  • 21. Data: 2006-10-07 07:18:52
    Temat: Re: zameldowanie a samochód...
    Od: r...@i...pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To złóż na taki sam adres, jak w DO/meldunku (czyli "brak").

    inne część=ci pisma od burmistrza:

    "W odpowiedzi na Pańskie pismo dotyczące wydania dokumentów prawa
    jazdy i dowodu rejestracyjnego wyjaśniam że:
    Zgodnie z dyspozycją art 73 ust 1 Ustawy z dn 20.06.1997 r. Prawo o
    ruchu drogowym (Dz.U. rok 2003 nr 58 poz. 515), rejestracji pojazdów
    dokonuje, na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na
    miejsce zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny,
    zalegalizowane tablice rejestracyjne oraz nelepkę kontrolną,
    jeżelijest wymagana. Art. 80b pkt 1 i 5 cytowanej ustawy szczegółowo
    określa jakie dane o pojeździe i dane o właścicielu winny być
    gromadzone w centralnej ewidencji pojazdów.
    Natomiast załącznik nr 1 - Instrukcja w sprawie rejestracji
    pojazdó - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 27 wrze 2003r.
    w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z
    dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
    (Dz. U. Nr 192, poz 1878 z późn. zm.) zobowiązuje organ
    rejestrujący do wystawienia dowodu rejestracyjnego zgodnie z
    określonymi w par 11 zasadami. m.in. wpisania nazwiska oraz adresu
    właściciela pojazdu. We wniosku o rejestrację pojazdu właściciel
    zobowiązany jest do podania adresu zamieszkania.

    Z kolei, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dn. 21 kwie 2004r. w sprawie wzorów dokumentów
    stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. nr 89, poz
    855), adres zamieszkania kierowcy zamieszczony jest w prawie jazdy, a
    zatem nie ma możliwości wydania prawa jazdy z pominięciem wpisu
    dotyczącego adresu osoby ubiegającej się o wydanie tego dokumentu. W
    myśl art 98 ust. 1 Ustawy o ruchu drogowym, "Osoba posiadająca
    uprawnienie do kierowania pojazdami jest obowiązana niezwłocznie
    zawiadomić starostę o utracie prawa jazdy, pozwolenia do kierowanie
    tramwajem, o zniszczeniu tych dokumentów w stopniu powodującym ich
    nieczytelność, a także zmianie stanu faktycznego wymagającego
    zmiany danych w nim zawartych." W tych sytuacjach starosta na wniosek
    osoby uprawnionej wydaje za opłatą wtórnik dokumentów."...
    tutaj poprzedni cytat w całości, i dalej...
    .."Zgodnie z oświadczeniem, które złożył Pan do protokołu w dn.
    12 maja br. ( 2005r.) nie mieszka Pan w lokalu nr ... przy ul .....w
    Warszawie od lat ...., a ten adres podał Pan, składając wniosek o
    Prawo jazdy i wydanie dowodu rejestracyjnego, jako adres zamieszkania
    co nie jst zgodne z rzeczywistością.
    Oznacza to, że nie zostały przez Pana spełnione warunki
    określone w art. 73 ust 1 i art. 80b Ustawy Prawo o ruchu drogowym
    oraz w cytowanym wyżej załączniku nr 1 instrukcji w sprawie
    rejestracji pojazdów, a także w par. 5 i 7 rozporządzenia w sprawie
    wydawania uprawnień do kierowania pojazdami.

