  • 11. Data: 2006-11-10 20:31:53
    Temat: Re: zamykanie klatki schodowej na klucz
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    > Zaczął bym od przepisów przeciwpożarowych. podejrzewam, że drzwi od klatki

    > drogą ewakuacji.

    Zgadzam sie ze jest to strasznie upierdliwe.Ale w takim przypadku dlaczego
    ktos zamontowal zamek ? :))
    Taka prosta analogia .
    Moze wystarczy ten zamek potraktowac szpilka wsadzona do srodka i wtedy nie
    bedzie problemow :):)

    Jaca

  • 12. Data: 2006-11-10 20:34:24
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Czy, aby takie zamykanie na klucz klatki nie jest NIEzgodne z prawem?

    Czy od wewnatrz da sie te drzwi otworzyc bez klucza ? Jesli tak to daj
    spokoj tematowi bo nic nie zwojujesz. Noś klucz.

    Ewentualnie za kazdym razem jak znajdziesz drzi zamkniete to wciskaj w
    nie jakis klej, a na klamce wieszaj naklejke "Zakleiłem zamek, poniewaz
    znow jakis pacan go zamknał na klucz" :)))))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 13. Data: 2006-11-10 21:08:44
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Czy od wewnatrz da sie te drzwi otworzyc bez klucza ? Jesli tak to daj
    > spokoj tematowi bo nic nie zwojujesz. Noś klucz.

    Nie.
    Nosze, nie mam wyjscia.

    > Ewentualnie za kazdym razem jak znajdziesz drzi zamkniete to wciskaj w
    > nie jakis klej, a na klamce wieszaj naklejke "Zakleiłem zamek, poniewaz
    > znow jakis pacan go zamknał na klucz" :)))))

    To nie pomaga, ostatio zmienili zamek ze 2x w ciagu tygodnia ;]

  • 14. Data: 2006-11-10 21:09:13
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Bardzo dobrze myslisz. Drzwi musza miec mozliwosc otwarcia sie w razie
    > awarii. Stad w przypadku wszystkich domofonow, w drzwiach wyjsciowych jest
    > klamka ktora da sie je otworzyc.

    ... chyba, ze ktos zamknie na klucz, wtedy klamka nie da sie zwolnic zamka,
    klamka dziala tylko jak domofon.

  • 15. Data: 2006-11-10 21:09:45
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Moze wystarczy ten zamek potraktowac szpilka wsadzona do srodka i wtedy
    > nie
    > bedzie problemow :):)

    Tak jak nizej napisze:
    nic to nie daje ;] Starsi panowie zmieniaja zamki szybciej i sprawniej niz
    nie jeden wlamywacz...

  • 16. Data: 2006-11-10 21:10:31
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > To akurat słaby argument, bo tak czy inaczej musisz mieć klucz do
    > własnych drzwi ;)

    Niekoniecznie, kto powiedzial, ze mieszkam sam? A to sa takie barbazynskie
    pory, ze raczej wszyscy juz w domu sa :)

    > Przy istnieniu domofonu jest to nieuzasadniona, bezsensowna redundancja.

    No wlasnie ;/

  • 17. Data: 2006-11-10 21:11:54
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Gdzie masz takie bloki ktore maja drzwi zamykane na klucz? Myslisz o
    > domofonie chyba, i tak sie sklada ze kazde takie drzwi da sie otworzyc
    > chcac wyjsc bez koniecznosci uzywania klucza.

    Nie,
    mechanizm jest taki: jest domofon i zamek, dwa w jednym. Domofon cofa
    rygiel? elektormagnesem i mozna wejsc, tak samo robi klucz czy klamka od
    wewnatrz. Ale mozna tez zamknac na klucz drzwi tak jak to dziala normalnie,
    rygiel sie przesunie, wsunie i nic nie da sie zdzaialc bez klucza i z tej i
    z tamtej strony.
    Moze terminologia jest niefachowa, ale mam nadzieje, ze wyjasnilem :)

  • 18. Data: 2006-11-10 21:12:22
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Chyba z możliwością zamknięcia na klucz, a nie zamykane na klucz? Bo
    > jeśli to drugie, to w przypadku pożaru będzie wesoło...

    Dokladnie...

  • 19. Data: 2006-11-10 21:13:52
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Nie.
    > Nosze, nie mam wyjscia.

    Jesli nie mozna wyjsc od srodka bez uzycia klucza to zgłos sie do
    administracji budynku, zeby zamontowała własciwy zamek. TO jest
    ewidentne naruszenie przepisów przeciwpozarowych.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 20. Data: 2006-11-10 21:14:21
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Kto jest zarządcą klatki ? Wspólnota? Spółdzielnia ? Zgłosić tam problem.

    Wspolnota.

    > Widzimisię jakichś emerytów nie jest obowiązującym prawem.

    Tak, glosuje wiekszosc, osatnio bylo pol na pol. "Bo przeciez nas okradna!"
    ;/

    > W momencie jak okaże się że to zamykanie jest usankcjonowane (jakims
    > cudem) przez zarządcę budynku - zgłosić sprawę do Straży Pożarnej. Masz
    > dobry kierunek myślenia - blokada drogi przeciwpożarowej i mandat dla
    > zarządcy terenu skutecznie rozwiąze problem.

    Chetnie wezwe straz pozarna, miejska czy kogokolwiek o 3 nad ranem, ale
    watpie zeby ktorys z sasiadow sie przyznal, ze to akurat on zamknal drzwi na
    klucz w tym momencie, a nie ja zamknalem zaraz przed wezwaniem organow.
    Takze pozostaje mi tylko "walka" z samymi emerytami, zgloszenie moze byc,
    przzyjda sprawdzic i okaze sie, ze akurat drzwi beda otawrte...
    Ci ludzie sa po prostu zlosliwi, starzy, zgorzkniali... to ich problem ;/