  • 11. Data: 2002-03-25 20:11:29
    Temat: Re: zamowienie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Mariusz C. wrote:

    > Przepraszam bardzo ale od kiedy __zaliczka___
    > jest traktowana jak zadatek?

    Stąd że o zaliczce nie wspomina się w KC, więc chyba jest synonimem
    zadatku - przynajmniej w mowie potocznej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 12. Data: 2002-03-26 10:26:26
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    napisał w wiadomości
    st...

    > Stąd że o zaliczce nie wspomina się w KC, więc chyba jest synonimem
    > zadatku - przynajmniej w mowie potocznej.

    No ale to ciut za mało
    Jest stare orzeczenie SN w tej sprawie (69 r. chyba)
    http://arch.rp.pl/a/rz/2000/04/20000403/200004030008
    .html

  • 13. Data: 2002-03-26 16:03:41
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Mariusz C. wrote:

    > No ale to ciut za mało
    > Jest stare orzeczenie SN w tej sprawie (69 r. chyba)
    > http://arch.rp.pl/a/rz/2000/04/20000403/200004030008
    .html

    Hmm, ciekawe gdzie autorka artykułu widzi w KC definicję zaliczki, bo
    chyba nie w art. 743, który jest przepisem wysoce szczególnym?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 14. Data: 2002-03-26 18:13:58
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Wezwij dłużnika na piśmie do spełnienia świadczenia z zagrożeniem
    > odstąpienia od umowy po określonym terminie i związanego z tym roszczenia
    > zwrotu zaliczki w podwójnej wysokości. Niezależnie od tego możesz żądać
    > odszkodowania za zwłokę.

    Czy takie pismo powinno miec jakas okreslona forme ?

  • 15. Data: 2002-03-26 18:19:52
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    Jeszcze poprosze o podanie przepisu, zgodnie z ktorym odstepujacego od
    umowy obowiazuje zwrocenie zadatku w podwojnej wysokosci.

  • 16. Data: 2002-03-26 19:00:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Piotr Wojcicki wrote:

    > Jeszcze poprosze o podanie przepisu, zgodnie z ktorym odstepujacego od
    > umowy obowiazuje zwrocenie zadatku w podwojnej wysokosci.

    art. 394 ust. 1 KC - zwróć uwagę na początek.

    Wystarczy oczywiście zwykła forma pisemna - jak przy każdym wezwaniu do
    spełnienia świadczenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 17. Data: 2002-03-26 20:13:01
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Wystarczy oczywiście zwykła forma pisemna - jak przy każdym wezwaniu do
    > spełnienia świadczenia.

    Prawde mowiac nigdy nie wzywalem nikogo do spelnienia swiadczenia.
    Jak mniej wiecej powinno to wygladac ?

  • 18. Data: 2002-03-26 20:25:52
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    Jeszcze mam takie pytanie ogolne.
    W razie gdy sprzedawca lamie prawo i nie chce sie stosowac do przepisow
    kodeksu cywilnego mozna oczywiscie zlozyc sprawe do sadu.
    Jednak istnieja organizacje ochraniajace prawa konsumenta. PRzed zlozeniem
    sprawy do
    sadu zasadne byloby chyba poinformowac te organizacje o poczynaniach
    przedsiebiorcy
    lamiacego prawo.
    Jakie to sa dokladnie organizacje ?

    Piotr Wojcicki

  • 19. Data: 2002-03-26 22:41:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Piotr Wojcicki wrote:

    > Jakie to sa dokladnie organizacje ?

    www.federacja-konsumentow.org, PIH, oraz Miejski/Powiatowy Rzecznik Praw
    Konsumenta.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 20. Data: 2002-03-27 06:58:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2002 18:00:05 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Tak czy owak czekasz aż mija termin, wysyłasz następne pismo o odstąpieniu
    >od umowy i wzywasz do zwrotu zaliczki, piszesz pozew... itd.

    Zapomniałeś, zeby wziął potwierdzenia dostarczenia! Dlatego może
    korzystniej poleconym ZA POTWIERDZENIEM ODBIORU

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)