  • 1. Data: 2008-12-28 22:11:26
    Temat: zapytania o mozliwosc przeslania handlowej - spam?
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    Ostatnio coraz czesciej dostaje nie spam, ale zapytania o mozliwosc
    przeslania oferty handlowej.

    W mailu jest pytanie czy wyrazam zgode na jednorazowe otrzymanie takiej
    oferty, dostane ja jesli odpisze TAK (jesli nic nie zrobie, nie dostane).
    Przy czym krociutko nakreslone jest czym sie firma zajmuje (np. ze oferta
    dotyczy mebli roznego rodzaju - i kilka okreslen)

    1. Czy cos takiego podchodzi pod spam?
    2. Czy samo pytanie (bez nawet wspomnienia jakiej branzy dotyczy oferty)
    rowniez?

  • 2. Data: 2008-12-28 23:05:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JG" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy cos takiego podchodzi pod spam?

    Nie popadajmy w skrajności. W końcu poczta mailowa jest po to, by z niej
    korzystać. Jeśli te pytania nie są ponawiane, to ja bym ni był skłonny
    uważać ich za szkodliwe

    > 2. Czy samo pytanie (bez nawet wspomnienia jakiej branży dotyczy oferty)
    > również?

    Z karnego punktu widzenia raczej nie, bowiem tam mowa o niezamówionej
    ofercie, a nie pytaniu.

  • 3. Data: 2008-12-29 10:33:16
    Od: ML <o...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Z karnego punktu widzenia raczej nie, bowiem tam mowa o niezamówionej
    > ofercie, a nie pytaniu.

    W ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest napisane:

    informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy (...)

    Takie pytanie służy POŚREDNIO do promowania towarów lub usług (w końcu
    taki jest właśnie cel tego maila, z jakiego innego powodu ktoś miałby go
    wysyłać?), a więc moim zdaniem podpada pod to.

  • 4. Data: 2008-12-29 20:07:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ML" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taki jest właśnie cel tego maila, z jakiego innego powodu ktoś miałby go
    > wysyłać?), a więc moim zdaniem podpada pod to.

    Moim zdaniem nie masz racji. Pytanie, czy czasem nie jesteś zainteresowany
    czyjąś ofertą, to po prostu pytanie i nic więcej. Pośrednie promowanie
    produktów to kretyński mail, że Ania Z. już kupiła pralkę firmy ABCD, i
    jest zadowolona obliczony na to, ze zaintryguję Cię i zaczniesz szukać co
    to za Ania Z, i czemu postanowiła Cię o swym szczęściu powiadomić.