    Na podstawie przytoczonych przepisów Urząd nie może wyda Panu ww.
    dokumentów w sytuacji braku stałego bądź tymczasowego zamieszkania.
    Jedyną możliwością rozwiązania tej sytuacji jest podanie przez
    Pana adresu zamieszkania, pod którym można się z Panem kontaktować
    i złożenie wniosków o wydanie ww. dokumentów z właściwym adresem"

    podpisano
    Burmistrz dzielnicy Pr-Płn

    to całe pismo :)

    dalej twierdzę że nie można otrzymać PJ i dow. rej. bez adresu
    zamieszkania. myślę że tematem wiodącym jest tutaj def. miejsca
    zamieszkania. jak pisałem wcześniej, są w wawie urzędy które
    wydają dokumenty na podstawie tymczasowego zameldowania do 2 m-cy, co
    właściwie załatwia sprawę, gdyż taki meldunek dostaniemy wszędzie
    od ręki, bez potwierdzenia osoby z tytułem prawnym :) (cały czas
    żadają w urzędach tytułu prawnego do lokalu przy meldunku, mimo że
    to bezprawne). w moim urzędzie nie przyjmują wniosków od osób
    niezameldowanych, lub zameldowanych do 2 m-cy. spróbuje zrobić tak
    jak radziliście, i złożę wniosek w kancelarii, tam przyjmują
    wszystko. zobaczymy jak uzasadnią na piśmie odmowę wydania
    dokumentów z adresem, ale bez meldunku.

    pzdr
    Remik Furmanek

  • 22. Data: 2006-10-07 07:40:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <r...@i...pl> wrote in message
    ps.com...

    > dalej twierdzę że nie można otrzymać PJ i dow. rej. bez adresu
    > zamieszkania. myślę że tematem wiodącym jest tutaj def. miejsca
    > zamieszkania.

    Nie czytałem całości, ale się wtrącę.
    Adres zamieszkania jest to adres gdzie się mieszka.
    Z ustawy o obowiązku meldunkwym wynika, że jesli mieszkasz to powinieneś się
    zameldować, w związku z tym można domniemywać, że masz meldunek tam gdzie
    mieszkasz.
    Natomiast nie pozbawia cię to prawa do podania faktycznego adresu
    zamieszkania nawet jeśli tam nie jesteś zameldowany, a grozi ci to tylko
    karą za niedopełnienie obowiązku meldunkowego, ale ma się nijak do faktu
    wydania ci prawa jazdy lub nie.

    Do dokumentów masz podać adres tam gdzie mieszkasz faktrycznie niezależnie
    od tego co masz w dowodzie.
    Brak adresu w dowodzie nie może być podstawą odmowy wydania prawa jazdy.
    Jak podałeś rzeczywisty adres zamieszkania to się od decyzji odwołaj wyżej.
    natomiast prawdą jest to, że bezdomni rzeczywiście mają kłopot z
    zarejestrowaniem samochodu jesli nie potrafią podać adresu zamieszkania, bo
    takowego nie mają.

  • 23. Data: 2006-10-07 11:55:57
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > zamieszkania nawet jeśli tam nie jesteś zameldowany, a grozi ci to tylko
    > karą za niedopełnienie obowiązku meldunkowego, ale ma się nijak do faktu

    Jeśli np. bezdomny poda jakiś lipny adres zamieszkania, to przyjdą
    sprawdzić, czy on tam faktycznie mieszka? :-)

    --
    Kaja

  • 24. Data: 2006-10-07 12:43:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> wrote in message
    witek napisał(a):

> [...]

    Jeśli np. bezdomny poda jakiś lipny adres zamieszkania, to przyjdą
    sprawdzić, czy on tam faktycznie mieszka? :-)

    A to już ich problem.
    Generalnie to totalna bzudra z tym adresme zamieszkania, ale to zupełnie
    inna historia.
    To samo jest w Urzędzie Skarbowym.
    Masz podać na NIP-3 akutalny adres zamieszkania i jak tego nie zrobisz to
    możesz zapłacić nawet do 3 tyś, ale nikogo nie interesuje, czy ty tam jesteś
    zameldowana, czy nie.

