniu zwolnienia byłem na
    urlopie za 2004 rok i pracowowałem kilka dni . W tym okresie ( urlopi i
    praca ) pracodawca płacił mi wynagrodzenie wg nowych niższych stawek, Dwa
    tygodnie temu był wyrok przywracający mnie na poprzednie stanowisko pracy,
    pracodawca tego nie uznał i złożył apelacje. Wczoraj dostałem
    jednomiesięczne wypowiedzenie pracy z przyczyn ekonomicznych , ponieważ w
    firmie parcuje 4.5 roku powinienem dostać wypowiedzenie 3 miesięczne .
    Wszystko to jest wynikiem chorobliwej złośliwości pani prezes.
    Co zrobilibyście na moim miejscu ?? czy wystapić do PIP i Prokuratury z art
    211 K.K o uporczywe naruszanie praw pracowniczych. Chodzi mi o świadectwo
    pracy na którym pani prezes chce mi napisać , że pełniłem inne niższe
    stanowisko mimo , iż ja takiego stanowiska nidgy nie przyjmowałem.

    Jacek

  • 2. Data: 2005-04-05 05:08:46
    Temat: Re: złośliwość pracodawcy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    podk wrote:
> [...]
    > pracy na którym pani prezes chce mi napisać , że pełniłem inne niższe
    > stanowisko mimo , iż ja takiego stanowiska nidgy nie przyjmowałem.

    Ztego co wiem co do świadectwa pracy to przysługuje ci prawo sprostowania.
    W ciągu bodajże 7 dni musisz na piśmie złożyć sprzeciw na ręce pani
    prezes domagając się sprostowania.
    Jak się nie zgodzi znowu spotkanie się w sądzie pracy.
    To samo z wynagrodzniem i wypowiedzeniem.
    Od razu składaj pozew w sądzie pracy.
    Trochę cię jeszcze batalii czeka. Ale raczej masz wygrane.

  • 3. Data: 2005-04-05 07:00:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Tue, 05 Apr 2005 00:08:46 -0500, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Od razu składaj pozew w sądzie pracy.
    > Trochę cię jeszcze batalii czeka. Ale raczej masz wygrane.

    W pierwszym rzędzie trzeba powiedzieć, że skoro pracodawca wniósł
    apelację to jeszcze nic nie wiadomo. Po drugie, nie rozumiem wątku z
    wypowiedzeniem zmieniającym po zwolnieniu lekarskim - to jest
    dopuszczalne. Jeśli chodzi o okres wypowiedzenia to zakładam, że jest
    umowa na czas nieokreślony?
    Do PIP zawsze można wystąpić ale z kk bym się mocno wstrzymał, ostatnio
    widziałem postanowienie o umorzeniu śledztwa (!) w znacznie
    poważniejszej sprawie - BCP.
    Inna sprawa, że nie rozumiem sądów, które w przypadku ewidentnego
    konfliktu między pracodawcą i pracownikiem oraz po upływie kilku
    miesięcy zasądzają przywrócenie do pracy.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-04-05 13:22:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > apelację to jeszcze nic nie wiadomo. Po drugie, nie rozumiem wątku z
    > wypowiedzeniem zmieniającym po zwolnieniu lekarskim - to jest

    A art. 41 kp w związku z art. 42 kp to co? Nie zakazuje?

    > Inna sprawa, że nie rozumiem sądów, które w przypadku ewidentnego
    > konfliktu między pracodawcą i pracownikiem oraz po upływie kilku
    > miesięcy zasądzają przywrócenie do pracy.

    Postaraj się lepiej zrozumieć ustawodawce, który to w zasadzie nakazuje.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam