  • 1. Data: 2004-04-07 17:02:01
    Temat: zapytanie o karalnosc ?!?
    Od: "bart" <o...@W...pl>

    witam,
    mam dostarczyc do firmy (poczta polska) zapytanie o karalnosc ?
    doadam tylko ze cos bedzie gdyz 22.04.2003 odebrano mi prawo jazdy na rok za
    jazde pod wplywem alkoholu ale to nie powinno stanowic dla nich problemu bo
    chodzi im tylko o zagarniecie mienia a moje pyt to:
    1) za prawo jazdy dostalem wyrok lecz nie pamietam dokladnie jaki :(
    pamietam ze rok zakazu prowadzenia poj. mech. oraz 3 miesiace i to bylo
    jakies minimum na... nie pamietam czy to na 1 rok czy na 3 wiec ile to
    moglo byc ?
    2) po jakim czasie wypadne z rejestru za te prawo jazdy ?
    3) kiedys tez zgrzeszylem i jezeli mialem sprawe i wyrok 3 lata w
    zawieszeniu na 1 rok (par208) to to tez bedzie na tym (w czerwcu minie 8 lat
    od daty skazania mnie) ?

    prosze o odpowiedzi bo nie wiem czy jest sens wydawac 50pln na znaczek
    skarbowy na ten druk

  • 2. Data: 2004-04-07 18:20:03
    Temat: Re: zapytanie o karalnosc ?!?
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    art 106 i n KK - zatarcie skazania.

  • 3. Data: 2004-04-07 21:56:03
    Od: "slivker" <s...@t...pl>

    Zatarcie skazania

    Art. 106. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe; wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.

    Art. 107. § 1. W razie skazania na karę pozbawienia wolności wymienioną w
    Art. 32 pkt 3 lub karę 25 lat pozbawienia wolności, zatarcie skazania
    następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od wykonania lub darowania kary albo
    od przedawnienia jej wykonania.
    § 2. Sąd może na wniosek skazanego zarządzić zatarcie skazania już po
    upływie 5 lat, jeżeli skazany w tym okresie przestrzegał porządku prawnego,
    a wymierzona kara pozbawienia wolności nie przekraczała 3 lat.
    § 3. W razie skazania na karę dożywotniego pozbawienia wolności, zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od uznania jej za wykonaną,
    od darowania kary albo od przedawnienia jej wykonania.
    § 4. W razie skazania na grzywnę albo karę ograniczenia wolności, zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 5 lat od wykonania lub darowania
    kary albo od przedawnienia jej wykonania; na wniosek skazanego sąd może
    zarządzić zatarcie skazania już po upływie 3 lat.
    § 5. W razie odstąpienia od wymierzenia kary, zatarcie skazania następuje z
    mocy prawa z upływem roku od wydania prawomocnego orzeczenia.
    § 6. Jeżeli orzeczono środek karny, zatarcie skazania nie może nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem jego wykonania, z
    zastrzeżeniem Art. 76 § 2.

    Art. 108. Jeżeli sprawcę skazano za dwa lub więcej nie pozostających w
    zbiegu przestępstw, jak również jeżeli skazany po rozpoczęciu, lecz przed
    upływem, okresu wymaganego do zatarcia skazania ponownie popełnił
    przestępstwo, dopuszczalne jest tylko jednoczesne zatarcie wszystkich
    skazań.

  • 4. Data: 2004-04-11 23:10:19
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

> [...]
    > lub darowania kary albo od przedawnienia jej wykonania; na wniosek
    > skazanego sąd może zarządzić zatarcie skazania już po upływie 3 lat.
    Tzn jeżeli dostałem mandat za złe parkowanie to teżjestem w tym rejestrze
    ?
    czy dopiero wtedy kiedy dostanę grzywnę wymierzoną przez sąd ?
    Pozdrawiam User