  • 11. Data: 2008-09-19 18:38:06
    Temat: Re: zameldownie - co z tym idzie
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    news:gaulta$of$1@news.onet.pl...

    > Tak może zostać wymeldowana.
    czyli wymeldowania zameldowanego (prócz niego samego) może dokonać jedynie
    podmiot mający prawo do lokalu, tak?

    > Ponadto ma obowiązek sama się wymeldować i zameldować w miejscu, gdzie
    > mieszka.
    to może rozwiążę przy tej okazji inny przypadek: osoba poszła się wymeldować
    i w urzędzie zażądano książeczki wojskowej - a on tej książeczki nie ma - i
    podobno nie może tego dokonać. Czy coś źle zrozumiał? Czy rzeczywicie tak
    jest? Tutaj akurat chodzi o wymeldowanie czasowe (na czasowy pobyt za
    granicą), jeśli to coś zmienia.
    Czy może w tej sytuacji osoba posidająca prawo do lokalu może tego
    wymeldowania dokonać?

    > Zameldowanie to tylko zgłoszenie w urzędzie gdzie się mieszka. Nie daje
    > to żadnych praw do tego lokalu.
    a ktoś pisał o prawach do lokalu?

    dzięski z góry za odpowiedzi _na _postawione _pytania :)

  • 12. Data: 2008-09-19 20:39:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    yapann pisze:

    > jak żona wyrzuci męża z domu - to przyjedzie z policją i pani musi wpuścić
    > pana spowrotem - prawda?/nieprawda?

    Prawda, ale akurat nie meldunek o tym decyduje tylko fakt zamieszkiwania
    pod danym adresem i tyle.

    Jacek Kustra

  • 13. Data: 2008-09-19 20:39:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    yapann pisze:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:gaum9g$3uu$6@inews.gazeta.pl...

    > uprawnia a w okreslonych okolicznościach zobowiązuje - nie o tym było
    > pytanie,
    > a pytanie było - do czego (czy do czegoś) uprawnia zamedowanie.

    Generalnie zameldowanie do niczego nie uprawnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-09-19 20:41:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    yapann pisze:
> [...]

    > czasowe (na czasowy pobyt za granicą), jeśli to coś zmienia.
    > Czy może w tej sytuacji osoba posidająca prawo do lokalu może tego

    Przy meldowaniu się niekiedy książeczka mieszkaniowa jest niezbędna.
    Oczywiście w przypadku wymeldowywania w drodze decyzji administracyjnej
    książeczki nie trzeba okazywać, ponieważ jest to niewykonalne
    (wymeldowania nie dokonuje osoba zameldowana, tylko na wniosek osoby
    trzeciej).

    zameldowania"

  • 15. Data: 2008-09-19 20:43:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Prawda, ale akurat nie meldunek o tym decyduje tylko fakt zamieszkiwania
    > pod danym adresem i tyle.

    Nieprawda. Ani meldunek, ani mzaieszkiwanie. Policja nie zajmuje się
    wprowadzaniem do mieszkań. Mąż może wynająć hotel (w przyszłości na
    koszt żony), a o naruszenie posiadania walczyć w sądzie.

    I prawdą jest, że brane jest pod uwagę faktyczne zamieszkiwanie, a
    nie sam fakt zameldowania.

  • 16. Data: 2008-09-19 22:44:36
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > (wymeldowania nie dokonuje osoba zameldowana, tylko na wniosek osoby
    > trzeciej).
    to by było logiczne, przynajmniej poniekąd: tzn jeśli ktoś sam się zamierza
    wymeldować, a 'osoba trzecia' m to gdzieś - to co?

    > "Wydawało mi się, ze zameldowanie uprawnia do mieszkania w miejscu
    > zameldowania"

    a co ma mieszkanie (zamieszkiwanie) do prawa do lokalu?

  • 17. Data: 2008-09-19 22:45:50
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Prawda, ale akurat nie meldunek o tym decyduje tylko fakt zamieszkiwania
    > pod danym adresem i tyle.

    a jak się stwierdza fakt (bądź brak faktu) zamieszkiwania? jestem
    niezmiernie ciekawa

  • 18. Data: 2008-09-19 22:47:22
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Nieprawda. Ani meldunek, ani mzaieszkiwanie. Policja nie zajmuje się
    > wprowadzaniem do mieszkań.

    ja kojarzę takie zdażenie
    chociaż może to policjant miał swoją interpretację na użytek sytuacji.

  • 19. Data: 2008-09-20 04:42:31
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:

    > uprawnia a w okreslonych okolicznościach zobowiązuje - nie o tym było
    > pytanie,
    > a pytanie było - do czego (czy do czegoś) uprawnia zamedowanie.

    do niczego.

    > zagramanicu

    > nagle :p

    to tu jeszcze będzie mandacik za niewymeldowanie sie :)

  • 20. Data: 2008-09-20 04:44:15
    Temat: Re: zameldownie - co z tym idzie - z innej beczki
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    Telesfor Baudot wrote:

    > Ciekawi mnie czy Urząd weryfikuje prawo tej osoby (podpisującej, że
    > meldowana osoba mieszak tam gdzie się melduje) do lokalu i w jaki
    > sposób to robi, tzn. jakich dokumentów wymaga? Załóżmy, że jestem
    > właścicielem lokalu (notarialna umowa kupna, księga wieczysta).

    Nie weryfikuje.
    Ty oświadczasz, że mieszkasz i już.
    Kary za składanie fałszywych oświadczeń poszukaj sobie sam.

    Trochę weryfikacji wprowadzili, że trzeba przynieść tytuł prawny do lokalu.