  • 21. Data: 2007-12-22 13:59:35
    Temat: Re: zlecilem napisanie pracy i zostalem oszukany
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 10:13:30 +0000, Wemif napisał(a):

    > A nie mozna do tego podejsc z innej strony, tzn. jako bezpodstawne
    > wzbogacenie, wystapic o zwrot pomylkowych przelewow?

    Oczywiście, że tak. Z tym, że oszukany od razu naraża się na
    odpowiedzialność karną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 22. Data: 2007-12-22 15:32:23
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    .

    > Zlecając komuś napisanie jakiegoś tekstu żadnego przestępstwa jeszcze nie
    > popełnia.

    Fakt. Zawsze może tej pracy nie złożyć... ;)
    [co dopiero samo w sobie jest przestępstwem?]

  • 23. Data: 2007-12-22 16:48:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
    > Zlecając komuś napisanie jakiegoś tekstu żadnego przestępstwa jeszcze nie
    > popełnia.

    A "przygotwanie"?

  • 24. Data: 2007-12-22 17:23:06
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 22 Gru, 14:59, Olgierd <n...@o...com> wrote:

    > Oczywiście, że tak. Z tym, że oszukany od razu naraża się na
    > odpowiedzialność karną.

    Poza tym ryzykuje, że sąd orzeknie przepadek świadczenia na podstawie
    art. 412 KC :-)

  • 25. Data: 2007-12-22 20:46:57
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
    >
    > A "przygotowanie"?

    § 2. Przygotowanie jest karalne tylko wtedy, gdy ustawa tak stanowi.

    Art. 17. § 1. Nie podlega karze za przygotowanie, kto
    dobrowolnie od niego odstąpił, w szczególności zniszczył przygotowane środki
    lub zapobiegł

    skorzystaniu z nich w przyszłości; w razie wejścia w porozumienie z inną
    osobą w

    celu popełnienia czynu zabronionego, nie podlega karze ten, kto nadto podjął

    istotne starania zmierzające do zapobieżenia dokonaniu.

    § 2. Nie podlega karze za przygotowanie osoba, do której
    stosuje się art. 15 § 1.

    zipi

  • 26. Data: 2007-12-22 21:01:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>
    > § 2. Przygotowanie jest karalne tylko wtedy, gdy ustawa tak stanowi.

    Fakt.

    No to zostaje tylko odpowiedzialność dyscyplinarna na uczelni.

  • 27. Data: 2007-12-22 21:28:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 17:48:51 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A "przygotwanie"?

    Podżeganie.

  • 28. Data: 2007-12-23 00:55:39
    Od: "Małgorzata K." <jar-jar@usun_to_z_tego_adresu.wp.pl>

    Użytkownik "Plati" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > witam, sprawa wyglada tak. Dalem ogloszenie w necie o napisanie pracy mgr.
    > wplacilem kolesiowi 800zl. Dostalem konspekt. Pierwsza czesc pracy

    hahahahahahahahahah
    'trafil swoj na swego'

    ale sie usmialam

    Malgosia

  • 29. Data: 2007-12-23 15:02:36
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Dec 2007 22:13:46 +0100, Plati <p...@g...com>
    napisał:

    >Czy mam jakies szanse na odzyskanie pieniedzy? Czy moge tą sprawę
    >zglosić na policję? Jak zakwalifikować taki czyn ?

    Chyba, że chcesz zgłosić próbę oszustwa - SWOJEGO. Zlecenia napisania
    pracy magisterskiej jest przestępstwem i życzę Ci, abyś nie obronił
    tytułu. Zdecydowane NIE oszustom - TOBIE.

    Paweł

  • 30. Data: 2007-12-23 15:04:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł pisze:

    > Zlecenia napisania pracy magisterskiej jest przestępstwem

    A jakim?
    Czy tylko poczytałeś o tym w jakiejś gazecie?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"