  • 1. Data: 2002-07-21 22:32:10
    Temat: zastraszanie smsem ??
    Od: s...@P...fm (Bartlomiej M)

    Witam!
    Czy otrzymujac smsy z pogrozkami moge zglosic fakt na prokurature ?
    jako co bedzie to zakfalifikowane i co grozi sprawcy ??
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 2. Data: 2002-07-21 23:45:07
    Temat: Re: zastraszanie smsem ??
    Od: "[ piotr sut ]" <u...@t...pl>

    Użytkownik "Bartlomiej M" <s...@P...fm> napisał w wiadomości
    | Witam!
    | Czy otrzymujac smsy z pogrozkami moge zglosic fakt na prokurature ?
    | jako co bedzie to zakfalifikowane i co grozi sprawcy ??

    Mozesz jak najbardziej:

    Art. 190. § 1. kk Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    ps.: w ub. roku w Sopocie skazali kolesia za grozenie sms`ami.
    ps2.: nie wykasowuj sms`ow
    ps3.: najtrudniej bedzie wykazac "uzasadnioną obawę"

    ->piotr

  • 3. Data: 2002-07-22 09:37:51
    Od: "www.radny2002.prv.pl" <N...@w...pl>

> [...]
    > ps2.: nie wykasowuj sms`ow
    > ps3.: najtrudniej bedzie wykazac "uzasadnioną obawę"

    o ile dobrze pamietam, to ta sprawa dotyczyla nawet sms'ow wysylanych przez
    internet. Chyba 30 dni slad zostaje na serverze, wiec w takich przypadkach
    nie ma co zwlekac, nigdy nie wiesz czy te grozby nie przerodza sie w cos
    powazniejszego.

    PZDR
    quba
    www.radny2002.prv.pl

  • 4. Data: 2002-07-22 09:48:10
    Od: Piotr <p...@n...pt>

    > ps3.: najtrudniej bedzie wykazac "uzasadnioną obawę"

    jakies pomysly jak wykazac ?

    Pzdr

  • 5. Data: 2002-07-22 12:30:39
    Od: s...@P...fm (Bartlomiej M)

> [...]
    >nie ma co zwlekac, nigdy nie wiesz czy te grozby nie przerodza sie w cos

    spoko :)
    smsy wysylal z aparatu takze sprawa nie bedzie taka trudna, jezeli cos
    bedzie nie tak to zglosze i tyle...
    dzieki za pomoc :)
    ps. czy zastraszanie przez gg tez wchodzi w gre ?
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 6. Data: 2002-07-22 14:04:39
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...pt> napisał w wiadomości

    > jakies pomysly jak wykazac ?
    >
    > Pzdr

    1997.04.17 wyrok SN II KKN 171/96 Prok.i Pr. 1997/10/4

    Do wypełnienia stanu faktycznego z art. 166 k.k. nie jest konieczne, aby
    sprawca miał rzeczywiście groźbę wykonać, ani też, by istniały obiektywne
    możliwości jej spełnienia.
    Orzecznictwo Sądu Najwyższego wielokrotnie podkreślało, iż znamię występku z
    art. 166 k.k. polegające na wzbudzeniu w zagrożonym obawy spełnienia groźby,
    należy oceniać SUBIEKTYWNIE, z punktu widzenia zagrożonego i wystarczy, aby
    groźba wzbudziła w zagrożonym przekonanie, że jest poważna i zachodzi
    prawdopodobieństwo jej ziszczenia.

    (art. 166 kk z 1969 r. = art. 190 § 1 obecnego kk)

    Nie trzeba więc nic "wykazywać".

  • 7. Data: 2002-07-22 14:19:23
    Od: c...@w...pl (chawison)

    a wiesz kto/moze znajoma robi Ci kawaly

  • 8. Data: 2002-07-22 15:05:37
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    > smsy wysylal z aparatu takze sprawa nie bedzie taka trudna
    Jeśli ma aparat kupiony z 2 ręki i przeprogramowany (zmiana nr ident.),
    pakiet startowy kupiony od stolikowca na giełdzie, a formularz zgłoszeniowy
    wypełnił fałszywymi danymi lub w ogóle, to sądzę, że sprawa będzie bardzo
    trudna, jeśli nie beznadziejna. Tym bardziej, jeśli przestanie tej karty
    używać.
    Jeśli SMS był wysłany przez bramkę WWW z kafejki internetowej to (IMO)
    podobnie.

    > czy zastraszanie przez gg tez wchodzi w gre ?
    Zastraszenie jest zastraszeniem bez względu na rodzaj użytego medium
    komunikacyjnego.

    Reasumując: jeśli "groziciel" jest głupi lub nieostrożny - da się go dorwać.
    Jeśli ma trochę wiedzy i oleju w głowie - bardzo wątpię.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 9. Data: 2002-07-22 15:35:29
    Od: Piotr <p...@n...pt>

    > Nie trzeba więc nic "wykazywać".

    Dzieki, milo widziec ze SN ustalil sensowna interpretacje

    Piotr

  • 10. Data: 2002-07-22 19:35:27
    Od: s...@P...fm (Bartlomiej M)

    >a wiesz kto/moze znajoma robi Ci kawaly

    na pewno nie znajomy, bo moja byla (po roku czasu) znalazla sobie
    chlopaka, ktory mnie zaczal straszyc, a obawa uzasadniona bo wie gdzie
    mieszkam, jak wygladam i gdzie sie ucze...
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/