  • 31. Data: 2009-09-05 14:57:15
    Temat: Re: zaokrąglanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D wrote:
    > Towar kosztuje 20, a z wyliczenia netto+vat wychodzi 20,01

    Towar jak widać nie może kosztować 20 zł brutto bo nie da się takiej
    ceny wyliczyć.

  • 32. Data: 2009-09-05 15:10:56
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    > Towar jak widać nie może kosztować 20 zł brutto bo nie da się takiej ceny
    > wyliczyć.

    Może bo tyle FAKTYCZNIE kosztuje.

  • 33. Data: 2009-09-05 15:13:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Towar jak widać nie może kosztować 20 zł brutto bo nie da się takiej
    > ceny wyliczyć.

    Uważaj, bo ktoś to na serio potraktuje...

    MJ

  • 34. Data: 2009-09-05 15:45:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D w <news:h7tv28$88p$1@news.onet.pl>:

    > Może bo tyle FAKTYCZNIE kosztuje.

    Może od tej strony zrozumiesz:

    Cena na półce jest cena obowiązującą, która jak pisałaś zapłaciłaś.
    To, że sprzedawca skorzystał z takiej a nie innej metody przy wyliczaniu
    kwot na fakturze nie powinno Cię zbytnio interesować, jeżeli wyliczenie było
    zgodne z przepisami.
    Jeżeli chcesz być bardziej papieska od papieża, to w rozliczeniu rocznym ten
    1 grosz, którego nie zapłaciłaś dolicz sobie do przychodów z innych źródeł.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2009-09-05 16:46:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Uważaj, bo ktoś to na serio potraktuje...

    skoro zaokrąglenie VAT stanowi taki problem to może lepiej nie wystawiac
    cen, ktorych sie nie rozumie.

  • 36. Data: 2009-09-06 06:31:03
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *uśmiechnięta_daria:D* napisał(-a):

    > Mam wrażenie, że to jednak problem prawny. Chodzi o płatności faktur.
    > Mało tego, myślę, że nie każdy zatrzymał się na poziomie bodaj 6
    > klasy szkoły podstawowej i potrafi myśleć szerzej.

    Zasady zaokrąglania liczb są na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej i
    bez znaczenia jest to, czego zaokrąglone liczby mają dotyczyć, polskich
    złotych, czy stopni Celsjusza. Jeśli ktoś sobie nie uświadamia, że to
    problem matematyczny, a nie prawny, to jego rozwój zatrzymał się na tej
    klasie. Na marginesie dodam, że pytanie było czy 20,008 po zaokrągeleniu
    w górę może być 20,1 a nie 20,01 tak jak to się pojawiło w dyskusji a z
    czym akurat się zgadzam.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 37. Data: 2009-09-06 08:13:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 05 wrzesień 2009 10:58
    (autor uśmiechnięta_daria:D
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7t98b$gs5$1@news.onet.pl>):

    > Wiem, że to tylko 1 grosz ale ja kupuję to często i inni
    > pewnie też.

    i przy 100 klientach mamy 1zł. Przy 1000 klientów 10zł.
    Faktycznie jest to problem wart rozważania.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 38. Data: 2009-09-06 08:17:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <h7t98b$gs5$1@news.onet.pl>):

    > i przy 100 klientach mamy 1zł. Przy 1000 klientów 10zł.
    > Faktycznie jest to problem wart rozważania.

    Problem może i jest, bo jak na przykład operator GSM ma 10 milionów
    klientów, to różnica 1 grosza daje 100 tysięcy.

    Z drugiej jednak strony jest to chyba problem wystawcy faktury -
    jeszcze mi się nie zdarzyło, aby po umówieniu jakiejś ceny trzeba było
    dopłacić grosz, bo tak zostało wyliczone na fakturze.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-09-06 12:33:39
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

> [...]
    > mi się nie zdarzyło, aby po umówieniu jakiejś ceny trzeba było dopłacić
    > grosz, bo tak zostało wyliczone na fakturze.

    Właśnie ten problem dotyczy jednego z operatorów, więc miesięcznie może być
    sporo;)

  • 40. Data: 2009-09-06 19:22:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:

    > Właśnie ten problem dotyczy jednego z operatorów, więc miesięcznie może
    > być sporo;)

    Czyli cennikowa cena usługi wynosi 20zł, a na fakturze jest 20,01?
    Możesz płacić 20,00zł. Jeśli chcesz, to za rok złóż reklamację na 12gr
    :) Nawet jeśli nie złożysz, to ścigać pewnie nie będą.

    --
    Liwiusz