  • 11. Data: 2008-03-08 16:08:26
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic napisał(a):

    > że o numer firmowego konta spyta Cię Pan/Pani w urzędzie miasta
    > w którym będziesz składać formularz o wpisie do ewidencji działalności
    > gospodarczej a także

    Tutaj nikt się mnie nie pytał.

    > Pani/Pan w urzędzie skarbowym w który będzie informować o DG

    A tu się zgodzę - przy składaniu NIP-1.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-03-08 16:09:46
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > to możliwe, ale jak podniosą minimalne wynagrodzenie, a średnie się nie
    > ruszy, to składki idą do góry

    możliwe że tak

    > No właśnie, to może wyjaśnijmy jedno:
    > - składki ub. społecznego dla normalnej firmy są naliczane z podstawą
    > nie mniejszą niż 60% średniej pensji (czy jakoś tak)

    sądzę że jest inaczej
    nie średniej pensji ale 60% kwoty minimalnego wynagrodzenia

    > Składki na ub. zdrowotne dla obu firm są takie same i nie wlicza się ich
    > w koszty :)

    w koszty wpisuje się właśnie tylko składki ubezpieczenia zdrowotnego

    >Może w tej chwili, ale to się może zmienić. Rząd chciał kiedyś
    > bardzo podnosić minimalne wynagrodzenie, to i te składki by poszły w górę.

    no jasne że masz rację ale po co się czepiać jeśli pytanie kolegi było
    całkowicie o czym innym
    i wiesz że na zupełnie innym poziomie i wiesz doskonale że nie o tym
    jest ta dyskusja
    i wiesz że powiedziałem to orientacyjnie i nie ma sensu w tym temacie
    tego po ruszać
    a jeśli chcesz o tym pogadać to z miłą chęcią pogadam jak założysz
    swój topic

    > I będziesz płacić to wrzucając całe 717,77 w koszty?

    tylko zdrowotne

    > A teraz płacisz swoją niską składkę wrzucając całą w koszty?

    tylko zdrowotne

  • 13. Data: 2008-03-08 16:15:16
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Tutaj nikt się mnie nie pytał.

    mnie się pytali

    > A tu się zgodzę - przy składaniu NIP-1.

    tak

    i nie rozumiem w ogóle jak można mieć pomysł by zakładając DG nie
    założyć konta firmowego. Nie rozumiem czym się można kierować podczas
    NIE zakładania takiego konta. Przecież nie na wszystko w życiu trzeba
    mieć
    konkretny przepisy prawne. Trzeba w życiu trochę myśleć. Może jestem
    ograniczony i
    nie widzę powodu dla NIE posiadania konta firmowego. Bywa i tak że nie
    zrozumiem nie których ludzkich pomysłów. Choć może
    są ludzie którzy lubią stwarzać sobie problemy i kłócić się z innymi.

  • 14. Data: 2008-03-08 16:17:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic napisał(a):

    > możliwe że tak

    > sądzę że jest inaczej
    > nie średniej pensji ale 60% kwoty minimalnego wynagrodzenia

    Nie masz racji, to jest 60% średniego wynagrodzenia.

    > w koszty wpisuje się właśnie tylko składki ubezpieczenia zdrowotnego

    Skądże znowu. 7,75% podsawy wymiaru (z 9%) odlicza się od podatku, a
    reszta to koszt nieodliczany od niczego.

    > i wiesz że powiedziałem to orientacyjnie i nie ma sensu w tym temacie
    > tego po ruszać
    > a jeśli chcesz o tym pogadać to z miłą chęcią pogadam jak założysz
    > swój topic

    Wprowadzasz zupełnie błędne informacje i jeszcze masz do ludzi
    pretensje, ze Cię poprawiają, ech...

    > tylko zdrowotne

    To źle, zdrowotne odlicza się od podatku. A tylko społeczne od dochodu.

    > tylko zdrowotne

    Lepiej zainwestuj w biuro rachunkowe.

  • 15. Data: 2008-03-08 16:20:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    sf.googlegroups.com>:

    > to że lubisz się bawić w szukanie przepisów mało mnie interesuje

    Czekaj, to Ty pisałes o obowiązku posiadania konta, ja sie tylko pytam skąd
    ten obowiązek wynika

    > i sam doskonale wiesz że przepis mówiący o tym wprost się nie znajdzie

    Aha.

> [...]
    > że o numer firmowego konta spyta Cię Pan/Pani w urzędzie miasta w którym
    > będziesz składać formularz o wpisie do ewidencji działalności

    Odpowiem, ze nie mam. I co mi zrobi?

    > a także Pani/Pan w urzędzie skarbowym

    Tej tez powiem, ze nie mam.

    > Spróbuj założyć DG bez konta firmowego.
    > Jestem bardzo ciekawy czy Ci się uda.

    Założyłem. ICMPTZ

    > To że lubisz się kłócić z samej zasady to nie mój problem.
    > Przecież doskonale wiesz, że opłata za konto firmowe to dziś groszowa sprawa.

