  • 1. Data: 2003-01-28 13:16:44
    Temat: Re: zla praca, zly pracodawca
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "mario" <v...@i...pl> wrote in message news:b1b7nq$26h$1@news.tpi.pl...
    > Witajcie!
    > ~mam problem, pracuje w firmie komputerowej od 3 miesiecy.
    > problem jest w tym ze pracuje za minimalna pensja, natomiast wymiar czasu
    > pracy to w porywach do 18g/dobe. czasem w ciagu grudnia nie
    > wracalem nawet do domu, bo mi sie nie kalkulowalo.
    > i dzisiaj (30.01) dostalem wyplate za grudzien - 1500zl
    > nie satysfakcjonuje mnie to.
    > dodam, ze podpisujac umowe o prace musialem in blanco podpisac
    wypowiedzenie
    > - bez podania daty.
    >
    > co mam robic?

    Poza szukaniem innej pracy niewiele i do glowy przychodzi.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-30 13:19:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 30 Jan 2003 14:02:11 +0100, "mario"
    <v...@i...pl> zakodował:

    >dodam, ze podpisujac umowe o prace musialem in blanco podpisac wypowiedzenie
    >- bez podania daty.

    No, to masz problem. Może się okazać, że od poniedziałku nie
    pracujesz, bo dwa tygodnie temu złożyłeś wypowiedzenie..

    >i dzisiaj (30.01) dostalem wyplate za grudzien - 1500zl
    >nie satysfakcjonuje mnie to.
    [...]
    >co mam robic?

    Uciekać (jak tylko masz dokąd).

    Możesz w ciągu miesiąca rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z
    winy pracodawcy na podstawie Art. 54.§ 1^1. w związku z Art. 94. 5) w
    związku z nieterminową wypłatą wynagrodzenia.
    Najlepiej zrób to w poniedziałek.

    Takie rozwiązanie umowy działa jak wypowiedzenie przez pracodawcę,
    tylko, że od razu, po wręczeniu idziesz do domciu. Dostajesz
    odszkodowanie, równe wynagrodzeniu, jakie byś otrzymał gdyby tego dnia
    wręczył Ci wypowiedzenie pracodawca. Jak przepracowałeś 12 z 18
    miesięcy to od zaraz dostaniesz zasiłek dla bezrobotnych. Można też
    powalczyć od odprawę - w końcu niewypłacanie wynagrodzenia w terminie
    to przyczyna ekonomiczna ;)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-01-30 13:53:00
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > wracalem nawet do domu, bo mi sie nie kalkulowalo.
    > i dzisiaj (30.01) dostalem wyplate za grudzien - 1500zl

    zmienic prace - jak nie pasuje!
    to chyba nie jest takie trudne do wymyslenia, a ze pracy jest wszedzie pelno
    to nie bedziesz mial problemu ze znalezeniem pracy za 10 tys zl w godz od 10
    do 16 i samochodem sluzbowym marki mercedes sel

    takie sa czasy:-(

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 5. Data: 2003-01-30 14:21:37
    Temat: Odp: zla praca, zly pracodawca
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik mario <v...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1b7nq$26h$...@n...tpi.pl...
    > dodam, ze podpisujac umowe o prace musialem in blanco podpisac
    wypowiedzenie
    > - bez podania daty.

    co to znaczy musiałem? użyto siły?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-30 14:49:02
    Od: "mario" <v...@i...pl>

    to był warunek (ustny) podpisania umowy (pisemnej)
    ,m,

  • 7. Data: 2003-01-30 16:44:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > nie satysfakcjonuje mnie to.
    > dodam, ze podpisujac umowe o prace musialem in blanco podpisac

    jaką masz umowę?

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-31 08:15:31
    Od: "mario" <v...@i...pl>

    umowa o stusunek pracy na czas nieokreślony
    ,m,

  • 9. Data: 2003-01-31 08:30:08
    Od: "żuk" <z...@p...onet.pl>

    tyle że nie do końca jest pewne czy to jest wystarczający powód do
    rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy...wg mnie to nie jest
    ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy - ja autorytetem nie jestem ale to
    pamiętam jeszcze z wykładów ;-)...oczywiście to jest obowiązek, ale nie
    przestrzeganie go tj nieterminowa wypłata to nie ciężkie naruszenie
    obowiążków pracodawcy...pozdrowienia
    żuk

  • 10. Data: 2003-01-31 08:35:36
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik mario <v...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1dbac$mso$...@n...tpi.pl...
    > umowa o stusunek pracy na czas nieokreślony

    w zależności jakie masz plany wobec pracodawcy czy nie ma możliwości
    polubownego załatwienia sprawy by zwrócił in blanco? ...z drugiej strony to
    jestem bardzo zdziwiona dlaczego ludzie idą na coś takiego... pracodawcy
    ewidentnie łamią prawo wystarczyło by zgłosić to do inspekcji pracy tym
    samym swoim postępowaniem narażamy się na niezgodne z prawem działania
    pracodawcy ...fakt ,że można pozniej złożyć doniesienie o fałszowaniu
    dokumentu a w sądzie pracy domagać sie roszczeń związanych z wadliwie
    wydanym świadectwem pracy,które zostało wydane na podst. takiego
    wypowiedzenia wypełnionego wg. własnego widzimisie przez pracodawce a
    udowodnić ,ze my tego nie pisaliśmy i nie składaliśmy nie jest łatwe...twoja
    umowa tez pewnie opiewa na jakąs stawke wynagrodzenia z ,którego pewnie
    wynika ,ze zarabiasz o wiele mniej hm różne wybiegi stosowane przez
    pracodawców obniżają ich płatności wzgledem urzędów...jedynym krokiem na
    początek jest zwrócenie się o zwrot tego dokumentu...

    Sandra