  • 31. Data: 2012-11-20 11:33:21
    Temat: Re: zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

    > Oczywiście że nie to samo. Jednak, mam wrażenie - opcja "mebel oznacza to co
    > Pan widzi na wystawie, tylko rozmontowane" jest powszechnie akceptowane, a co
    > najmniej tolerowane.

    Chyba dobrze ująłeś sedno sprawy.
    Jeśli klientowi tak jest ów mebel prezentowany to nie mam pytan.

    Natomiast jeśli klient zakupuje go "w ciemno", kiedy na wystawie
    widzi tylko mebel zmontowany i w katalogu widzi mebel zmontowany,
    to IMVHO ma prawo do reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
    "Wcisnęli mi co innego niż gały widziały" :D

    > Nie wydaje mi się. Może ewentualnie w tych warsztatach "z wyższej półki".

    Chyba nie tylko.
    Polityka "jak będzie więcej niż 500 zł to najpierw zadzwonię" jest
    AFAIK stosowana u "panów Kaziów", jak najbardziej, przy czym konkretny
    limit jest uzgodniony wstępnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2012-11-20 13:24:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > to IMVHO ma prawo do reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
    > "Wcisnęli mi co innego niż gały widziały" :D

    jak kupujesz ciuchy z katalogu, to składasz reklamacje z powodu braku
    modelki?
    :)

  • 33. Data: 2012-11-20 13:25:21
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > jak kupujesz ciuchy z katalogu, to składasz reklamacje z powodu braku
    > modelki?
    > :)

    Nie, ale bym się wkurzył gdybym dostał motek włóczki i komplet drutów :P
    oczywiście za druty byłbym policzony ekstra ;)

  • 34. Data: 2012-11-20 16:17:03
    Od: m <m...@g...com>

    > Chyba dobrze ująłeś sedno sprawy.
    > Jeśli klientowi tak jest ów mebel prezentowany to nie mam pytan.

    Z prezentacją bywa różnie. Od napisów przy wejściu do sklepu, przez
    drobny druk w umowie z opcją tak drobnego druku bo go nie ma, gdyż
    zwyczajowy sposób ....

> [...]
    > to IMVHO ma prawo do reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
    > "Wcisnęli mi co innego niż gały widziały" :D

    Tak, chciałbym żeby tak było. Ale czy tak na pewno jest? Czy w grę nie
    wchodzi powołanie się "ale wszyscy tak robią", czyli zwyczaj? czyli
    szybkie ctrl-f po kodeksie cywilnym - art. 56, art. 65par1 (to wydaje mi
    się pasować szczególnie), art 354par1(czy on nie dubluje art. 65par1?) i
    tak dalej ...

    > Chyba nie tylko.
    > Polityka "jak będzie więcej niż 500 zł to najpierw zadzwonię" jest
    > AFAIK stosowana u "panów Kaziów", jak najbardziej, przy czym konkretny
    > limit jest uzgodniony wstępnie.

    A to zupełnie odmiennie patrzymy na powyższe. To co w/w uważasz za
    normę, ja uważam za wyjątek od normy i w/w pan Kazio jest ilustracją
    tego że warsztatami rządzą odmienne reguły, jednocześnie będąc dla
    Ciebie ilustracją że nie jest :).

    Anyway, mam na myśli to, że jak idę do szewca z zepsutym butem, to pytam
    się "ile i na kiedy", a on mówi 40zł na jutro. Jak idę z dywanem do
    wyczyszczenia, to też dowiaduję się jaka kwota i jaki termin.

    Kiedy poszedłem z fotelem do tapicera, na pytanie "ile" usłyszałem
    "dogadamy się" i "będzie dobrze". Uznałem to za niedopuszczalny sposób
    określania ceny i poszedłem do takiego który wiedział z góry ile.

    Kiedy idę z samochodem do warsztatu, to to co u tapicera było dla mnie
    niedopuszczalne, tu jest normą. Na pytanie ile, dowiaduję się że może
    100zł a może 500, będziemy dzwonić. Wstępnie coś tam oszacują, ale
    prawie zawsze końcowa cena różni się znacznie od szacunków (dla
    sprawiedliwości - czasem w dół). Lepsi od gorszych różnią się tym, że
    najlepsi (i najdrożsi) dzwonią przy każdej zmianie ceny, gorsi nie
    dzwonią w ogóle bądź jak z 500zł ma zrobić się się 1500 (ale 500 już
    poszło).

    p. m.

  • 35. Data: 2012-11-20 16:59:00
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k8dhb3$8om$1@speranza.aioe.org...
    > Sklep odpisał: przywiozą wszystkie meble w całości.
    > Zatem wydaje się, że sprawa skończy się dobrze :)

    Update: sklep skontaktował się z technologiem firmy producenta mebli
    i uzyskał informację, że szafa powinna być montowana w miejscu
    docelowego ustawienia. W związku z tym, sklep zobowiązał się do
    darmowego złożenia szafy w miejscu, które im wskażę.

    Ostatecznie więc wygląda, że zachowają się bardzo fair, a jako bonus,
    nie będę musiał nosić kalmota w całości :)

  • 36. Data: 2012-11-20 17:06:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

> [...]
    > najlepsi (i najdrożsi) dzwonią przy każdej zmianie ceny, gorsi nie
    > dzwonią w ogóle bądź jak z 500zł ma zrobić się się 1500 (ale 500 już

    bo krzesło nie jest tak skomplikowane jak samochód i o ile w przypadku
    krzesła koszt czesci i robocizny da sie okreslic w miare precyzyjnie, o
    tyle w przypadku samochodu nie.
    Dopiero po rozkreceniu okazuje sie, ze cos jeszcze musi byc zrobione,
    aby bylo dobrze.

    Chyba, ze masz ochote zapłacić za rozebranie i skrecenie silnika, tylko
    po to, zeby ci podali ostateczna cene, ze naprawe.

  • 37. Data: 2012-11-20 17:20:22
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 listopada 2012 (16:59:00) napisano:

> [...]

    > Ostatecznie więc wygląda, że zachowają się bardzo fair, a jako bonus,
    > nie będę musiał nosić kalmota w całości :)

    Napisz, co to za sklep. IMHO bardzo ładnie i uczciwie się zachowują,
    warto im zrobić małą reklamę.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 38. Data: 2012-11-22 13:53:27
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Napisz, co to za sklep. IMHO bardzo ładnie i uczciwie się zachowują,
    > warto im zrobić małą reklamę.

    Może lepiej nie... biurko miało być z szufladą - okazało się,
    że szuflady nie ma (w katalogu nie widać dokładnie, bo na
    zdjęciu stoi tyłem, ale pani twierdziła, że jest szuflada). Nie
    ma to dla mnie wielkiego znaczenia, więc pal licho, ale raczej
    bym nikomu tego sklepu nie polecił, za dużo błędów popełniają.

    Na plus to, że zmontowali szafę, tak jak obiecali. Choć i tu
    ciekawostka: metalowa poprzeczka do wieszania ubrań jest
    o 10 cm za długa i trzeba ją obciąć; pan tego nie zrobił, odkryłem
    fakt dopiero po jego wyjeździe :) Nie wiem czy to też jest "norma"
    przy meblach? Jeśli tak, to kolejna dziwna "norma" :)