  • 1. Data: 2005-07-14 08:02:50
    Temat: złomowanie a brak OC
    Od: "M." <p...@W...gazeta.pl>

    moj znajomy w maju 2004 roku kupil starego garbusa (okazalo sie ze stan jest
    jednak tragiczny, i mial go tylko na czesci), nie rejestrowal go i nie wiem
    dlaczego ale stwierdzil ze jesli nie jezdzi to ubezpieczac tez go nie
    bedzie. Obecnie ma kwit ze zlomu o kasacji, poszedl z tym do Wydzialu
    komunikacji i tam pytanko padlo o ubezpieczenie, ktorego on nie ma i
    wyrejestrowac nie moze, i jeszcze groza mu kara z UFG. Czy moze bez zadnych
    konsekwencji jakby mial kogos znajomego isc do PZU i zaplacic OC wraz z
    odsetkami jesli polisa wygasla 14 m-cy temu, czy jest jakis okres gdzie moze
    zaplacic bez narazenia sie na kare w wys. 500 EU, czy po prostu siedziec
    cicho, nie byl na zlomie, nie mial pojazdu, ale jak to wyjdzie to co wtedy?
    prosze o opinie, moze ktos juz to przechodzil ?

  • 2. Data: 2005-07-14 18:53:07
    Temat: Re: złomowanie a brak OC
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "M" <p...@W...gazeta.pl> napisał:

    > nie rejestrowal go
    Masz na myśli tzw. 'przerejestrowanie', bo zarejestrowany był już
    od dawna ? A zgłosił fakt nabycia ?

    >tam pytanko padlo o ubezpieczenie,
    Zresztą, zgodnie z obowiązującym prawem.

    >wyrejestrowac nie moze,
    To nie jest powód (brak OC) !

    >jakby mial kogos znajomego isc do PZU i zaplacic OC wraz z
    >odsetkami jesli polisa wygasla 14 m-cy temu,
    Dokładnie tak i to bez znajomości, bo te i tak nic by nie dały.
    Ponieważ poprzedniej umowy nie wypowiedział, to z mocy prawa została
    ona przedłużona na kolejny taki sam okres (zakładam, że należna
    składka, za poprzedni okres została zapłacona w całości).
    Należy iść do PZU, zawrzeć umowę i zapłacić składkę. Potem, po
    wyrejestrowaniu właściwym znów zgłosić się do PZU po zwrot nadpłaty.

    Artur Golański