  • 11. Data: 2005-04-29 16:05:41
    Temat: Re: zdjecia z miejsc publicznych
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> popełnił 29 kwi 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:370s4d.i6n.ln@ziutka.router:

    > Nie sądzę aby Zoo mieściło się tematycznie w zakresie muzeum/galeria.
    > Dyskusja jest o tyle bezprzedmiotowa, że bardzo trudno w przypadku
    > ogólnym uznać zwierzaka czy roślinę za utwór.

    A może odejść od rozważań dookoła PA a zastanowić się
    na możliwością ustalania regulaminu porządkowego na
    terenie ZOO (to również działalność badawcza)?
    Jest też ustawa o ochronie zwierząt, bo spec-ustawy (rus.)
    od zoo sobie nie przypominam.
    Może Dyrekcja stamtąd czerpie podstawy?
    Mamy tu specjalistę od regulaminów, może się wypowie ;)))

    Racjonalności takiemu zakazowi, w pewnych określonych warunkach,
    nie sposób odmówić (zamknięte pawilony, płoszenie zwierząt lampą błyskową,
    stanowiska szczególnie płochliwych zwierząt itd.)

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2005-04-29 18:04:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Racjonalności takiemu zakazowi, w pewnych określonych warunkach,
    > nie sposób odmówić (zamknięte pawilony, płoszenie zwierząt lampą
    błyskową,
    > stanowiska szczególnie płochliwych zwierząt itd.)

    A jak ktoś będzie bez lampy robił zdjęcia? Bo sam zakaz używania lamp,
    to by ewentualnie przeszedł z przyczyn przez Ciebie podniesionych.

  • 13. Data: 2005-04-30 08:13:55
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "poreba" <d...@p...com> wrote in message
    > Racjonalności takiemu zakazowi, w pewnych określonych warunkach, nie
    > sposób odmówić (zamknięte pawilony, płoszenie zwierząt lampą błyskową,
    > stanowiska szczególnie płochliwych zwierząt itd.)

    Ale tu nie chodzi o zakaz robienia zdjec. Zdjecia mozna robic (nawet
    dodatkowo sie za to placi). Chodzi o zakaz publikacji zrobionych zdjec.
    Zaplacisz za robienie zdjec, zrobisz zdjecia, ale wg dyrekcji nie mozesz
    tych zdjec nigdzie opublikowac bez ich zgody.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 14. Data: 2005-04-30 08:30:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mozesz
    > tych zdjec nigdzie opublikowac bez ich zgody.

    Wiesz, moim zdaniem to tak samo jak z zakazem robienia zdjęć w sklepach.
    Wg nich, to może i wymaga ich zgody. Według prawa już nie. ciekawe co
    zrobią, jak opublikujesz. Podejrzewam, ze się na Ciebie obrażą, bo nie
    miałaś ich zgody. Jakieś dalej idące reperkusje do głowy mi nie
    przychodzą.

  • 15. Data: 2005-04-30 09:05:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Joanna" <y...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > (nawet dodatkowo sie za to placi). Chodzi o zakaz publikacji...
    > ale wg dyrekcji nie mozesz tych zdjec nigdzie opublikowac bez
    Ach, ze "zdaniem dyrekcji" ciężko dyskutować, "dyrekcja" może np.
    za działalność konkurencyjną uznać usługi, których firmie wręcz
    _nie_ wolno wykonywać, "dyrekcja" wywiesza tabliczki "zakaz
    fotografowania", "dyrekcja" zarządza "tylko halówki".
    Przepraszam, nie doczytałem.
    A chociaż cień argumentacji "dyrekcja" objawiła,
    czy w łaskawości swojej podstawy swojego stanowiska
    skrzętnie ukrywa?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-04-30 16:28:50
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    > A chociaż cień argumentacji "dyrekcja" objawiła,
    > czy w łaskawości swojej podstawy swojego stanowiska
    > skrzętnie ukrywa?

    Taka maja ekspertyze ich radcy prawnego. Ale na moje pytanie o podstawe
    prawna tego zakazu nie dostalam odpowiedzi.

    Zapytalam dyrekcji o zgode (az tak mi na tych zdjeciach nie zalezalo, mam
    wiele innych) i wygladalo to tak: najpierw cos mowili o tym, ze musieliby
    sprawdzic ksiazke pod wzgledem merytorycznym (nie powiedzialam im tego na co
    mialam ochote, ze nikt u nich nie jest w stanie tego zrobic :)), potem
    zazyczyli sobie zdjec do oceny. W koncu dostalam odpowiedz od dyrektora, ze
    zdjecia sa "fatalne" i on nie zgadza sie na ich publikacje. Odpisalam panu
    dyrektorowi, ze to ja sie podpisuje pod zdjeciami jako autorka, a jako
    autorce ksiazki te zdjecia mi odpowiadaja... I zapytalam o podstawe prawna.
    Odpowiedzi juz nie dostalam.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 17. Data: 2005-04-30 18:45:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Po co ich pytałaś? teraz będziesz miała wyrzuty sumienie :-)

  • 18. Data: 2005-05-01 09:09:28
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Po co ich pytałaś? teraz będziesz miała wyrzuty sumienie :-)

    Pytalam o zgode w zasadzie z ciekawosci... Zdjec nie opublikuje, mam
    kilkaset innych, a to mialo byc pare zdjec. Nie sa az tak wazne, spokojnie
    sie bez nich obejde.

    Pozdrawiam,
    Joanna