  • 25. Data: 2006-10-07 13:36:23
    Od: r...@i...pl

    Kaja napisał(a):

    > Jeśli np. bezdomny poda jakiś lipny adres zamieszkania, to przyjdą
    > sprawdzić, czy on tam faktycznie mieszka? :-)
    >
    > --
    > Kaja

    poda w jakim celu?
    jeśli zameldowania, i nie będzie osoby z tytułem prawnym która ma
    potwierdzic fakt przebywania, to tak, przyjdą i sprawdzą. meldunek w
    trybie administracyjnym.
    natomiast jeśli poda adres do np PJ, to nie przyjmą wniosku. sytuacja
    jak u mnie

  • 26. Data: 2006-10-07 16:07:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    r...@i...pl wrote:

    > jeśli poda adres do np PJ, to nie przyjmą wniosku. sytuacja
    > jak u mnie

    Nie uogólniaj. Nie wszyscy mają burmistrza który nie zna się na tym co
    robi.

    -------------------+
    -------------------+

  • 27. Data: 2006-10-07 16:48:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <r...@i...pl>
    (...)
> [...]
    > Pana adresu zamieszkania, pod którym można się z Panem kontaktować
    > i złożenie wniosków o wydanie ww. dokumentów z właściwym adresem"

    wg mnie, kontaktować się można na adres koresapondencyjny,
    np na skr. pocztową - jeden argument odpada burmistrzowi

    mieszkanie bez zameldowania jest tez jak najbardziej mozliwe - ja
    kilka lat mieszkalem
    bez zameldowania ponieważ dom nie byl oficjalnie odebrany - byl w
    budowie
    i nie dalo sie w nim zameldowac, chociaz mieszkac sie dalo. Podatki
    placilem
    stosownie do miejsca zamieszkania - wtedy brak meldunku nie
    przeszkadzał :-)
    Glosowac tej bym mogl jak bym sie uparl - ze Srodmiescia W-wy
    Tylko co do samochodow twardo walczą z obywatelem
    *** blad ***

  • 28. Data: 2006-10-07 17:04:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    blad wrote:

    > wg mnie, kontaktować się można na adres koresapondencyjny,
    > np na skr. pocztową - jeden argument odpada burmistrzowi

    To w ogóle żaden argument. Nie ma obowiązku zostawiać burmistrzowi
    kontaktu do siebie, a nawet mam wątpliwości czy burmistrz miałby prawo
    taki kontakt przechowywać.

    Oczywiście abstrahuję od przypadków szczególnych, np. kiedy toczy się
    jakieś postępowanie administracyjne, czy też kiedy trzeba ująć aktualny
    adres w jakimś wniosku.

    -------------------+
    -------------------+

  • 29. Data: 2006-10-07 21:27:32
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > możesz zapłacić nawet do 3 tyś, ale nikogo nie interesuje, czy ty tam jesteś

    W sumie to skąd mają wiedzieć, czy ktoś wpisał aktualny, prawdziwy adres
    zamieszkania. Jeśli to nikogo nie interesuje, to tych 3 tyś. bezdomny
    nie zapłaci.
    Są rubryki do wpisania swojego adresu zamieszkania, ale i tak tylko *na
    podstawie wpisu w dowodzie osobistym* i tylko to się liczy.
    Inna rubryka to adres korespondencyjny.

    --
    Kaja

  • 30. Data: 2006-10-07 21:32:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    r...@i...pl napisał(a):

    > poda w jakim celu?
    > jeśli zameldowania, i nie będzie osoby z tytułem prawnym która ma
    > potwierdzic fakt przebywania, to tak, przyjdą i sprawdzą. meldunek w
    > trybie administracyjnym.

    No przecież tu była "mowa" o tym, że można sobie wpisać adres
    zamieszkania, to i bezdomny w takim razie może ;-)
    Komu by się to chciało sprawdzać.

    > natomiast jeśli poda adres do np PJ, to nie przyjmą wniosku. sytuacja
    > jak u mnie

    To fakt.
    Adres, taki jaki masz poświadczony przez wydział meldunkowy, czyli to co
    jest w dowodzie osobistym.

    --
    Kaja