  • 1. Data: 2010-10-07 16:29:53
    Temat: zerwanie umowy o szkolenie
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Zawarłem z TU umowę o szkolenie i egzamin na agenta ubezpieczeniowego.
    Kurs trwał 3 tygodnie, mnie dokoptowano w ostatnim, "bo nie ma problemu
    itd, na pewno sobie Pan poradzi. Egzamin nie jest taki trudny [mrugnięcie]
    W związku z tym, że dowiedziałem się o konieczności podpisania weksla in
    blanco (w praktyce bez żadnych ograniczeń i na okaziciela) nie zamierzam
    przystępować do egzaminu ani podpisywać umowy agencyjnej.

    W umowie był zapis, że szkolenie i egzamin są bezpłatne pod warunkiem
    zawarcia umowy agencyjnej na wyłączność na okres co najmniej 12 m-cy.
    Nie ma jednak żadnej wzmianki o kosztach w przypadku niepodpisania tej
    umowy. Nie ma również nic o rzeczonym wekslu.

    Czy w tej sytuacji na podstawie tej umowy mogą żądać ode mnie zapłąty za
    kurs i czy muszę im płacić. Czy to że wziąłem udział tylko w 3 zajęciach
    maa jakieś znaczenie?
    A może lepiej jednak przystąpić do egzaminu, podpisać umowę i odmówić
    jedynie podpisania weksla.
    Jeżeli wtedy odmówią podpisania umowy ze swojej stony, to będzie już ich
    problem, bo ja umowy dotrzymam.

  • 2. Data: 2010-10-07 16:33:21
    Temat: Re: zerwanie umowy o szkolenie
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-07 18:29, cyklista pisze:
    [..]
    > A może lepiej jednak przystąpić do egzaminu, podpisać umowę i odmówić
    > jedynie podpisania weksla.
    > Jeżeli wtedy odmówią podpisania umowy ze swojej stony, to będzie już ich
    > problem, bo ja umowy dotrzymam.

    Tak najlepiej zrobić.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-10-07 18:13:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie ma jednak żadnej wzmianki o kosztach w przypadku niepodpisania tej
    > umowy. Nie ma również nic o rzeczonym wekslu.

    Przede wszystkim, jeśli nie ma nic o wekslu, to nie musisz go podpisać.
    Wówczas albo podpiszą z Tobą umowę bez weksla, albo nie podpiszą i to ich
    problem, bo Ty chcialeś podpisać.

    > Czy w tej sytuacji na podstawie tej umowy mogą żądać ode mnie zapłąty za
    > kurs i czy muszę im płacić. Czy to że wziąłem udział tylko w 3 zajęciach
    > maa jakieś znaczenie?

    Jeśli zawarliście umowę, to na jej podstawie mogą dochodzić kosztów tego
    szkolenia. Z tym, że z tego co piszesz w zasadzie w szkoleniu też nie
    wziąłeś udziału.

    > A może lepiej jednak przystąpić do egzaminu, podpisać umowę i odmówić
    > jedynie podpisania weksla.

    Tak bym zrobił.

    > Jeżeli wtedy odmówią podpisania umowy ze swojej stony, to będzie już ich
    > problem, bo ja umowy dotrzymam.

    No właśnie

  • 4. Data: 2010-10-08 05:57:18
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 18:33:21 +0200, Arek napisał(a):

    > Tak najlepiej zrobić.

    Można też oblać egzamin :) A przynajmniej spróbować, bo może się okazać, że
    mimo szczerych chęci się nie da.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2010-10-08 07:24:36
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 08.10.2010 07:57, zly pisze:

    > Można też oblać egzamin :) A przynajmniej spróbować, bo może się okazać, że
    > mimo szczerych chęci się nie da.
    Podobno nie jet to takie proste (oblanie).
    Poza tym są jeszcze poprawki. :)

  • 6. Data: 2010-10-08 15:21:46
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Podobno nie jet to takie proste (oblanie).
    > Poza tym są jeszcze poprawki. :)

    Wg mnie egzamin na licencję PUNU wcale nie jest taki łatwy
    Zdawałem go kilka lat temu i myśle że miałem wiecej szczęścia niż wiedzy.
    Także wydaje mi sie ze oblać wcale nie jest tak trudno.

  • 7. Data: 2010-10-08 17:11:55
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 08.10.2010 17:21, moje_przedmioty pisze:

    > Wg mnie egzamin na licencje PUNU wcale nie jest taki ?atwy
    Nie twierdziłem, że jest łatwy, tylko że nie jest trudno go zdać, a to
    (przynajmiej w pewnych okolicznościach) nie to samo.
    Na zajęciach było to dośc czytelnie dawane do zrozumienia.