  • 1. Data: 2007-09-28 09:11:41
    Temat: zerwanie umowy najmu mieszkania- bardzo pilne
    Od: lukasz <v...@g...com>

    Witam
    Oto tresc umowy: http://wklej.org/id/e11c90c52e
    Mam pytanie-jakie konsekwencje ponosze w momencie jej zerwania. Dodam
    ze dzisiaj bede mieszkal dopiero pierwszy dzien w wynajetym
    mieszkaniu, kaucje juz wplacilem
    Z gory dzieki za pomoc:)

  • 2. Data: 2007-09-28 10:03:08
    Temat: Re: zerwanie umowy najmu mieszkania- bardzo pilne
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "lukasz" <v...@g...com> napisał
    > Mam pytanie-jakie konsekwencje ponosze w momencie jej zerwania. Dodam
    > ze dzisiaj bede mieszkal dopiero pierwszy dzien w wynajetym
    > mieszkaniu, kaucje juz wplacilem

    Jest to umowa na czas określony. Nie masz prawa jej zerwać, jeśli została
    zawarta. Wynajmujący może dochodzić sądownie swoich praw, a więc czynszu
    przez cały okres na jaki została zawarta. Możesz ją rozwiązać za
    porozumieniem stron, ale tylko za zgodą wynajmującego. Powinno byc to w tej
    samej formie (pisemnej). Szczególne przypadki umożliwiające skuteczne
    wypowiedzenie tej umowy przez Ciebie bez porozumienia, bez konsekwencji, są
    w odpowiednim rozdziale Kodeksu cywilnego, dotyczy to głownie rażących
    uchybień ze strony wynajmującego itp.

  • 3. Data: 2007-09-28 10:15:20
    Od: lukasz <v...@g...com>

    a za takie uchybienie moge uznac np kiepska jakosc glownych drzwi?-
    wczesniej tego nie zauwazylem-a bede trzymal w mieszkaniu drogi sprzet
    a drzwi da sie pewie otworzyc kopnieciem o_O

  • 4. Data: 2007-09-28 10:40:02
    Od: ps <p...@g...pl>

    lukasz pisze:
    > a za takie uchybienie moge uznac np kiepska jakosc glownych drzwi?-
    > wczesniej tego nie zauwazylem-a bede trzymal w mieszkaniu drogi sprzet
    > a drzwi da sie pewie otworzyc kopnieciem o_O

    Nie, ale zawsze możesz spróbować kopnąć. Najwyżej, gdy się rozlecą,
    wstawisz na swój koszt nowe, już nie uchybiające niczemu :)

  • 5. Data: 2007-09-28 10:40:43
    Od: lukasz <v...@g...com>

    On 28 Wrz, 12:40, ps <p...@g...pl> wrote:

    > Nie, ale zawsze mo esz spróbowa kopn . Najwy ej, gdy si rozlec ,
    > wstawisz na swój koszt nowe, ju nie uchybiaj ce niczemu :)

    a nie moge poprosic wynajmujacego o ich wymiane na jego koszt?

  • 6. Data: 2007-09-28 10:41:28
    Od: lukasz <v...@g...com>

    znaczy czy jest zobowiazany do tego

  • 7. Data: 2007-09-28 10:46:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.93.h
    tm

    Tytul XVII. NAJEM I DZIERZAWA
    DZIAL I. NAJEM

  • 8. Data: 2007-09-28 10:46:50
    Od: ps <p...@g...pl>

    lukasz pisze:
    (..)
    > a nie moge poprosic wynajmujacego o ich wymiane na jego koszt?

    Poprosić zawsze możesz :)

    A na czym polega ta kiepska jakość? :)

  • 9. Data: 2007-09-28 10:47:56
    Od: lukasz <v...@g...com>

    On 28 Wrz, 12:46, ps <p...@g...pl> wrote:
    > A na czym polega ta kiepska jako ? :)

    drzwi sa 2 czesciowe i po zamknieciu jedna czesc jest bardziej
    odchulona do przodu od 2 przez co miedzy polowkami jest szpara a
    pozatym ruszaja sie przy pchnieciu nawet-wiec IMHO kopniecia by nie
    wytrzymaly;)

  • 10. Data: 2007-09-28 10:50:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    lukasz wrote:

    > a za takie uchybienie moge uznac np kiepska jakosc glownych drzwi?-
    > wczesniej tego nie zauwazylem-a bede trzymal w mieszkaniu drogi sprzet
    > a drzwi da sie pewie otworzyc kopnieciem o_O

    Nie ... jeżeli mieszkanie zagraża twojemu zdrowiu lub życiu, możesz
    wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, nawet jeżeli o tym
    zagrażaniu wiedziałeś przed podpisaniem umowy.

    Czyli powiedzmy: nieogrzewany pokój lub okna tak nieszczelne, że masz w
    pokoju poniżej iluśtam stopni (ale to trzebaby poczekać do zimy).

    Pokój zagrzybiony, pomalowany czymś trującym lub mający inne szkodliwe dla
    zdrowia wyziewy.

    p. m.