    Dobrze, ze poruszyłes sprawe kosztów...
    Widzisz, gdybym nie znał swoich praw, to, np., by mnie panienka z okienka
    wysłała w podróż 2*600 km, żebym zarejestrował pojazd w miejscu stałego
    zameldowania, płaciłbym 2 x większe ubezpieczenie za ten pojazd, etc.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2008-03-08 16:21:55
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Nie masz racji, to jest 60% średniego wynagrodzenia.

    okej

    > Wprowadzasz zupełnie błędne informacje i jeszcze masz do ludzi
    > pretensje, ze Cię poprawiają, ech...

    to jest aż śmieszne

    przeczytaj raz jeszcze pierwszy post Sarpedona i zrozumiesz ze dla
    niego nie ma żadnego
    znaczenia czy to będzie 30 % średniego wynagrodzenia czy minimalnego
    wynagrodzenia

    przeczytaj raz jeszcze to o co pyta Sarpedon bo podałem mu dwie kwoty
    składek
    i doskonale widzi różnice i na poziomie zadanego pytania nie ma sensu
    wchodzenia czy to jest 30% i czego to jest
    wystarczy trochę pomyśleć i nie czepiać się o byle co

    > To źle, zdrowotne odlicza się od podatku. A tylko społeczne od dochodu.

    to właśnie powiedziałem

    > Lepiej zainwestuj w biuro rachunkowe.

    to że się czepiasz nie znaczy że zainwestuje w cokolwiek :)

    i dla mnie koszty to tak samo podatek jak i VAT

    i na serio nie widzę powodu zaśmiecania tego tematu dyskusjami nie na
    temat

  • 17. Data: 2008-03-08 16:22:24
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic napisał(a):

> [...]
    > zrozumiem nie których ludzkich pomysłów. Choć może
    > są ludzie którzy lubią stwarzać sobie problemy i kłócić się z innymi.

    To kwestia poczucia wolności. Większość ludzi jest na tyle
    wytresowana, że zrobi wszystko, co urzędnicy każą, np. założą konto
    firmowe, mimo że nie ma obowiązku, zapłacą abonament RTV i nie zauważą,
    że to podatek od posiadania telewizora i równie dobrze mogliby płacić
    podatek za posiadanie butów, itp, itd.

    Osoby myślace, zadające pytania (dlaczego? po co?) to jednostki, elita.

  • 18. Data: 2008-03-08 16:24:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:fqudu9$suq$3@news.onet.pl>:

    > piotrliwszic napisał(a):
    [...]
    > Wprowadzasz zupełnie błędne informacje i jeszcze masz do ludzi
    > pretensje, ze Cię poprawiają, ech...

    Kolega piotrliwszic w tym tygodniu sie dowiedział, ze korzysta, od roku z
    okładem, z pomocy de minimis...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2008-03-08 16:28:19
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Czekaj, to Ty pisałes o obowiązku posiadania konta, ja sie tylko pytam skąd
    > ten obowiązek wynika

    z logicznego myślenia i nie chce mi się więcej czasu poświęcać
    na tłumaczenie czegoś co dla mnie jest tak potwornie oczywiste

    > Odpowiem, ze nie mam. I co mi zrobi?

    to nie otrzymasz zwrotu nadpłaconego podatku
    głupie pytanie głupia odpowiedź

    > Tej tez powiem, ze nie mam.

    mów co chcesz
    kogo to interesuje

    > Założyłem. ICMPTZ

    mało prawdopodobne ale co mi do tego
    dla mnie to było by największa głupota na świecie
    posiadać firmę bez konta firmowego na który mogę dostać zwrot podatku
    VAT
    no ale widzę że są ludzi którzy uwielbiają iść pod górę
    może to sposób na dowartościowanie się ?

> [...]
    > wysłała w podróż 2*600 km, żebym zarejestrował pojazd w miejscu stałego
    > zameldowania, płaciłbym 2 x większe ubezpieczenie za ten pojazd, etc.

    bardzo dobrze Cię poinformowała, mogła dodać że można sprawę załatwić
    przez pełnomocnika bez podróży
    ale zasadą jest że rejestruje się pojazd w mieście w którym jest się
    na stałe zameldowanym

    a to że okradasz swój i mój kraj i nie zmieniasz meldunku to już
    kwestia Twojego sumienia

  • 20. Data: 2008-03-08 16:30:11
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 8 Mar, 17:24, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Kolega piotrliwszic w tym tygodniu sie dowiedział, ze korzysta, od roku z
    > okładem, z pomocy de minimis...

    od 1,5 roku i niczego to nie zmieniło
    i nadal mam racje z amortyzacją i nadal nie umiesz wykazać
    żadnego błędu w postępowaniu o którym wtedy pisałem

    i to że coś się inaczej nazywa nie znaczy że nie znam zasad
    na jakiś się to opiera