  • 11. Data: 2011-01-24 00:00:34
    Temat: Re: "żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    On 24 Sty, 00:30, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > No i co za tym idzie...przyszli emeryci będą mieli groszowe emerytury,
    > nastąpiły podwyżki żywnosci, prądu, gazu,  odsetki w bankach lada dzień
    > będa sporo większe.

    Ale co ma jedno z drugim wspolnego? Bredzisz nie majac pojecia o
    ekonomii.

  • 12. Data: 2011-01-24 00:10:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-24 00:30, animka pisze:

    > No i co za tym idzie...przyszli emeryci będą mieli groszowe emerytury,
    > nastąpiły podwyżki żywnosci, prądu, gazu, odsetki w bankach lada dzień
    > będa sporo większe.

    No takie życie - jeżeli instytucja budżetowa robi "wtopę" która kosztuje
    życie 96 osób, to trzeba za tą wtopę zapłacić.

    W sumie podobno 250tys to i tak dość ubogo, co zresztą wcale nie oznacza
    że spadkobiercy ofiar dalej nie wywalczą więcej.
    Ponoć w cywilizowanym lotnictwie, jakąś tam normą jest kwota 1mln$ za
    osobę (wiedza z mediów).

  • 13. Data: 2011-01-24 00:24:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-01-24 00:30, animka pisze:
    [..]
    > być! Dla nich nie może zabraknąć i aby nie miali za mało, a emeryt niech
    > sobie zdycha.

    Trza było iść do żłoba lub wybierać inaczej.
    Oczywistym jest, że Władza ZAWSZE się wyżywi.
    Tak było, jest i będzie.

    Pospólstwo jest nieistone.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2011-01-24 00:53:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2011 6:10 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > No takie życie - jeżeli instytucja budżetowa robi "wtopę" która kosztuje
    > życie 96 osób, to trzeba za tą wtopę zapłacić.

    ale to są promile budżetu i w zasadzie nie mają żadnego wpływu na budżet.

  • 15. Data: 2011-01-24 05:51:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 01:10, Tomasz Pyra pisze:

    > Ponoć w cywilizowanym lotnictwie, jakąś tam normą jest kwota 1mln$ za
    > osobę (wiedza z mediów).

    Tyle, że to nie było 'cywilizowane' lotnictwo a wojskowe i porównywanie
    z cywilnymi przypadkami jest trochę na wyrost.
    Co nie oznacza, że budżet nie powinien zapłacić skoro właściciel
    samolotu nie był tak przewidujący i nie ubezpieczył takiego lotu (choć
    nie jestem przekonany czy 'wojskowość' nie wyklucza czasem możliwości
    sensownego ubezpieczenia).

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-01-24 07:41:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-24 01:10, Tomasz Pyra pisze:

    > Ponoć w cywilizowanym lotnictwie, jakąś tam normą jest kwota 1mln$ za
    > osobę (wiedza z mediów).

    To jeszcze zależy gdzie mieszkał zmarły. Inaczej życie będzie wycenione
    gdzieś w Etiopii, inaczej w Polsce, a inaczej w Ameryce.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-01-24 08:51:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > O ile to że jakieś tam pieniądze się należą to nie jest wcale dziwne, to
    > że "żont" proponuje pieniądze bez zrzeczenia się dalszych roszczeń to jest
    > dopiero idiotyzm. Drugim idiotyzmem jest to że wszystkim po równo.

    A czemu miałoby nie być po równo ???

  • 18. Data: 2011-01-24 09:00:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Tu należy pamiętać że odszkodowanie płaci sprawca wypadku. W tym wypadku
    > odpowiedzialność finansową ponosi budżet państwa.
    > Ubezpieczyciela nie ma, bo sam lot ani cały Pułk ubezpieczone nie były.
    >
    > I prawdę mówiąc 250 tys. zł nie wydaje się być kwotą szczególnie
    > wygórowaną. W wielu przypadkach zapewne nie pokryje nawet faktycznych
    > strat wynikających z tego że zmarły przestaje pracować i przynosić do domu
    > pensje.

    Jak nie pracuje to nie zarabia. Strata nie polega na tym, że już nie
    przynosi kasy tylko, że co najwyżej że już nie może pracować. Powszechny
    system ubezpieczeń chyba to obejmuje.

    > W zasadzie przyzwoitość nakazuje żeby te odszkodowania nie były małe - i
    > tu niezależnie czy chodzi o ofiary katastrofy lotniczej, czy ofiary
    > wypadków drogowych.

    No tak, ale ile jest osób w Polsce, którym wypłacono tak wysokie kwoty ?

  • 19. Data: 2011-01-24 09:52:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    niusy.pl pisze:

    > A czemu miałoby nie być po równo ???

    Bo to nie komunizm.
    Czemu ludzie nie są równego wzrostu, równej wagi, równej inteligencji,
    itp ...

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 20. Data: 2011-01-24 10:09:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Sty, 01:10, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > że spadkobiercy ofiar dalej nie wywalczą więcej.
    > Ponoć w cywilizowanym lotnictwie, jakąś tam normą jest kwota 1mln$ za

    Od kiedy niby? 113 ofiar z Concorda z 2000 roku dostali 10 milionow
    euro do podzialu. nijak nie wychodzi mln $ na lebka.