  • 21. Data: 2008-03-08 17:43:06
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: <s...@a...pl>

    > trzeba wyrobić sobie NIP, Regon i konto firmowe w banku

    Konto "firmowe" nie jest obowiązkowe.

    ZUS za siebie, swój dochodowy i VAT zawsze można płacić z osobistego konta.
    Płątnosci od kontrahentów przyjmować tyllko w gotówce.

    Ale jeśli ktoś się uprze to polecam mbank lub VW bank.

  • 22. Data: 2008-03-08 17:44:39
    Od: <s...@a...pl>

    > Spróbuj założyć DG bez konta firmowego. Jestem bardzo ciekawy czy Ci
    > się uda.

    W 2003 bez problemu :)

  • 23. Data: 2008-03-08 17:46:54
    Od: <s...@a...pl>

    > mało prawdopodobne ale co mi do tego
    > dla mnie to było by największa głupota na świecie
    > posiadać firmę bez konta firmowego na który mogę dostać zwrot podatku
    > VAT

    Ja wolę od zawsze na swój osobisty otrzymywać VAT. Przeciwwskazań do tego
    prawnych brak.

  • 24. Data: 2008-03-08 17:48:14
    Od: <s...@a...pl>

    > Vatowcy mają obowiązek mania konta, przynajmniej wg interpretacji bardzo
    > ważnej pani z okienka przyjmującej druki NIP-1 w I US Warszawa
    > Śródnmieście.

    > A tak na poważnie, przy jednoosobowej działalności bez pracowników konta
    > mieć nie trzeba, z wyjątkiem sytuacji, gdy ma się zwrot VAT, bo ten może
    > być dokonany tylko na konto firmowe osoby fizycznej prowadzącej
    > DG.

    Ale to chyba po 03-2003 wprowadzili...

  • 25. Data: 2008-03-08 19:05:25
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Płątnosci od kontrahentów przyjmować tyllko w gotówce.

    to już nawet nie jest śmieszne, tylko przerażające

    kto dziś obraca gotówką ?? o czym Ty człowieku mówisz

  • 26. Data: 2008-03-08 19:07:00
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 8 Mar, 18:46, <s...@a...pl> wrote:

    > Ja wolę od zawsze na swój osobisty otrzymywać VAT.
    gratuluje pomysłu na serio

    > Przeciwwskazań do tego prawnych brak.

    a czy oprócz przeciwwskazań prawnych nie można choć chwilę pomyśleć ?
    jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?
    jaki to ma sens ?

  • 27. Data: 2008-03-08 19:29:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    sd.googlegroups.com>:

    > bardzo dobrze Cię poinformowała, mogła dodać że można sprawę załatwić
    > przez pełnomocnika bez podróży
    > ale zasadą jest że rejestruje się pojazd w mieście w którym jest się
    > na stałe zameldowanym

    Naprawdę? Bo przepisy o rejestracji nic o miejscu stałego zameldowania nie
    wspominają, ale za to o miejscu zamieszkania tak.

    > a to że okradasz swój i mój kraj i nie zmieniasz meldunku to już
    > kwestia Twojego sumienia

    A to jest pomówienie z Twojej strony.
    Masz jakieś dowody na to, ze nie jestem zameldowany w miejscu zamieszkania?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2008-03-08 19:31:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    sb.googlegroups.com>:

    > gratuluje pomysłu na serio

    > a czy oprócz przeciwwskazań prawnych nie można choć chwilę pomyśleć ?
    > jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?

    Mnie jakoś przekładanie pieniędzy z lewej do prawej kieszeni nie
    przeszkadza...

    > jaki to ma sens ?

    I tak całym swoim majątkiem odpowiadam...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 29. Data: 2008-03-08 19:35:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, piotrliwszic wrote:

    > i dla mnie koszty to tak samo podatek jak i VAT

    Problem mamy z Tobą jeden: używasz innego języka niż polskiego.
    Bo koszty to dość dokładnie rozumiana kategoria, tak podatkowa jak
    i księgowa.
    Najlepiej z Twoją tezą iskrzy po przeczytaniu art.23.1.43 :]

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-03-08 19:38:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, piotrliwszic wrote:
    [...do Tomasza...]

    > to że lubisz się bawić w szukanie przepisów mało mnie interesuje
    > i sam doskonale wiesz że przepis mówiący o tym wprost się nie znajdzie
    > i sam doskonale wiesz że zadając takie pytanie może być tylko jedna
    > dobra odpowiedź:
    >
    > że o numer firmowego konta spyta Cię Pan/Pani w urzędzie miasta
    > w którym będziesz składać formularz o wpisie do ewidencji działalności
    > gospodarczej a także
    > Pani/Pan w urzędzie skarbowym w który będzie informować o DG
    >
    > Spróbuj założyć DG bez konta firmowego. Jestem bardzo ciekawy czy Ci
    > się uda.

    Masz przed sobą człowieka któremu się udało. Tak, ja.
    Konta pozakładałem (później), bo potrzebne były do transakcji handlowych
    (nie mylić z płaceniem własnych podatków i ZUSu)
    Coś jeszcze? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)