  • 1. Data: 2003-01-10 14:30:26
    Temat: zasilek macierzynski
    Od: "Tomasz W." <d...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich Grupowiczow! wiem ze temat zasilku macierzynskiego byl tu
    juz poruszany, nawet przejrzalam wiele postow w archiwum ale ciagle nie do
    konca jestem pewna swej sytuacji. wiec moze ktos z Was rozpatrzy moj
    indywidualny przypadek:
    aktualnie jestem w ciazy i pracuje tylko na umowe o dzielo. jestem na
    ubezpieczeniu meza ktory ma umowe o prace. termin porodu na kwiecien. zeby
    zyskac prawo do zasilku macierzynskiego chce sie zatrudnic u znajomej z
    poczatkiem lutego. tak wiec do dnia porodu przepracuje ok 2 m-ce. ile w
    takim wypadku wyniesie zasilek? bo wiem ze liczy sie go jako srednia z 6
    poprzedzajacych porod m-cy. czy biora pod uwage tylko wynagrodzenie z um. o
    prace? (wtedy ja mam tylko te 2 miechy) czy tez zarobek z umowy o dzielo?
    jezeli tylko z tych 2 miesiecy z um. o prace to czy do wyliczenia sredniej
    podziela to przez 6? zalozmy ze bede miala te najnizsze 800 zl. ile wyniesie
    zasilek?
    wiem ze to troche dlugie tym wieksze moje podziekowania za uwage!
    alicja

  • 2. Data: 2003-01-10 21:17:38
    Temat: Re: zasilek macierzynski
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Tomasz W." vel Alicja napisała:
    > zeby zyskac prawo do zasilku macierzynskiego chce sie zatrudnic
    > u znajomej z poczatkiem lutego. tak wiec do dnia porodu przepracuje
    > ok 2 m-ce. ile w takim wypadku wyniesie zasilek?

    Zero złotych.
    ZUS naśle kontrolę na Twoją znajomą, a potem stwierdzi, że umowa
    jest fikcją i nic nie dostaniesz. Będziesz musiała iść z tym do
    sądu, a tam poczekać kilka lat na niepewny wyrok.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm