  • 1. Data: 2004-09-27 10:20:10
    Temat: zasady dopuszczenia do obrotu
    Od: "koss" <c...@w...pl>

    mam nastepujacy problem
    chcialbym sprowadzac do Polski z USA
    jeden dietetyczny srodek spozywczy ( skladniki to witaminy ,wyciagi ziol )

    z tego co sie zorientowalem to przed importem takiego srodka
    musze uzyskac " jakies " zezwolenia

    No i tu mam problem bo dzwonilem juz chyba wszedzie i jestem odsylany
    z miejsca na miejsce z sanepidu do Panstwowego Zakladu Higieny stamtad
    do GIS a w GIS nikt nic nie wie... :((((

    Czy ktos z grupowiczow orientuje sie jaka jest procedura
    dopuszczenia do obrotu , gdzie trzeba zlozyc dokumenty pochodzenia
    wzory etykiet itp

    A moze sa jakies firmy ktorym mozna zlecic zarejstrowanie takich produktow

    Pozdrawiam i serdecznie dziekuje
    za poswiecony
    czas

  • 2. Data: 2004-09-27 11:13:46
    Temat: Re: zasady dopuszczenia do obrotu
    Od: "KALKOL" <w...@G...PL>

    Użytkownik "koss" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wzory etykiet itp
    >
    > A moze sa jakies firmy ktorym mozna zlecic zarejstrowanie takich produktow

    bo źle szukasz na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html wez wyszukiwanie
    wedłog haseł wpisz leki i znajdziesz to co ci trzeba. Zaobserwój jak to
    potencjalna konkurencja robi i jak jest to zarejestrowane bo moj ojciec
    uzywa jakichś pastylek ale to rzekomo są cukierki

  • 3. Data: 2004-09-28 12:12:32
    Od: "koss" <c...@w...pl>

> [...]
    > potencjalna konkurencja robi i jak jest to zarejestrowane bo moj ojciec
    > uzywa jakichś pastylek ale to rzekomo są cukierki

    no wiec odnosnie konkurencji to przy opisie produktu o zblizonym skladzie
    znalazlem takie info
    "Dietetyczny srodek spozywczy nie ma numeru oraz nazwy swiadectwa rejstracji,
    b od 2003 roku polskie prawo nie przewiduje numeru GIS na suplementy diety
    ( dietetyczne srodki spozywcze "

    przy innym zas bylo:

    Produkt został zgłoszony do GIS i zgodnie z ustawą z dnia 21 maja 2001 roku o
    warunkach zdrowotnych żywności i żywienia(Dz. U. Nr 63, poz. 634) (art.18 ust
    1), dopuszczony do sprzedaży pozaaptecznej na terenie Polski. Nie jest również
    dostępny na receptę

    z tego by wynikalo ze musze otrzymac od Panstwowego Inspektoratu Sanitarnego
    tylko dokument o braku zastrzezen co do jakosci zdrowotnej przewozonego zza
    granicy srodka spozywczego.
    No i tu[ierwsze pytanie czy Panstwowy Inspektorat Sanitarny i Sanepid (
    stacja sanitarno-epidemiologiczna ) to ta sama instytucja bo mam wrazenei ze
    tak..

    orientuje sie ktos jak ta cala procedrua wyglada ?
    bo Panie w sanepidzie sprawialy wrazenie takich ktore chetnie by pomogly
    gdybym im powiedzial i pokzal palcem co maja zrobic :(
    bo one nie wiedza...